Ostatnia aktualizacja: 07 października 2021 r. 19:14
Elektryczny mercedes na razie jest testowany przez PKS Szczecin. Firma nie wyklucza jednak zakupu tego typu pojazdów. Fot. PKS Szczecin
Kolejny szczeciński przewoźnik ma w swojej flocie pojazd elektryczny. To mercedes z 2018 r, który nadaje się do obsługi linii miejskich. Pojazd na razie jest tylko na testach.
REKLAMA
- Prowadzimy szeroką działalność - obsługujemy przewozy turystyczne, linie miejskie na terenie Szczecina i okolic oraz przewozy pracownicze - przypomina Karol Leszczyński, dyrektor Zarządzający PKS Szczecin Sp. zo.o. - Ten pojazd skierowaliśmy do obsługi takich właśnie linii w województwie lubuskim. Nie wykluczamy jednak, że trafi również na testy w Szczecinie.
Elektryczny autobus ma logo szczecińskiego przewoźnika i będzie z nim jeździł przez cały okres testów.
- Przyglądamy się temu rozwiązaniu, pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej popularne. Nie jest wykluczone, że w przyszłości również zdecydujemy się na zakup takich autobusów - przyznaje Karol Leszczyński. - Dlatego zależy nam, by testy dały nam jak największe rozeznanie, na ile taka inwestycja jest opłacalna. I czy skorzystają na tym pasażerowie.
Kolejny gamoń nie umiejący przeczytać tekstu ze zrozumieniem. Autobus wzięty na testy. Żadna spółka miejska nie kupiła nowego Mercedesa, ale Solarisy to i owszem.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Nike
2021-10-07 16:04:25
To na zachodzie Europy kupują nasze "Solarisy" a w Polsce dużo droższe Mercedesy. Po za tym autobus na jednym ładowaniu przejedzie około 150km to stanowczo za mało jak na autobus.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Helikopter z Misia
2021-10-06 22:02:27
150km zasięgu wskazuję na maks 1,5 godziny jazdy (maksymalna prędkość autobusów w Polsce to 100kmph) - myślę że jest jeszcze gorzej niż opisałeś ale i tak żaden z tych ekooszołomów tego nie zrozumie.
Oczywiście nie ma potrzeby jeździć dynamicznie autobusem a i do utrzymania jazdy z umiarkowana prędkością nie potrzeba tyle mocy ale... i tak koszty środowiskowe są większe niż ewentualne korzyści... Na szczęście UE wyznaczyła role Polsce śmietnika i miejsca utylizacji akumulatorów - praca będzie!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@sa tylko znaki
2021-10-06 20:42:34
Tramwaje to przeżytek. Hałasują, że aż kamienice podskakują. Do tego zanieczyszczają przestrzeń widokiem parszywych słupów. Autobusy elektryczne to przyszłość. Ciche, też na prąd i nie trzeba niszczyć ulic torami i tymi paskudnymi słupami.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@jg729
2021-10-06 20:39:47
Z jakich pieniędzy podatników? PKS to prywatna, rodzinna firma, a dyrektor jako współwłaściciel może sobie kupować co chce ze swojej kasy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
są tylko znaki
2021-10-06 20:07:22
Po sfrezowaniu nawierzchni na Wojska Polskiego okazało się, że są tam tory tramwajowe. Czytelniejszego znaku chyba już nie można sobie wyobrazić. Na środku Wojska po remoncie powinny być tory, a nie parking.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
jg729
2021-10-06 16:01:28
Kolejny dyrektorek chce być eko trendy za podatników pieniądze. Przecież ten człowiek nie potrafi liczyć, a jest dyrechtorek. Kolejny znajomy prezydęta?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Szcz
2021-10-06 15:30:32
PKS Szczecin to niech najpierw wymieni chamskich kierowców z Ukrainy, Gruzji i innych ze wschodu i zezłomuje to co się samo pali na ulicach (ze wstydu).
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
autobus widmo
2021-10-06 10:58:45
Autobus jest tylko co z tego jak kierowców nie ma bo Szczecin ma najniższe płace ze wszystkich dużych miast w Polsce. To tak samo jak z tymi respiratorami w szpitalach sprzęt jest ale nie ma kto obsługiwać.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tramwaj
2021-10-06 10:40:42
Nam tramwajów potrzeba. Ludzie puszczacie na miasto po 1 wagonie w szczycie i ludzie zostają na przystankach. A wy se na zajezdniach prezentujecie najdroższe elektryki. Czy ktoś tam w magistracie w ogóle mysli jeszcze ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Autobus
2021-10-06 10:28:16
Ile to już bylo tych innowatorów co wywalili kupę kasy w bloto w Szczecinskim pks najpierw byly autobusy na napęd olejem z rzepaku, potem autobusy na gaz, potem hybrydy a teraz autobusy elektryczne a za chwilę beda wodorowe
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
zulus
2021-10-06 08:38:38
Firma faworyt w rocznych (!) przetargach na obsługę linii komunikacyjnych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Propozycja
2021-10-05 22:18:14
Może Pan Prezydent będzie takim jeździł na dyżury raz w tygodniu do filii UM na Słonecznym? Wypadałoby zobaczyć, jak ludzi żyją, i np. w piątki na 8h jeździć komunikacją miejską na dyżur w filii urzędu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
10cm
2021-10-05 22:15:33
to pod wiaduktem "Niebko terror" na Warcisława będzie miał jeszcze 10 cm prześwitu
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
e-tam
2021-10-05 21:59:38
Autobus elektryczny, ale prąd z węgla. Można przejechać nim 150x0,8 czyli 120 km. Na fabrycznie nowych bateriach, które z czasem tracą pojemność. Gdyby kierowcy normalnych samochodów musieli tankować co 100-120 km, to chyba dalej jeździlibyśmy konno, bo można by oszaleć. Ale to jest eko, więc sens nie jest istotny. Czyli kierowca po 45-48 minutach jazdy stanie przy ładowarce na kilka godzin, biorąc pensję za cały dzień pracy. Im więcej tych elektryków, tym bardziej zbliżamy się do problemów.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
hun
2021-10-05 21:53:35
ile to juz pks szczecin mial autobusow na testach, ot taka ciekawostka
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
bogacz
2021-10-05 21:25:10
Jeżeli pana Leszczyńskiego stać w tym PKS na 3-4 krotne przepłacenie ceny autobusu, na konieczną, drogą infrastrukturę (ładowarki i ich zasilenie), na bardzo drogi wkrótce prąd i przeszkalanie personelu na nowo, to kto mu zabroni? Przecież to modne jest.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Helikopter z Misia
2021-10-05 20:58:32
340 KM czyli 250 kW , baterie 2x 125 kW czyli daje w sumie 250 kW , czyli silnik może pracować przez 1 (jedną godzinę) z pełną mocą. ALE baterie nie mogą być rozładowane poniżej 20 procent . Czyli 1 godzina jazdy minus 20 procent czyli 12 minut, czyli ten autobus może jeździć z pełną mocą przez 48 minut. Niezły odlot. Serdeczne pozdrowienia dla dzieci strajkujących w każdy piątek. Jeszcze większe pozdrowienia dla podatników opłacających cały ten cyrk.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.