Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Kolejny krok do S10 ze Szczecina do Piły

Data publikacji: 19 listopada 2017 r. 15:23
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:56
Kolejny krok do S10 ze Szczecina do Piły
 

Ogłoszono przetargi na opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej dla odcinka drogi ekspresowej S10 od Szczecina do Piły o długości 114 km. Prace przygotowawcze obejmą opracowanie całościowej dokumentacji dla odcinka węzeł Szczecin Kijewo – Zdunowo i aktualizację opracowanej kilka lat temu dokumentacji dla odcinka Stargard – Piła.

REKLAMA

– Decyzja Środowiskowa jest ważna do 10 lat. Dlatego myśląc o przyszłej perspektywie będziemy przygotowywać do realizacji kolejne zadania na naszych drogach – podkreśla Łukasz Lendner dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uzyskanie decyzji środowiskowej, która określi między innymi przebieg drogi ekspresowej S10 planowane jest w 2019 roku. – Po uzyskaniu tej decyzji zlecimy opracowanie Koncepcji Programowej dla odcinka Stargard-Piła, będzie to kolejny krok w procesie przygotowania tej niezwykle ważnej dla regionu inwestycji – dodaje Łukasz Lendner.

Droga Krajowa nr 10 łączy Szczecin (od granicy polsko-niemieckiej w Lubieszynie) przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z Warszawą. Droga ta ma posiadać na odcinku od autostrady A6 (węzeł Szczecin Kijewo) do podwarszawskiego Wołomina klasę drogi ekspresowej. Obecnie w tym ciągu drogowym na terenie województwa zachodniopomorskiego klasę drogi ekspresowej posiada jedynie obwodnica Stargardu o długości 13,4 km. W budowie jest obwodnica Wałcza o długości 17,8 km. Rozpoczęła się już też realizacja w formule projektuj i buduj drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Po jej zakończeniu jako droga ekspresowa zostanie oznakowany odcinek od granicy Szczecina do początku obwodnicy Stargardu. W sumie więc po zakończeniu realizowanych obecnie inwestycji będziemy mieli w regionie łącznie 44 kilometry drogi ekspresowej S10.

Do realizacji pozostaje około 114 km drogi ekspresowej pomiędzy Szczecinem, obwodnicą Stargardu, obwodnicą Wałcza i obwodnicą Piły (połączenie S10 i S11). Fragmenty te wymagają przede wszystkim uzyskania decyzji środowiskowej, która określi przebieg drogi, jej podstawowe parametry techniczne i ustali warunki środowiskowe jej realizacji. W ramach dokumentacji, na której opracowanie zostały właśnie ogłoszone przetargi, zostaną wykonane wszelkie niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej opracowania. Dla odcinka węzeł Szczecin Kijewo - Zdunowo (granica miasta Szczecin) zostanie opracowany pełne Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej. Dla odcinka od Stargardu do Piły zostaną zaktualizowane wcześniej wykonane opracowania projektowe, a następnie po uzyskaniu Decyzji Środowiskowej zostanie zlecone opracowanie Koncepcji Programowej, która zgodnie z harmonogramem przygotowania inwestycji powinna być gotowa w 2021 roku. (k)

Fot. GDDKiA

REKLAMA

Komentarze

ktos
2018-02-06 12:41:02
patrząc jak budowana jest droga S3, która w ciągu 8 lat połączy Gorzów Wlk. z trasą A4( został odcinek Nowa Sól Legnica który jest w zaawansowanym stadium budowy) , to odcinek Stargard - Wałcz, jest całkiem realnym pomysłem. A co do wrażenia, ze droga nie obsługuje nikogo,,, w obwodnicach o to chodzi by omijały i nie przeszkadzały. A jak ktoś chce to zrozumieć to niech jedzie 1000 km do granicy z DE/PL a dalej męczyć się 80 km 50 - 70 km/h jadąc do Wałcza. Powstaną hale przemysłowe, wielkie magazyny dla których ta droga będzie bardziej potrzebna niż dla mieszkańców okolicznych miasteczek, mieszkających trochę dalej od głównych hałaśliwych arterii . Wielka hala Amazona zaraz przy granicy w Kołbaskowie jest przykładem zależności budowania takich dróg i logistycznej konieczności budowania obok nich zakładów pracy. Czas nie stoi w miejscu, wystarczy pojeździć po kraju i zobaczyć że coś się zmienia. Będzie więcej miejsc do pracy dzięki tej drodze. Trzymam kciuki za budowę.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kolejna droga, która nie obsługuje nikogo na swoim przebiegu
2017-11-20 11:32:59
Cała trasa powinna być przeniesiona bliżej Drawska, Złocieńca i Czaplinka, w tych miastach mieszka 35 tys osób, a Suchaniu, Kaliszu Pomorskim i Reczu w sumie 9 tys. Jeżeli ma powstawać ta droga powinna jak najlepiej obsłużyć województwo, a tym czasem w samym środku mamy wielką dziurę.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
gość
2017-11-19 22:46:23
Dożyję? Trasę Zamkową budowano 18 lat. A ja mam 51 lat...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Obiecanki cacanki
2017-11-19 19:46:33
W chwili obecnej jest to droga śmierci.Wybierając się tą drogą w stronę Bydgoszczy prawdopodobieństwo że jedziesz nią ostatni raz w życiu jest bardzo wysokie.Budowa tej "S" idzie jak nieboszczyk do grobu.Osobiście nie łudzę się że w perspektywie najbliższych 15 lat zostanie ona wybudowana.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
do xxx
2017-11-19 18:31:41
i pewnie dlatego nie był to priorytet w poprzednich latach
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
xxx
2017-11-19 17:17:56
Ta droga juz dawno powinna być zrobiona do Płońska bo opłaty na A2 to już przesada
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
dk10
2017-11-19 16:53:28
Gdyby podliczyć ofiary 10-tki, to chyba zginęło na niej nie mniej ludzi niż na małej wojence ;/
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
moon
2017-11-19 16:42:55
za 15 lat może wybudują do Piły
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Mirek
2017-11-19 15:56:25
Kocham Was za to 😀
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA