Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Kolejny krok do S10 ze Szczecina do Piły

Data publikacji: 19 listopada 2017 r. 15:23
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:56
Kolejny krok do S10 ze Szczecina do Piły
 

Ogłoszono przetargi na opracowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej dla odcinka drogi ekspresowej S10 od Szczecina do Piły o długości 114 km. Prace przygotowawcze obejmą opracowanie całościowej dokumentacji dla odcinka węzeł Szczecin Kijewo – Zdunowo i aktualizację opracowanej kilka lat temu dokumentacji dla odcinka Stargard – Piła.

– Decyzja Środowiskowa jest ważna do 10 lat. Dlatego myśląc o przyszłej perspektywie będziemy przygotowywać do realizacji kolejne zadania na naszych drogach – podkreśla Łukasz Lendner dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uzyskanie decyzji środowiskowej, która określi między innymi przebieg drogi ekspresowej S10 planowane jest w 2019 roku. – Po uzyskaniu tej decyzji zlecimy opracowanie Koncepcji Programowej dla odcinka Stargard-Piła, będzie to kolejny krok w procesie przygotowania tej niezwykle ważnej dla regionu inwestycji – dodaje Łukasz Lendner.

Droga Krajowa nr 10 łączy Szczecin (od granicy polsko-niemieckiej w Lubieszynie) przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z Warszawą. Droga ta ma posiadać na odcinku od autostrady A6 (węzeł Szczecin Kijewo) do podwarszawskiego Wołomina klasę drogi ekspresowej. Obecnie w tym ciągu drogowym na terenie województwa zachodniopomorskiego klasę drogi ekspresowej posiada jedynie obwodnica Stargardu o długości 13,4 km. W budowie jest obwodnica Wałcza o długości 17,8 km. Rozpoczęła się już też realizacja w formule projektuj i buduj drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Po jej zakończeniu jako droga ekspresowa zostanie oznakowany odcinek od granicy Szczecina do początku obwodnicy Stargardu. W sumie więc po zakończeniu realizowanych obecnie inwestycji będziemy mieli w regionie łącznie 44 kilometry drogi ekspresowej S10.

Do realizacji pozostaje około 114 km drogi ekspresowej pomiędzy Szczecinem, obwodnicą Stargardu, obwodnicą Wałcza i obwodnicą Piły (połączenie S10 i S11). Fragmenty te wymagają przede wszystkim uzyskania decyzji środowiskowej, która określi przebieg drogi, jej podstawowe parametry techniczne i ustali warunki środowiskowe jej realizacji. W ramach dokumentacji, na której opracowanie zostały właśnie ogłoszone przetargi, zostaną wykonane wszelkie niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej opracowania. Dla odcinka węzeł Szczecin Kijewo - Zdunowo (granica miasta Szczecin) zostanie opracowany pełne Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej. Dla odcinka od Stargardu do Piły zostaną zaktualizowane wcześniej wykonane opracowania projektowe, a następnie po uzyskaniu Decyzji Środowiskowej zostanie zlecone opracowanie Koncepcji Programowej, która zgodnie z harmonogramem przygotowania inwestycji powinna być gotowa w 2021 roku. (k)

Fot. GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

ktos
2018-02-06 12:41:02
patrząc jak budowana jest droga S3, która w ciągu 8 lat połączy Gorzów Wlk. z trasą A4( został odcinek Nowa Sól Legnica który jest w zaawansowanym stadium budowy) , to odcinek Stargard - Wałcz, jest całkiem realnym pomysłem. A co do wrażenia, ze droga nie obsługuje nikogo,,, w obwodnicach o to chodzi by omijały i nie przeszkadzały. A jak ktoś chce to zrozumieć to niech jedzie 1000 km do granicy z DE/PL a dalej męczyć się 80 km 50 - 70 km/h jadąc do Wałcza. Powstaną hale przemysłowe, wielkie magazyny dla których ta droga będzie bardziej potrzebna niż dla mieszkańców okolicznych miasteczek, mieszkających trochę dalej od głównych hałaśliwych arterii . Wielka hala Amazona zaraz przy granicy w Kołbaskowie jest przykładem zależności budowania takich dróg i logistycznej konieczności budowania obok nich zakładów pracy. Czas nie stoi w miejscu, wystarczy pojeździć po kraju i zobaczyć że coś się zmienia. Będzie więcej miejsc do pracy dzięki tej drodze. Trzymam kciuki za budowę.
Kolejna droga, która nie obsługuje nikogo na swoim przebiegu
2017-11-20 11:32:59
Cała trasa powinna być przeniesiona bliżej Drawska, Złocieńca i Czaplinka, w tych miastach mieszka 35 tys osób, a Suchaniu, Kaliszu Pomorskim i Reczu w sumie 9 tys. Jeżeli ma powstawać ta droga powinna jak najlepiej obsłużyć województwo, a tym czasem w samym środku mamy wielką dziurę.
gość
2017-11-19 22:46:23
Dożyję? Trasę Zamkową budowano 18 lat. A ja mam 51 lat...
Obiecanki cacanki
2017-11-19 19:46:33
W chwili obecnej jest to droga śmierci.Wybierając się tą drogą w stronę Bydgoszczy prawdopodobieństwo że jedziesz nią ostatni raz w życiu jest bardzo wysokie.Budowa tej "S" idzie jak nieboszczyk do grobu.Osobiście nie łudzę się że w perspektywie najbliższych 15 lat zostanie ona wybudowana.
do xxx
2017-11-19 18:31:41
i pewnie dlatego nie był to priorytet w poprzednich latach
xxx
2017-11-19 17:17:56
Ta droga juz dawno powinna być zrobiona do Płońska bo opłaty na A2 to już przesada
dk10
2017-11-19 16:53:28
Gdyby podliczyć ofiary 10-tki, to chyba zginęło na niej nie mniej ludzi niż na małej wojence ;/
moon
2017-11-19 16:42:55
za 15 lat może wybudują do Piły
Mirek
2017-11-19 15:56:25
Kocham Was za to 😀
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA