Ostatnia aktualizacja: 18 października 2023 r. 15:52
Po doposażeniu wyprodukowane w Poznaniu wagony rozpoczną jazdy testowe. Fot.Tomasz TOKARZEWSKI
Kolejny Moderus Beta przyjechał z fabryki w Poznaniu do szczecińskiej zajezdni Pogodno. To wagon w którym tylko jeden z członów jest niskopodłogowy, ale i tak zapewnia większy komfort podróży niż większość szczecińskiego taboru. To 9. wagon tego typu w Szczecinie, a 5., który może podróżować w dwóch kierunkach.
Dwa nowe tramwaje (kolejny przyjedzie do Szczecina w ciągu kilku tygodni) kosztować będą pomad 15,2 mln zł. Spółka "Tramwaje Szczecińskie" zamówiła je jako wagony do składania, dlatego na miejscu będą doposażane. Przedmiotem umowy jest "dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych". Po zamontowaniu biletomatów, systemu informacji pasażerskiej i wszystkich brakujących elementów rozpoczną jazdy testowe, ;po których otrzymają dokumenty niezbędne do regularnego kursowania na liniach.
Moderusy Beta produkowane są od 2011 roku, więc jest to stosunkowo nowa konstrukcja.
Simca
2023-10-19 21:24:31
Dlaczego popisujecie się tym przestarzałym tramwajem. Jego konstrukcja to koniec lat 70. ub wieku. Noo, jest się czym chwalić... Kupcie Tatry, Siemensy, albo chociaż Pesy. To coś to jest odnowiony klamot z innej epoki.
Karol
2023-10-18 22:52:38
Tak jak szybko wyjedzie tak szybko zjedzie z powodu awarii. Ten typ tak ma - stoją niesprawne w zajezdniach
pasażer
2023-10-18 20:57:03
Miałem nieprzyjemność jechać takim Moderusem. Faktycznie ale drgania i hałasy koszmarne
Damian
2023-10-18 16:45:42
Czyli kiedy? Tydzień już tu jest ten nowocześniak
Super
2023-10-18 15:32:48
Dobre i to, choć to g...o. Inne miasta jakoś dają radę i zamawiają tramwaje w konkretnych ilościach. I nie to to co przyjechało z PO. Tu rozglądajcie się za czymś używanym. Będzie kasa z KPO. Używane np. w Łodzi lepsze niż to to. Też dwukierunkowe
,,Nowy Tabor"
2023-10-18 15:12:07
Rzeczywiście nowy Tabor. Model 105 Na ( konstrukcja z lat 70) z środkowym niskopodłogowym członem . Niech włodarze przejadą się od Basenu Górniczego do Hangarowej. Tak przez 8 godzin .. Laryngolog czeka.
Pasażer
2023-10-18 14:45:10
Przy podróżowaniu na odcinku Gdańska -basen górniczy i dalej do turkusowej przy 108db hałasu to nazywa się podróż. Jak motorniczy czy pasażer musimy znieść ten ból, moim zdaniem niemieckie używane obecnie używane są ciche.
Bartek
2023-10-18 12:41:43
Mnie się wydaje że jest za mało zdjęć jak na tak ważną wiadomość że do nas przyjechał nowy egzemplarz wagonu tramwajowego
Szkoda
2023-10-18 12:18:57
Liczy się tylko Swing I nic innego !!!!!
Brawo Krzystek
2023-10-18 11:46:42
Inwestycje w komunikację miejską w Szczecinie to podstawa.
Ksawery
2023-10-18 11:09:12
Dobrze, że Szczecin inwestuje w nowoczesny tabor. Natomiast idąc w ślady miast europejskich i niektórych polskich ( jak Zielona Góra czy Poznań ) w Szczecinie powinno być więcej autobusów elektrycznych. Czy nasze miasto planuje zakup kolejnych elektrobusów? Na szczęście nastąpi w Warszawie zmiana władzy i może Szczecin będzie mógł pozyskać pieniądze z KPO na ten cel?
Ksawery
2023-10-18 11:06:08
Dobrze, że Szczecin inwestuje w nowoczesny tabor. Natomiast idąc w ślady miast europejskich i niektórych polskich ( jak Zielona Góra czy Poznań ) w Szczecinie powinno być więcej autobusów elektrycznych. Czy nasze miasto planuje zakup kolejnych elektrobusów? Na szczęście nastąpi w Warszawie zmiana władzy i może Szczecin będzie mógł pozyskać pieniądze z KPO na ten cel?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.