Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Komu przeszkadza Trasa Zamkowa?

Data publikacji: 20 grudnia 2016 r. 08:09
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:23
Komu przeszkadza Trasa Zamkowa?
 

Szczecińscy radni na wtorkowej (20 bm.) sesji mają podjąć decyzję w sprawie likwidacji zjazdów (tzw. ślimaków) z Trasy Zamkowej – od strony Szczecina w kierunku mostu Długiego. Tak zadecydowała… wrocławska pracownia projektowa. To pierwszy krok do zakorkowania miasta.

„Do sporządzania planu przystępuje się na wniosek Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z uwagi na potrzebę dokonania kompleksowych regulacji planistyczno-konserwatorskich uwzględniających planowane przekształcenia komunikacyjne, m.in. likwidację łącznic Trasy Zamkowej” – czytamy w projekcie tej nieco bulwersującej uchwały, która przygotowała na zlecenie Biura Planowania Przestrzennego Miasta w Szczecinie wrocławska Pracownia Projektowa Maćków sp. z o.o.

Dziś radni podejmą decyzję, czy zlikwidować dwa zjazdy z Trasy Zamkowej, co ma spowodować (cytat z uchwały radnych sprzed 4 lat): „Dzięki takiemu rozwiązaniu dla pieszego przejście pod TZ nie byłoby przeprawą pod estakadami, tylko przejściem pod mostem”. Potem mamy taką perełkę językową: „Ważne jest także zminimalizowanie parkingów pod estakadą w celu większej humanizacji tej przestrzeni”. W dalszej części uchwały wspomnianych radnych jest mowa o likwidacji Trasy Zamkowej! Najpierw ślimaki, a potem cała trasa.

Przecież każdy kierowca wie, jak ważne są te dwie nitki zjazdowe z TZ! Jedna z nich prowadzi do Polic, a druga na drugi brzeg Odry, chociażby na ul. Heyki, Łasztownię i do portu. Likwidacja tych łącznic spowoduje, że kierowcy jadący z centrum miasta w stronę Polic będą musieli jechać przez Wały Chrobrego, bo ul. Wyszyńskiego nie dojadą, gdyż przed mostem Długim nie ma lewoskrętu. Czy ten, kto zgłosił propozycję tej uchwały, jeździ samochodem po Szczecinie? Czy radni na komisji tego nie dostrzegli? Pomysłodawca tej koncepcji chce zwiększyć „humanizację tej przestrzeni” i zakorkować ul. Wyszyńskiego. Piesi mają dziś przejście pod estakadami, ale pomysłodawca ich likwidacji (mieszkaniec Wrocławia) chce zburzyć ślimaki, by jeszcze bardziej ułatwić pieszym przechodzenie w tym rejonie miasta.

Tekst i fot. Mirosław KWIATKOWSKI

CAŁY ARTYKUŁ W DOSTĘPNYM ZA DARMO CYFROWYM WYDANIU "KURIERA SZCZECIŃSKIEGO" Z 20.12.2016 ROKU: http://www.24kurier.pl/cyfrowy

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

JA
2016-12-21 08:34:39
To sobie wyobraź że po NOWEJ drodze po śladzie starej ciężarówka do 30t przejedzie. Większe dziś i tak tamtędy nie jeżdżą bo mają zakaz (na znaki patrzył czasami jak jeździł Trasą Zamkową?)
???
2016-12-21 05:36:37
"od strony Szczecina w kierunku mostu Długiego" - to most Długi już nie jest w Szczecinie? Jeżeli reszta artykułu jest tak samo rzetelna, to ja dziękuję. A likwidację ślimaków zapowiadają od dawna w związku z budową mostu Kłodnego.
Franek pogromca motyli
2016-12-21 02:52:14
Brawo, kolejny pomysł na to jak utrudnić życie mieszkańcom. Pomysły co raz głupsze a obwodnica śródmiejska wciąż nie jest dokończona (europejska itp). Marzy mi się by została pociągnięta jeszcze dalej, na drugi brzeg odry, nie trzeba by się było pchać przez centrum... jestem świadomy tego że jest to bardzo kosztowne... ale... chwila chwila zacznijmy myśleć racjonalnie! Wprowadźmy na trasie zamkowej ograniczenie do 30km/h strefę ruchu światła, przejścia podziemne a na samym końcu deptak! Walić samochody i przemysł. Wzorując się na zachodnich rozwiązaniach zapomina się o jednej rzeczy, a mianowicie że tam każdy korek przeliczany jest na spadek pkb, gdyż korki powodują straty finansowe... ale tutaj w tym wybiórczym ekonomicznym ciemnogrodzie gdzie realizuje się wizje ludzi chyba odciętych od rzeczywistości o tym zapomniano. Jak to powiedział ktoś całkiem bystry: nie należy brać za przykład rozwiązania z krajów bogatych, gdyż nie jesteśmy bogaci, trzeba stosować rozwiązania które one stosowały by stać się bogatymi. Lecz myślę że każdy zainteresowany zagłębi się w ten temat i nie trzeba tego tłumaczyć
DO JA
2016-12-21 00:37:47
Nie do końca rozumiem tą koncepcję żęby po dzisiejszym wjeżdzie zorganizować jeszcze zjazd - szczególnie dla 40t. ciężarówek które mają po 16m a moga mieć i do 22m z dodatkową przyczepą.
JA
2016-12-20 22:23:44
Ani komentujący ani "Pan Redaktor" nie zadali sobie trudu żeby sprawdzić plany. Otóż zjazd w stronę Polic będzie się odbywać nową droga po śladzie obecnego wjazdu na Pozdamcze od strony Placu Żołnierza. Nowa droga dochodzić będzie do dzisiejszej Jana z Kolna i tam łączyć się z nią rondem. Także jeśli nie potraficie skręcać po rondach, to tak- do Polic przez Wały. Swoją drogą może "Pan Redaktor" pokusi się o pomiary ruchu z likwidowanych nitek? Tylko jątrzyć, zero myślenia. Szkoda że tak dziś wygląda dziennikarstwo.
@fdm
2016-12-20 21:37:04
Jak sama nazwa wskazuje - Stare Miasto jest stare. Tutaj co najwyżej powstanie drugie powiatowo-kiczowate Podzamcze. :/
Honorat
2016-12-20 19:45:34
Można zlikwidować wjazd na Plac Żołnierza i zjazdy na bok z Trasy Zamkowej pod warunkiem przebudowy Trasy tak jak była pierwotnie planowana, ale zabrakło na to pieniędzy w latach 80. XX w. A plan był taki: na wysokości Wyspy Grodzkiej Trasa miała skręcać w prawo (na północ) i potem dochodzić do "stałego lądu" pomiędzy Dworcem Morskim a ówczesnym Famabudem. Wówczas ruch samochodowy nie wciskałby się do śródmieścia. Tylko co teraz zrobić z "rekultywowaną" Wyspą Grodzką? Można jeszcze "puścić" Trasę częściowo po Nabrzeżu Starówka, póki jeszcze nie jest zabudowana. Po takiej przebudowie to przęsło, które obecnie jest nad Odrą, można opuścić niżej i Most Kłodny mamy gotowy za niewielkie pieniądze (!?). W innym przypadku budowa Mostu Kłodnego pod obecnie istniejącą Trasą Zamkową nie ma sensu, wbrew temu co "wypisał" @redaktor jak zwykle popłynął.. Nie ma ruchu w kierunku Polic? Wystarczy sobie przypomnieć, co się dzieje podczas jakichkolwiek imprez u podnóża Wałów Chrobrego. Czy w Szczecinie nie ma projektantów znających realia tego miasta? Czy trzeba zlecać takie opracowania "fachowcom" z Wrocławia czy Warszawy (chodzi o dalszy przebieg trasy Szybkiego Tramwaju)?
albatros
2016-12-20 19:12:59
juz widzialem ze rozkladaja dzwigi. 2 tygodnie i po moscie z 6 nitkami ruchu.
Jaspis
2016-12-20 18:59:35
Kompletny idiotyzm - czyli zeby zjechac z miasta na stronę przy Odrze np dojechać do Porto Grande zostaje tylko smieszne rondko przy Poczcie Głównej obok dworca . Czyżby Baszta Nieruchomości grunty obok chciała kupić ??? Dostali juz w dzierżawę parcelę na której stoi ten syfiasty wigwam po operze , ale może to mieć docelowo przejęcie za grosze niezwykle atrakcyjnej parceli na ktorej ten straszna szara buda teraz stoi . Coś za dużo zbiegów okoliczności.....
fdm
2016-12-20 17:33:15
ŚWIETNA WIADOMOŚĆ! Ta autoastrada przez środek starego miasta to jak nowotwór złośliwy, przez którego życie kulturalne obumiera. Dzięki tej inwestycji zwolni się duża część terenów pod zabudowę starego miasta.
komuś sprytnemu to sprzedać.
2016-12-20 17:09:47
Najprawdopodobniej w ten sposób miasto odzyska część terenu w biznesowo dobrym miejscu i będzie można komuś sprytnemu to sprzedać.
@Pete
2016-12-20 16:51:17
"pomysłodawca to po prostu de bil" Czy ja wiem czy taki de bil? Konkretny pieniądz na projekcie zarobił? No zarobił i zdaje się, że właśnie na tym polega praca pracowni projektowej. Ale jeśli nawet założymy, że projekt wykonał de bil, to jak nazwać kogoś, kto ten projekt kupił? A jak nazwać tych, którzy tych kupujących na stołki wybrał? Odpowiesz?
tak, tak...
2016-12-20 16:35:58
...zlikwidować TZ i cały ruch puścić przez Most Długi... 20 lat czekaliśmy na tę Trasę. Uratowała miasto od zakorkowania. Teraz, zamiast budować kolejne przeprawy, "mądrzy" magistraccy zaczynają likwidację TZ. A jesli coś stanie się z Mostem Długim lub Estakadą Pomorską (vide Most Cłowy)? Co wówczas? Szosa Poznańska nie ma logicznego połączenia z Prawobrzeżem-dlaczego? Przez zaniedbanie i zaniechanie przez magistrat i prezydencję miasta! A jesli kierowcy Prawobrzeża zastrajkują na TZ i zablokują ją? Czy wówczas Krzystek ze swoimi radnymi poczuliby czym grozi brak tej trasy i jej mostów? Może zaczęliby mysleć...
@
2016-12-20 16:08:11
Przepraszam. Pomyliły mi się kierunki z tym magistratem. Ale wracając do MIESZKAŃCA: wolę mówić "guten Morgen" i widzieć rozsądek niż dzień dobry i patrzeć na glupote.
@redaktor jak zwykle popłynął..
2016-12-20 16:02:10
Domyślam się o czym piszesz, ale to nie jest argument do likwidowania bezkolizyjnych kierunków. Tam jakiś inteligentny inaczej planuje dodatkową przeprawę przez Odrę wzdłuż TZ(była w tym miejscu za Niemca), tyle tylko, że ta przeprawa ma być TYLKO na druga stronę Odry, dla skomunikowania rejony Starej Rzeźni i koniec. A TZ wyprowadza ruch w kierunku na wschód. Bardziej powinno się rozbudować TZ o skręt w kierunku Dworca Głównego PKP.
Konrad
2016-12-20 15:12:49
Małpeczko Magistrat jest na lewobrzeżu.
Jan
2016-12-20 14:41:33
Po Frydze, to się szczeciniakom każdy pomysł "wciśnie" łykną - zapłacą, potem inny pomysł: łykną - zapłacą, potem któryś zrealizują - zapłacą, na koniec zburzą - zapłacą i znów będą zadowoleni.
redaktor jak zwykle popłynął..
2016-12-20 14:36:15
..nie sprawdził dokładnie o jakie miejsca chodzi, nie podał, że będzie dodatkowo nowa przeprawa mostowa, która również ułatwi dojazd. A potem komentarze są, jakie są, ludzie też sami nie sprawdzą, tylko wierzą redaktorowi.. jak ktoś jest bystry, to sam sprawdzi u źródła i oceni.
Jakób
2016-12-20 13:47:28
Dwa razy sprawdzałem, czy dzisiaj nie jest PRIMA APRILIS!
realista
2016-12-20 13:35:14
Idioci!!! Idioci!!! Może jeszcze niech o TZ decydują projektanci z Sosnowca. To się w głowie nie mieści.
JaKto
2016-12-20 12:51:24
Likwidacja masztu Maciejewicza to był początek likwidacji Trasy Zamkowej,a popopo po budowania znów wielkiego teatru w tym miejscu już 2050 roku wszystko będzie jasne to co teraz jest ciemne ciemniaki szzecińskie.TURGLAJCIE się DROPSY na wschód....aaa pamiętajcie jeszcze o kredytach w www frankach.
......
2016-12-20 12:17:32
I tak w perspektywie 30 lat tę trasę trzeba będzie zlikwidować - jest jak nóż w odbytnicy - albo się sama zawali. Wybudować coś tak paskudnego potrafili tylko urbaniści z Ciecina. To biedne miasto jest systematycznie oszpecane od 1945 roku.
Starek
2016-12-20 11:56:48
Obrona tych ślimaków mija się z celem i skazana jest na porażkę. Trasa zamkowa w tym miejscu odgranicza Wały od "starówki" i każde działanie mające na celu zmniejszenie tej bariery jest b. dobre. Argument o dojeździe do Polic jest delikatnie mówiąc nie trafiony, bo wszyscy z miasta jeżdżą Matejki itp. Nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie z miasta ślimakiem na Jana z Kolna i dalej koło Stoczni.
mieszkaniec
2016-12-20 11:51:48
najprostrze rozwiazanie zrobic granice na Odrze, kłopoty prysną, trzeba bedzie tylko nauczyc sie odpowiedniego jezyka urzedowego
@
2016-12-20 11:34:24
A ja proponuję wysiedlić Szczecin z takich wieśniaków jak mieszkaniec albo przenieść granicę na odre. Zbędne będa przeprawy. Wysadzić w powietrze wszystkie mosty. Pozostawić ten na Wyszyńskiego i uczynić punk kontrolny przejścia granicznego. Problem przestanie istnieć. Magistrat na lewobrzeże. Nie będą mieli problemów drogowych. Rozpocząć eksport głupoty. Wpływy do budżetu miasta zdecydowanie wzrosną.
Roberto
2016-12-20 11:22:59
Ta komunistyczna trasa jest tak wspaniała jak jej patron
Adrian
2016-12-20 11:20:31
Cześć wszystkim. 1.@mieszkaniec- wyrzucenie ruchu tranzytowego poza miasto nie rozwiąże problemu korków. Nie zapominaj że jest duża grupa mieszkańców prawobrzeża pracująca w usługach i korzystająca z TZ. Usunięcie trasy spowoduje frustrację i spadek jakości życia z powodu zwiększenia czasu dotarcia do centrum. Przyznaje ci rację w tym że 4 pasy nie są konieczne. 2.@szkoda slow- jestem rowerzystą, używam trasy jadąc od strony Wałów, Trasa Zamkowa posiada pas dla rowerów ;) więc bez obaw my pedalarze nie lobbujemy. Tak w ogóle człowieku obudź się, co to w ogóle za język, trzymaj poziom czytelniku OK? ;) 3.@Tomek- Klasycznie musiałeś pokazać skrajną rezygnację w podjęciu wątku. Humanizacja przestrzeni- w moim rozumieniu to chodzi im o to żeby mieszkaniec przechodząc pod Trasą Zamkową widział piękne fontanny zdobione złotem, żywopłoty przycięte na linijkę i fantazyjne pełne miłości i wzniosłej symboliki rzeźby...to wszytko ku zachwycie serca... POWIEM TAK: OBUDZCIE SIE!!! Idąc wielokrotnie pod trasą cieszyłem się że mogę długo skryć się przed deszczem więc jestem za ich pozostawieniem. Parkingi pod trasą? Nie są aż tak wielkie że brak miejsca dla pieszych. BTW ruch pieszych nasila się tylko i wyłącznie w okresie imprez masowych. Zlikwidujmy Trasę i utknijmy wtedy w korkach, należy szukać innych rozwiązań odkorkowania, więcej mostów np.
fr
2016-12-20 11:09:51
Akurat z tych zjazdow co chca likwidowac korzysta bardzo malo kierowcow. Tam nie kieruja sie glowne potoki pojazdow.
dziadek 70lat
2016-12-20 11:01:22
Glupich nie trzeba siac-sami sie rodza. A szczegolnie w Wroclawiu.
hahah
2016-12-20 10:56:47
likiwidacja trasy zamkowej ? HAHHAhahahahahahahah
@ mieszkaniec
2016-12-20 10:47:45
Cofnij się dalej. Zacznij skakać po drzewach...z gałęzi na gałąż...jak Twoi parapra....
HogoFogo
2016-12-20 10:36:20
Chodzi docelowo o uwolnienie paru hektarów gruntów pod zabudowę deweloperską wzdłuż Odry. Kumacie ciemniaki? Nie chodzi tu wcale o pieszych, rowerzystów, kierowców. Chodzi o skręcenie biznesu za parę ładnych milionów nawet kosztem rozcięcia miasta na dwoje Na żadną przeprawę przez rzekę (rzeki) poza terenem miasta nie ma co liczyć bo... nie są one w gestii UM Szczecin. Bajdurzenie o nowej przeprawie ma się tak do rzeczywistości jak połączenie starej Trasy Poznańskiej z A6 przez węzeł w Podjuchach. NIEREALNE!!!
qqa
2016-12-20 10:21:49
Ten Macków to jest chyba rodzina Kononowicza, likwidują wszystko i nie będzie niczego, nawet zjazdów z Trasy zamkowej!.
SKANDAL!!!
2016-12-20 09:47:18
Trasa Zamkowa nie przeszkadza żadnemu kierowcy ze Szczecina. Widocznie przeszkadza prezydentowi, bo jak inaczej to rozumieć.... Oba zjazdy są genialne, zarówno w stronę Jana z Kolna, jak i Wyszyńskiego. W Warszawie zburzyli zjazdy z mostu Łazienkowskiego, ale potem natychmiast je odbudowali.
do mieszkańca
2016-12-20 09:40:08
Likwidację tranzytu przez centrum miała załatwić przeprawa w okolicach ul. Pokoju lub jeszcze lepiej Świętej, ale nie ma chętnych do sfinansowania. Co do reszty argumentów... To wywalić za miasto trzeba Kaskadę, Galaxy i Turzyn. I od razu będzie luźniej. To one skupiają największy ruch samochodowy, bo trudno oczekiwać od strudzonego kilkugodzinnym szwndaniem po sklepach, żeby wracał z zakupami tramwajem. A z obwodnicy do centrum też trzeba jakoś dojechać.
Antoni
2016-12-20 09:33:12
Ustalcie i podajcie do publicznej wiadomości nazwiska kretynów którzy w Szczecinie chcą takiego rozwiązania. Chętnie wspołnie ze znajomymi zrobimy im na święta ognisty rowerek
Pete
2016-12-20 09:15:29
pomysłodawca to po prostu de bil
mieszkaniec
2016-12-20 09:07:10
Cała ta cholerna trasa zamkowa powinna być zlikwidowana a przeprawa znajdować się poza centrum miasta. Korki w okolicach Bramy Królewskiej i pl.Żołnierza są wynikiem jej zbudowania. Kretyn tylko wierzy, że można wprowadzić ruch do centrum 4 pasami i nie zakorkować miasta. A centrum miasta jest dla ludzi a nie samochodów i jak się kierowcom nie podoba niech się wynoszą na obwodnice gdzie ich miejsce. Jakość wykonania tej przeprawy jest adekwatna do czasów w których powstała i okaże się pewnie wkrótce, że nie ma sensu jej remontować i lepiej będzie wybudować nową przeprawę w lepszym miejscu miejscu. Ruch tranzytowy z centrum trzeba wyrzucić, a przepustowość wjazdów do centrum ograniczyć do przepustowości ulic w jego obrębie. Wtedy po mieście będzie się można poruszać płynnie, bo strumień pojazdów z zewnątrz będzie ograniczony.
szkoda slow
2016-12-20 09:01:03
Jeżeli Pan red. MK nie przeinaczył w żadnym stopniu informacji to napiszę wprost: KOGOŚ PO….ŁO. O tak niecne plany można by jeszcze podejrzewać szczecińskie lobby pedalarskie, ale myślę, że aż tak cofnięci w rozwoju umysłowym nie są. Wrocław niech sobie zlikwiduje Most Pokoju, Most Uniwersytecki… po co im tyle przepraw w Centrum miasta.
Tomek
2016-12-20 08:46:22
Wszystko zlikwidujcie, a co zostanie zróbcie jednokierunkowe. I koniecznie tylko dla rowerów. Narodowych rowerów.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA