Ostatnie autobusy bez niskiej podłogi zostały wystawione na sprzedaż. Nie zobaczymy ich już na szczecińsko-polickich liniach. Fot. SPPK
Na szczecińsko-polickich liniach pojawiały się już tylko sporadycznie, częściej obsługiwały linie pracownicze. Mowa o trzech ostatnich autobusach bez niskiej podłogi, jakie są jeszcze na stanie Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W 2006 r. firma nabyła cztery takie pojazdy, co pozwoliło na wycofanie z ruchu ostatnich ikarusów. Niedawno jeden z nich opuścił Police, a trzy ostatnie na początku lutego wystawiono na sprzedaż.
REKLAMA
To koniec pewnej epoki. SPPK jest pierwszą firmą na szczecińsko-polickich liniach, która wprowadziła do eksploatacji autobusy niskopodłogowe. Z czasem takie zakupy zaczęli robić także inni przewoźnicy. SPPK jednak jako jedyne sukcesywnie odnawiało tabor, starając się co roku z własnych środków kupić chociaż kilka nowych autobusów. Jednak pod koniec 2006 r. nadarzyła się okazja. W tureckiej fabryce MAN-a od roku stały cztery autobusy z wysoką podłogą, których ktoś nie odebrał. Policka spółka zdecydowała się je kupić, tym bardziej że cena była atrakcyjna.
Przez ponad 15 lat służby autobusy przejechały po ok. 800 tys. km.
– Nie są nam już potrzebne, ale są sprawne technicznie – mówi Kazimierz Trzciński, prezes SPPK. – Nadal wymieniamy tabor, przy obecnej liczbie zleceń wystarczą nam 52 autobusy.
Chyba że autobusy kupi PKS Szczecin - przecież kupuje same używki, nawet starsze niż "Turki"
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Volvo B10LA
2022-02-23 10:25:04
Ale mam taką nadzieję, że Retro-Bus lub STMKM sprowadzą w przyszłości MAN-a SG313 z Węgier lub z Bałkanów.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@;/
2022-02-22 20:04:18
Chodzi o autobusy dla firmy w Policach a nie w Szczecinie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
hmmm
2022-02-22 16:48:21
Pachnie rasizmem, Turki... dobrze że nie murzyny bo wożą paniska. Policka mentalność
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
;/
2022-02-22 16:48:08
@@nazwafg sprawdz sobie na bip-ach poszczególnych spółek ,zditm, urzedu miasta , kilka autobusów na pewno.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
pasazer
2022-02-22 16:47:06
Co do autobusów MAN jako wieloletni pasazer potwierdzam najlepsza jakosc wykonania ,nic nie stuka nie trzeszczy , autobusy jak czołgi solarisy przy tym to słabe pojazdy, volvo podobnie, na plus ze kazdy autobus ma uchylne okna, niestety czesto trafiaja sie piekarniki no ale ci co zamawiaja przeciez nimi nie beda jezdzic na codzien tylko samochodem wiec ich to nie obchodzi ,jak jedziesz z menelami zadna klima na wiosne lato nie pomoze tylko uchyle okna
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@nazwafg
2022-02-22 12:04:32
A ile ci od nowoczesnych barw zakupili bądź dofinansowali zakupów autobusów?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Nazwa fg
2022-02-22 10:17:54
Skończcie jeździć tymi żółtymi bo to wstyd, są przyjęte nowoczesne barwy floating garden i zgodnie ze statutem połowa taboru powinna być w barwach szczecińskich a nie jakichś zasiarczonych
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
?
2022-02-22 09:24:21
@Wocia-wiekszosc wymiany taboru masz z dofinansowania unijnego.Ciekawe co kierowca by wolał jechac Ikarusem albo Jelczem i mieć nie wiem 200zł wiecej na miesiac czy klimatyzowanym MAN-em ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wocia
2022-02-22 08:47:47
Sukcesywnie wymieniamy tabor kosztem pensji pracowników. Kierowcy po naście albo dziesiąt lat pracy a na koncie 3500 jak dobrze pójdzie i dostanie wszystkie dodatki do pensyjki... Kpina nie wypłata....
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
abc
2022-02-22 08:44:03
Te "złomki z Berlina" są niskopodłogowe, mądralo. A te zielone są bez niskiej podłogi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Arron
2022-02-22 08:07:08
PKS ich nie chce odkupić? Czy wolą wyeksploatowane złomki z Berlina?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.