Ruszył wojewódzki etap konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, którego celem jest wyłonienie najciekawszego projektu zrealizowanego na Pomorzu Zachodnim i sfinansowanego ze środków funduszu sołeckiego. Zgłoszenia przyjmowane są do 20 marca 2023 r.
Organizatorem ogólnopolskiego konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa” jest Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów z siedzibą w Koninie. Za jego przebieg na etapie wojewódzkim, na Pomorzu Zachodnim, odpowiada Urząd Marszałkowski.
Wojewódzki etap konkursu skierowany jest do sołectw z terenu województwa zachodniopomorskiego, które w latach 2010-2022 realizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.
Z każdej gminy może być zgłoszone kilka projektów, przy czym jedno sołectwo może zgłosić jeden projekt. Oceniane będą m.in. wpływ projektu na poprawę warunków życia mieszkańców wsi, zaangażowanie mieszkańców w realizację projektu, jego wpływ na integrację społeczności lokalnej czy oryginalność i innowacyjność.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego do 20 marca 2023 r. Formularz zgłoszeniowy oraz dodatkowe informacje dostępne na stronie Wydziału Rolnictwa i Rybactwa UMWZ.
Laureaci etapu wojewódzkiego otrzymają nagrody finansowe: I miejsce – 7 tys. zł, II miejsce – 5 tys. zł, III miejsce – 3 tys. zł. Laureat I miejsca będzie nominowany do etapu ogólnopolskiego konkursu prowadzonego przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów.
(reg)