Konstrukcja nowego 1100-metrowego mostu łukowego w Wolinie, powstającego w ramach budowy drogi ekspresowej S3 Dargobądz – Troszyn, została w minioną sobotę (18 maja) nasunięta i już góruje nad cieśniną Dziwna.
Będzie to droga z nawierzchnią bitumiczną i z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z nośnością przystosowaną do użytkowania przez najcięższe pojazdy. Na tej 16-kilometrowej trasie powstaną trzy węzły: Dargobądz, Wolin Zachód oraz węzeł Wolin Wschód, a także wiadukty, mosty i przejścia dla zwierząt.
Ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą. Przy tej części S3 powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych Dargobądz.
Budową mostu nad Dziwną zajmują się Mosty Rzeszów (roboty żelbetowe), spółki Intop Warszawa i INTOP Skarbimierzyce, a elementy metalowe przęsła to wykonała firma Mostostal. Inwestorem jest szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
(ek)