Na przebudowywanym węźle Szczecin-Kijewo została wprowadzona zmiana organizacji ruchu, w ramach której ruch z jednej jezdni autostrady A6 został przełożony na dwie jezdnie z jednym pasem ruchu na każdej. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy nie będą musieli przejeżdżać na przeciwległą jezdnię, co powinno usprawnić przejazd.
- Zawężenie autostrady A6 z dwóch pasów na jednego na każdej jezdni będzie jednak dalej powodowało zatory w kresie wzmożonego ruchu, dlatego prosimy kierowców o korzystanie z innych tras umożliwiających ominięcie węzła Kijewo, lub jazdę poza godzinami szczytu - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywała podczas majówki. W przyszły czwartek planowany jest powrót do ruchu jedną jezdnią w obu kierunkach. Zakończenie robót na węźle planowane jest na lipiec tego roku, ale GDDKiA zapewnia, że już przed wakacjami przy przejeździe przez węzeł nie powinno być większych utrudnień.
Węzeł Szczecin-Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70. i 80.
Przebudowa obejmuje wykonanie nowych, szerszych wiaduktów, pod którymi jest miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpiła nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice mają łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który ma zapewnić zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i większe bezpieczeństwa ruchu drogowego.
(k)