Poniedziałek, 15 grudnia 2025 r. 
REKLAMA

Małgorzata Jacyna - Witt: "Nie będę płakać po Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej"

Data publikacji: 04 listopada 2021 r. 12:21
Ostatnia aktualizacja: 02 marca 2023 r. 07:34
Małgorzata Jacyna - Witt: "Nie będę płakać po Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej"
Fot. Ryszard Pakieser  

"Nie będę płakać po SKM" - napisała na swoim profilu na Facebooku Małgorzata Jacyna - Witt, przewodnicząca klubu Prawa i Sprawiedliwości w sejmiku zachodniopomorskim. To jej komentarz do środowego spotkania posłów i radnych opozycyjnych wobec rządów prawicy, którzy podczas posiedzenia w sali sesyjnej Rady Miasta alarmowali, że ta inwestycja jest zagrożona.

REKLAMA

"Dobrze, że przedstawiciele wykonawcy jasno wskazali problemy, których beneficjent tych środków, czyli Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, nie umie rozwiązać" - stwierdziła radna.

Według niej od samego początku projekt funkcjonalno - użytkowy był błędnie przygotowany i stąd biorą się wszystkie problemy. Radna skrytykowała prezydenta Szczecina Piotra Krzystka za to, że nie potrafił dopilnować inwestycji i wykonać na czas tych prac, za której odpowiedzialna jest gmina.

I jeszcze: "Nie byłam nigdy zbyt entuzjastyczną zwolenniczką SKM. Uważam, że wizja tego projektu od początku była megalomańska, nierealna i zafałszowana przez aplikujących o pieniądze z UE, czyli SSOM. Nie mamy dotąd odpowiedzi, w jakiej wysokości będą musiały być pokrywane koszty z budżetu Szczecina? Trasa tej kolei idzie po torach historycznych, bez uwzględnienia nowych dzielnic Szczecina. Krótko mówiąc - nie będę płakać po SKM".

(as)

REKLAMA

Komentarze

ZS
2023-03-02 05:22:27
Ona jest tak bezproduktywna jak komentarze pod artykułami szczecińskich portali informacyjnych. A SKM i tak się zbuduje i będziemy nią jeździć długo i szczęśliwie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Grom
2021-11-07 03:35:27
Ma kobita rację.Metropolia to jest np.Trójmiasto i tam SKM ma sens.Tutaj to przerost formy nad treścią.Szczecin to miasto peryferyjne.Ile osób korzystałoby z SKM? W mieście są linie autobusowe lub tramwajowe,a jeśli gdzieś jest ich zbyt mało, to można zwiększyć częstotliwość kursów.Wyjdzie taniej niż budowanie utopijnej SKM za dziesiątki, czy setki milionów.Chory pomysł.Parki przemysłowe są koło Goleniowa czy Stargardu,zatem stamtąd tłumy do Szczecina nie jeżdżą.W drugą stronę też raczej nie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@fin
2021-11-05 20:48:46
Nie histeryzuj, po prostu SKM nie jest panaceum na problemy komunikacyjne Szczecina z wielu powodów. Mogłaby być uzupełnieniem i tyle. Pytanie czy warto ładować tyle kasy w SKM, ideolodzy nie mają wątpliwości, sceptycy mają prawo stawiać pytania bo będą zmuszeni do płacenia na to niemałych pieniędzy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Były wyborca PO
2021-11-05 19:03:06
Akurat zgadzam się z Jacyną. Projekt SKM nie jest dobrze przygotowany i nie spełniłby oczekiwanej funkcji. Niech Krzystek zleci profesjonalistom a nie Marchewce opracowanie nowych założeń. Kolej powinna przechodzić przez Dobrą Warzymice i Warszewo. Macie tam jakieś tory??
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
fin
2021-11-05 16:46:50
Oczywiście , kolej niepotrzebna dla osoby ze Szczecina , są rowery miejskie ??? chociaż ?? no i zawsze do miasta można wjechać samochodem zaparkować ??!!!!! Nie wiem gdzie mieszka pani w/w ale widać jej to pasuje a może jeszcze ma limuzynę z kierowcą do dyspozycji
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
mini
2021-11-05 16:19:16
Mam pytanie - co Pani robi w sejmiku? Tylko dobre wrażenie? Niech Pani zrezygnuje, skoro nie potrafi zabiegać o dobro mieszkańców aglomeracji. Krzykami i złośliwościami niczego się nie załatwi. Jest Pani szkodnikiem do kwadratu. Czego się nie dotknie to wszystko się rozłazi. Zamiast wspierać chcących stworzyć dogodne warunki komunikacyjne aglomeracji poprzez zabieganie u decydentów, robi Pani tylko szum wokół siebie z którego nic nie wynika. Co Pani zrobiła do tej pory dla mieszkańców - nic.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
czyje tory?
2021-11-05 15:52:18
za część kolejową odpowiada: PKP + TRAKCJA SA * PIS (umowy rządowe)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Czytelnik Łukasz
2021-11-05 14:27:35
Niniejszym informuję tę zajadłą samochodziarę, zagrzęzłą we wczesnych latach 90., że w nowych dzielnicach nie ma torów kolejowych, czyli SKM musi kursować po tych "historycznych". Wyjaśniam też, że torów kolejowych nie da się tak łatwo poprowadzić jak tramwajowych choć np. w języku niemieckim "kolej" i "tramwaj" mają w sobie słowo "Bahn" sugerujące duże podobieństwo. Zasadniczą różnicą jest już choćby masa, bo nawet pusty pociąg jest dużo cięższy od pełnego tramwaju.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Nadzieja
2021-11-05 14:08:38
Po ilości komentarzy widać że sprawa SKM nie jest obojętna mieszkańcom naszego miasta szkoda że pani radna tzw szkodnik zabiera głos .jestem mieszkańcem Szczecina od urodzenia i nie zamierzam się wyprowadzać wszystkie osiedla czy te stare czy nowe są pełne ludzi i SKM jest bardzo potrzebna wiadomo że nie obejmie całego miasta ale cieszmy się że będzie luźniej na drogach miasta sama zrezygnuję z jazdy samochodem na rzecz SKM miłego dnia Wszystkim Szczecinianom
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
klemens
2021-11-05 13:25:25
pierwszy raz zgadzam się z tą blondynką .
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Agad
2021-11-05 12:00:04
Niestety, wiedzą i świadomością np. ekologiczna to ta pani nie grzeszy...znowu upadla na głowę ..
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
jan
2021-11-05 11:47:58
Nie płakałbym po MJW
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
nina
2021-11-05 11:44:46
A po czym Jacyna będzie płakać? Jak zniknie z rady nadzorczej stoczni?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@gość
2021-11-05 11:00:58
Fajnie, ty skorzystasz z SKM, jeszcze kilkaset może tysiąc osób w podobnej do twojej sytuacji, do tego parę tysięcy innych którzy nie będą może zadowoleni ale z braku laku dobra i SKM tylko co dalej? No i na 15 minut bym nie liczył, musielibyśmy mieć wzorem np Holandii lekkie składy podmiejskie które bardzo szybko mogłyby przyspieszać a przy hamowaniu rekuperacyjnym odzyskać część tej energii tylko obawiam się że takich składów nie ma i na razie nie będzie (może wcale). Ale zapłacimy my wszyscy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
tak pytam
2021-11-05 10:21:24
Czy Jacyna znów spadła z roweru na głowę?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Krzysiek
2021-11-05 09:41:43
Z tego co widziałem to te tory w większości były wymieniane, a jedynie co jest historyczne w tym wszystkim to Pani i jej poglądy. Jestem pewien, że SKM będzie poruszało się tysiące osób, wiele ludzi z polic marzy o takiej alternatywie dojazdu do pracy. Każdy ma dość stania w korkach. Zmniejszy się ilość pojazdów na drodze i w końcu zieloni będą szczęśliwi. Kiedyś może i fakt było nie rentowne ale kiedyś nie było tak rozrastających się dzielnic jak na dzien dzisiejszy. pozdrawiam
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
MA
2021-11-05 09:40:53
rację TZ ale miejscy Radni nigdy nie słuchają słusznych podpowiedzi mieszkańców
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
wierszyk
2021-11-05 09:05:35
Witt-Jacyna działa na szkodę Szczecina
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Robert
2021-11-05 09:02:35
Ta jak coś powie to jak by się ze..... gołąb na parapet. Widać g.... i śmierdzi
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
gość
2021-11-05 07:27:24
a ja będę płakać za SKM w przeciwieństwie od pani radnej. Mieszkam w odległej dzielnicy Szczecina, ale mam pod nosem dworzec pkp zabity dechami. Zamiast 50 min w porywach do ponad godziny w czasie remontów wszelakich do pracy można by dojechać koleją w min. 15. No ale takie stanowisko pani radnej (celowo piszę z małej litery, gdyż postać ta na mój szacunek nie zasługuje) pokazuje, gdzie tak naprawdę ma ona Szczecinian. SKM jest Szczecinowi bardzo potrzebna!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
krótko
2021-11-05 07:22:13
Ta kobieta powinna się leczyć psychiatrycznie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sławek
2021-11-05 07:20:50
Nie wiem po słuchać tej Jacyny Witt tak jak z Gazoportem daliśmy radę to damy rade z SKM. Krzystek, Geblewicz i Marchewka ogarną to bez pisowców
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Stefan
2021-11-05 07:01:05
Wyciąc srzewa na trasie kolejki i bedzie OK
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Licznik Grodzkiego
2021-11-05 06:45:52
Tylko Grodzki da radę z SKM
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@@@Karol
2021-11-05 06:44:49
Dobry przykład podałeś. Duże miasta rozbudowują się wzdłuż najlepiej funkcjonujących linii komunikacyjnych. Tam powstają osiedla i lokowane są inwestycje. To właśnie jest sensowny rozwój przestrzeni urbanistycznej. Przeciwieństwem jest budowanie byle gdzie i później na siłę kombinowanie z dostosowaniem dróg, komunikacji i całej infrastruktury. Tak buduje się bałagan a nie dobrze zorganizowane miasto.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Wacek
2021-11-05 06:42:31
I po SKM. POkrzyczeli na Jacyne ale 500 mln do mielonki nie dostali. Tak sie robi POlitykę
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
szczujni odp.
2021-11-05 00:02:23
Tylko Kancelaria Prezydenta w przyszłym roku na prace inwestycyjne w obiektach zabytkowych zamierza wydać ponad 5,6 mln zł - tak wynika z projektu budżetu na 2022. Wielkie remonty u Dudy - plany remontowe Kancelarii Prezydenta Fakt już opisywał. Do 2023 r. planowane są naprawy i modernizacje we wszystkich prezydenckich rezydencjach. W pierwszej kolejności zakupiono meble z polskiej firmy za ponad 16 tys. zł. Teraz ogłoszono przetarg na przebudowę dachu w Pałacu Prezydenckim. Min. Finansów także.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
TZ.
2021-11-04 23:42:55
Odbudowa tylko starej linii kolejowej ze starymi przystankami nie ma większego sensu. Należy wybudować odcinek linii do nowych Polic i zaprojektować odcinki nowych linii do niektórych podszczecińskich wsi (Dobra, Mierzyn, Warzymice, Tanowo). Można pomyśleć o skomunikowaniu ze Szczecinem Pyrzyc, Trzebieży, a może i Nowego Warpna. Potrzebne byłyby przystanki w Kluczu i Radziszewie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Cichy
2021-11-04 23:40:31
Najważniejsze w tej całej budowie SKM to było wycięcie pięknych drzew wzdłuż torów, to wyszło najlepiej reszta to dno. A lanserka Jacyna zobaczycie że, zostanie posłem u Pisiorów w następnej kadencji. Co zrobiła w sprawie kibli i wychodków w kamienicach na Skolwinie, Stołczynie i Gocławiu, poczekajcie będą wybory to będzie jeździć i fotografować się z kolesiami z Pis-u na tle wychodków i będzie twierdzić że, Krzystek jest winny.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@@ Karol
2021-11-04 22:50:22
Nie ma aglomeracji - Szczecin to ma być 360 - 380 tyś mieszkańców maksimum - takie jest stanowisko Krzystka - koniec głupot z aglomeracją, to ma być peryferyjne miasto, wieś z tramwajami. Nie musisz czytać Wyborczej której nie ma - wtedy kiedy była narzucała Szczecinianom swoje wizje które posłusznie realizuje Krzystek. Co do SKM to w końcu miejcie proporcje - wychodzicie z założenia że zróbmy SKM a ludzie się do niej przekonają a jeśliby się nie przekonali to my ich do tego zmusimy... Bzdura.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
FIGO
2021-11-04 21:57:24
Pan Krzystek "rozpieprzył miasto " wprowadzając na wąskie ulice ścieżki rowerowe.Nawet jak się skończą wszystkie potrzebne (!) remonty dróg to i tak będzie hu...nia . Nadzieja w Timermansie , który spowoduje, że samochód to będzie miał bogaty i nieliczny. Reszta będzie pop....lać z buta . Raczej na boso, bo trzewiki trza będzie oszczędzać. Głupie ludzie, zamiast walczyć z Bogiem powinni się modlić. Wieża BABEL jest przykładem dla MASONÓW. Kiedyś umrzesz i co z Twoją Duszą ! Wtajemniczona Q.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@ Karol
2021-11-04 21:54:12
To że SKM kłóci się z czyjąś wizja Szczecina to nie znaczy że nie jest potrzebna. Jest! Dla scalenia aglomeracji (Police, Gryfino, Goleniów i Stargard. Dla rozwoju północnych, mocno zasiedlanych terenów Szczecina i dla ograniczania ruchu na drogach dojazdowych do Centrum. O kwestii ekologii nie wspomnę (do jednego składu kolejki mieści się kilka autobusów). I jeszcze a propos, nie wiem jak Ty, ale ja nie czytam Wyborczej, więc to porównanie słabe.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
FIGO
2021-11-04 21:41:18
SKM miałaby sens jakby były zakłady pracy dla ROBOLI oraz dojazd na mecze dla Kiboli ( tak się rymnęło, przepraszam KIBICÓW POGONII ) . Kto ma tym jeździć ?. Bogatsze NERDY mieszkają na obrzeżach Szczecina w domach na kredyt.Kolej jest daleko od supermarketów.Nawet dojazd na Gontynkę ( fabrykę wody ) będzie problemem , chociaż tory tuż, tuż. Stocznię po raz drugi zaorali Liberały i Komuniści oszukując Joachima, że pomogą, a zrobili woltę.Szczecin aglomeracją ?, metropolią ? , dobre pytanie !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sympatyk
2021-11-04 20:51:21
Pani radna Sejmiku lubi , kocha być na pierwszej linii. Kocha obrażać ludzi , którzy mają inne zdanie . Dlatego Jej opinie czy to w tematach stoczniowych czy innych dotyczących naszego Szczecina są tyle warte co padający Deszcz dzisiaj.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
przejdżmy do..
2021-11-04 20:45:56
..rzeczy ważnych - DAJCIE POPRZEDNIE ZDJĘCIE!!!! Jest extra!!!! POPIERAM!!!!! Pełna "Twarz" PiSu. A swoją drogą u nas w kraju zasada jedna - głupi popiera głupiego... ale kto zabroni?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Karol
2021-11-04 20:35:34
Tylko że Szczecin to nie Trójmiasto czy Warszawa a SKM nigdy nie będzie WKD która ma własne torowiska wydzielone - poza tym SKM kłóci się z nowym programem rozwoju Szczecina przedstawionym w 2020 roku przez ekipę Krzystka w którym zakłada się zwijanie miasta, zastopowanie budowy aglomeracji i generalnie zniechęcanie ludzi z peryferiów i podszczecińskich miejscowości do bywania w Szczecinie. Pięknie wyłożyłeś ideę Gazety Wyborczej - "bo w Berlinie, Warszawie, Trójmieście to musi być i tu" .
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
slawek
2021-11-04 20:05:09
ta pani to sprzedajna polityczka załatwiła GRYFIE stocznie wszystko dla kasy nie dla SZCZECINA
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
as
2021-11-04 19:32:12
police -słoneczne ma sens pod warunkiem jak stacja w policach będzie wydłużona o odcinek do osiedli mieszkalnych oraz wybudowanie trasy główny turzyn gumienińce w kierunku mierzyna dołuj dobrej.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
nxx
2021-11-04 19:16:16
@Osiedle Bandurskiego - proszę przeczytać książkę "Ostre cięcie" (albo obejrzeć jakiś materiał nt. "wygaszania popytu" przez PKP a nie pisać głupot. Ot takie coś https://www.youtube.com/watch?v=YBOOUf_MB2A albo https://youtu.be/jh0ITfpe2zA
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ajo
2021-11-04 19:04:39
Szczecinowi potrzebne są przede wszystkim minimum dwa nowe mosty i obwodnice a nie trwonienie pieniędzy na głupoty.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
1234
2021-11-04 19:00:29
A ja z chęcią bym się dowiedział, co PIS proponuje w zamian? Może pani Jacyna się wypowie w imieniu swojej ukochanej partii, zamiast ujadać jak przysłowiowa baba na bazarze?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
czytelnik
2021-11-04 18:56:40
PIS to prawdziwy pies ogrodnika- sam nie zeżre, drugiemu nie da. Finansowanie załatwiło Miasto - Krzystek i UE. Realizacją zajmuje się PKP PLK, czyli PIS i Trakcja, czyli też PIS. Efekty widać, a raczej ich nie widać ;)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
abc
2021-11-04 18:52:29
Szkoda, że zarówno pani Jacyna, jak i część czytelników nie rozumie znaczenia budowy tej kolei. Ma ona stanowić kręgosłup dla komunikacji w północnej części miasta. Do poszczególnych stacji mają być poprowadzone linie autobusowe, które skomunikują z nią pobliskie dzielnice i napędzą potok pasażerów. Jakim świetnym rozwiązaniem jest SKMka wiedzą ci, którzy mieli okazję nią jeździć w Trojmieście. Co do budowy nowych linii do powstających osiedli-są to "szklane domy",na które PIS nie ma pieniędzy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Do@Emeryt
2021-11-04 18:49:46
Za to twój skostniały umysł zalało nasienie jakże jedynego nieposkromionego Ojca i Kaczelnika Narodu , rycerza na kocie Jarosława Polskęzbawa ... Serdeczne gratulacje :))))
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Osiedle Bandurskiego
2021-11-04 18:47:14
Ta kolej w ruchu pasażerskim miała rację bytu do 2002 roku kiedy została zlikwidowana z powodu braku pasażerów. Szczęście w nieszczęściu oszczędzimy sobie wszyscy wożenia powietrza i wieloletniego marnowania środków podatnika utrzymującego puste przewozy. Za 800 milionów to niech zrobią coś potrzebnego na przykład normalny wjazd do miasta przez Krygiera
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
O.K. 2010
2021-11-04 18:35:43
I znów Pani Jacy Witt sprzedaje mieszkańcom Ciecina kit zresztą jest to cecha PIS-owców.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sebastian
2021-11-04 18:33:41
Pamiętam czasy, kiedy jechało się pociągiem z Niebuszewa na zakupy na Turzynie. Wtedy to była atrakcja, dziś byłby to sposób na ominięcie zakorkowanych ulic w komunikacyjnym szczycie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Klara
2021-11-04 18:24:42
Szczecin potrzebuje nowych mostów i bezkolizyjnych piętrowych skrzyżowań i dobrej komunikacji miejskiej a ci chcą SKM do Stolczyna i Skolwina. Lem powiedział że dopóki nie poznał Internetu to nie wiedział ilu jest idiotów
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
gass
2021-11-04 18:16:38
Pacynki idz lepiej w swoje stoczni okręty podwodne budować albo i lepiej rowery wodne - na nich się nie wywrócisz
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Karol
2021-11-04 18:09:44
Krytyków SKM zaprasza do innych dużych miast (np Trójmiasta czy Warszawy) niech zobaczą czy składy jeżdżą puste. Szczecin jest rozległy terytorialnie i potrzebuje takiej kolei. Chyba że wolicie rosnące korki na ulicach. No a przystanki? Właśnie do nich powinny dojeżdżać linie autobusowe, których dzięki SKM może być mniej i powinny być dostosowane do linii miejskiej kolei. Osiedla własnie powstają i będą powstawawały na obrzeżach Szczecina, a także poza jego granicami,
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Agnieszka
2021-11-04 17:34:27
No tak. Ona woli rowery. Dramat.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Emeryt
2021-11-04 17:27:09
Tylko tych zakładów pracy już nie ma - zostały zniszczone po 1989 roku - SKM to projekt bardziej ideologiczny niż rzeczywiste rozwiązanie problemu komunikacyjnego Szczecina i połączonych z nim miast. Idę o zakład że w ogólnym bilansie komunikacyjnym miasta SKM będzie najbardziej deficytowy i najmniej popularny zwłaszcza przy tak niskiej częstotliwości kursowania (30/60 minut). No ale Gazeta Wyborcza zapłodniła Krzystka i teraz będziemy spłacać długi...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jasko
2021-11-04 17:18:34
Ta Kobieta jest chyba ograniczona umyslowo jej wypowiedzi tylko szkodza naszemu miastu
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Na co to komu
2021-11-04 17:02:22
Ma trochę racji. Projekt powinien w pierwszej kolejności obejmować tory do Niebuszewa. Niestety ale nowe osiedla nie pobudowaly się w okolicach linii do Polic. W samych Policach stacja daleko od głównego osiedla. Jest duże prawdopodobieństwo że pociągi woziły by powietrze. Połączenia z Gryfina, Goleniowa, Stargardu a nawet Świnoujścia, Kołobrzegu pociągnięte do Niebuszewa+ nowe i stare przystanki w pobliżu dużych osiedli, szkół, szpitali, stadionu, parków itd. ma to sens.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Racjonalista
2021-11-04 16:49:53
Prawda jest taka, że czas na dyskusje o zasadności był dawno temu. Teraz jest kwestia maksymalnego dania d... przy realizacji, za co odpowiedzialny jest PiS, gdyż inwestor to oni i wykonawca częściowo też. Zaczęło się odwracanie kota ogonem. Niedługo w wiadomościach tvp będzie materiał, że rządzący nie realizując tej inwestycji to w sumie dobrze zrobili, naprawiając błędy PO. Maksymalna porażka, i o dziwo miasto, Krzystek nie są temu winni.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Zatluszczone e lby
2021-11-04 16:37:06
Smieci spala się w spalarni a chwasty niszczy się herbicydami
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Karol
2021-11-04 16:23:10
Nigdy nie cenilem zdania tej pani, ale teraz pokazała, że jej wypowiedzi są po prostu szkodliwe dla miasta, którego potrzeb nie rozumie i nie potrafi myśleć o nich perspektywicznie. O innych "osiagnięciach" Pani Jacyny Witt nie wspomnę bo one - jak wiadomo - nie istnieją.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
czytelnik
2021-11-04 16:04:49
A jak idzie budowa promu? Niech się Pani pochwali, jestem bardzo ciekawy i chętny do zapoznania się z postępami prac.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
czytelnik
2021-11-04 16:03:14
SKMka nie? To może pani Jacyna pochwali się swoim pomysłem na rozwój komunikacji o ile taki pomysł wogóle ma?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
czytelnik
2021-11-04 16:01:13
Ja nie będę płakać, jak pani Jacyna-Witt odklei się od państwowych posad, przestanie się udzielać publicznie i odejdzie na zasłużoną emeryturę. Co ta kobieta ma w głowie?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Mielonka
2021-11-04 15:57:42
Nie wypracowano dokumentu wspólczesnej przydatności SKM w dotychczasowym kształcie po eksplozji nowych osiedli i aktywności deweloperów. Najważniejsze przemielić 0.5 mld i potem dotować puste przeloty. To Fabryka Wody bis
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
GucioMajowy
2021-11-04 15:38:15
Ciasno w głowie, przestronno w gębie. Porażka
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ehh
2021-11-04 15:38:08
co za wredne babsko
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
4/4
2021-11-04 15:35:40
dlaczego zmieniliście zdjęcie tamto było lepsze
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ekonomia US
2021-11-04 15:33:37
Co za ludzie, wpędzą miasto w koszty SKM opierając się nq dojazdach do papierni w Skolwinie, huty w Stołczynie czybna plaże w Trzebieży. Nic nie stoi na przeszkodzie przywrócić pociąg do Polic i Trzebieży . Dlaczego tego PO nie zrobiło do tej pory regionalnymi?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SZCZECINIANKA
2021-11-04 15:29:23
WSTRĘTNA BABA!!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Emeryt
2021-11-04 15:18:46
Nie wiem gdzie pani Jacyna - Witt mieszkała w latach 70-tych, bo gdyby w tamtym okresie mieszkała w Szczecinie, to powinna pamiętać pełne pociągi na trasie Trzebież - Szczecin. Pociągi przewoziły ludzi do i z pracy w Szczecinie i Policach. Popularny był też kierunek do Trzebieży na plażę nad Zalewem i do pięknych liściastych lasów obok Trzebieży. Sądzę, że przy coraz większym braku miejsc parkingowych, wielu chętnie skorzysta z SKM.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@waldi
2021-11-04 15:18:13
Stocznię tez zniszczyli patoliberałowie a teraz mają pretensje do PiSu. Jak dzieci.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jak to w PO
2021-11-04 15:07:04
Gdyby natura chciała to by SKM już dawno była jak rządził Tusk
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
GK
2021-11-04 15:06:04
Brawo dla tej pani. Takich głosów z partii rządzącej jak najwięcej. Dokładnie widać gdzie mają region i miasto. Czyli gdzieś...czytaj we d....ie. To,że to banda partaczy to nic niwego, ale kto mając na tacy ich podejście do spraw jeszcze na nich głosuje... Tego nie rozumiem
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Niedobre PiSiory
2021-11-04 14:53:18
Trzydzieści lat patoliberałowie do spółki ze złomiarzami rozbierali linie kolejowe a teraz mają pretensje, że PiS jeszcze im nie odbudował. Nic dziwnego, że niektórzy mają was w nosie razem z całą tą koncepcją.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Waldi
2021-11-04 14:53:00
Gdzie te statki,gdzie odbudowana stocznia???Niech pani już milczy i odejdzie z życia politycznego miasta.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Bolo
2021-11-04 14:52:21
Chyba masz rację. Jak patrzymy na pomarszczonego co wrocił z Brukseli można się od razu zorientować
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
piszkodnik
2021-11-04 14:42:57
Pisowcy nie nawidzą Szczecina bo nie ma co kraść..
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pytanko
2021-11-04 14:40:36
Czy Kurier musi pisać o wszystkich intelektualnych wpadkach tej blond seniorki?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
stan
2021-11-04 14:24:01
Przecież miasto od dawna widziało w jakim stanie są przystanki, infrastruktura itp., więc dlaczego nie działało w tym kierunku?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
taa..
2021-11-04 14:22:23
..w tym wieku to już się nie płacze nad wszystkim... Prawda.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Dokladnie
2021-11-04 14:20:34
...i ma kobita racje!!...bardzo dobra opinia....
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ada
2021-11-04 14:05:49
PiS robi wszystko by Szczecin stracił pół miliona unijnych dotacji na budowę SKM. W Szczecinie są skończeni.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jacyna na stołku
2021-11-04 14:04:29
zlikwidują lotnisko w Goleniowie to żuczki gnojarze powiedzą że po co nam lotnisko jak obok Berlin no i od "chemitrialsów" kury sie nie niosą Zlikwidują stocznie a po co nam statki jak wszystko pięknie można przewieść koleją albo ciężarówkami na Obajtkowym paliwie. Szczecin nie dostanie pieniędzy z funduszu to powiedzą że innym sie bardziej należało a Szczecin taki bogaty. Zrównać te miasto z ziemią zasolić jak Kartaginę bo nie chcą tu na PiS głosować Kara musi być łooo!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Dumny
2021-11-04 14:01:47
Pani Jacyna-Witt, dzielna patriotka, złotymi głoskami zapisała się w historii miasta jako ta, która zaczęła odbudowywać region z ruin, w tym przede wszystkim przemysł stoczniowy. Jest inicjatorką wielu cennych i mądrych pomysłów dot. naprawy Szczecina i całej naszej Ojczyzny. Dlatego wiem, że każda Jej opinia zasługuje na pełne poparcie, podobnie jak wszystko to, co robi Nasz Rząd pod światłym kierownictwem Naczelnika Państwa, Zbawcy Narodu, Pana prof. Jarosława Kaczyńskiego.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
lol
2021-11-04 13:58:53
zacznijcie myśleć i głosować
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Cichy
2021-11-04 13:54:39
Ta kobieta to typowa przekupa ze straganu, wszędzie widzi winę Krzystka. Bezczelna, żałosna golfiara.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Henri
2021-11-04 13:53:26
Ta kolej metropolitalna była zawsze ponad miary. Muszą się najpierw urzędnicy nachapac, a to, co zostanie dopiero na budowę. Tak jest zawsze i w Szczecinie też.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
stępka
2021-11-04 13:53:04
Trzeba być totalną debilką żeby projekt służący szczecińskiej aglomeracji, 800 tys mieszkańców uwalić. Stara pomarszczona babo jak już stracisz to koryto nikt nie będzie płakał po takim nieżycie pseudo politycznym. Demencja, głupota, zachłanność to cechy tej starej niespełnionej baby.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bolo
2021-11-04 13:51:19
Spojrzysz na twarz i już wiesz z jakiej partii.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Mosty
2021-11-04 13:45:00
Szczecin potrzebuje noqych mostow na Odrze i wiaduktów. SKM to stare myślenie. Idżmy do przodu
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Paluch
2021-11-04 13:43:15
Czy wszyscy obrażający Jacyne przemyśleli na pewno sprawę,przecie przystanki SKM są w takich miejscach,że prawdopodobnie szczecinianie oleją taki typ transportu,no ale ktoś musi to potem utrzymywać kto "bogatemu " zabroni.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Peter
2021-11-04 13:34:38
" wizja tego projektu od początku była megalomańska, nierealna i zafałszowana ", normalnie jakby morska specjalistka od srajacego kota opisywala plan budowania promu w Szczecinie.....
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Alex
2021-11-04 13:19:47
Polecam artykuł na Onecie pt.: "Rodzina Witt. Od okien i kiosków do stoczni i nabrzeży". Można się dużo dowiedzieć o tej fałszywej kobiecie i jej rodzinie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
hahaha
2021-11-04 13:13:49
Ale piękny strzał pisiary we własne kolano. Po takiej wypowiedzi już tu radną nie będzie, a i tak do końca obecnej kadencji będą jej to wypominać.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Koryto
2021-11-04 13:10:58
Aby Szczecin i Polska sie normalnie rozwijały w ramach struktur UE nalezy pogonic ta pania i jej oszolomow partyjnych demolujacych dla koryta nasz kraj a ludzi prowadza do ubostwa przez gigantyczne podwyżki wszystkiego. Pis wyznaje zasade jak mowil komuch Pezetperowski Urban ze rzad i koryciarze partyjni się wyżywią a reszta do lasu zbierac runo.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pytam
2021-11-04 13:10:35
Czy Jacyna -Witt przeprosiła już Senatora Stanisława Gawłowskiego zgodnie z wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Szczecinie z dnia 30.09.2021 r.?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Stary
2021-11-04 13:07:53
Archetypem przyszłej kolei miejskiej poruszałem się między innymi do pracy w Papierni Skolwin. Było wygodnie. Na metro w Szczecinie nie możemy liczyć, taka kolej mogłaby rozwiązać problemy komunikacyjne. Wszyscy nie pomieścimy się w samochodach. Na hulajnogi liczyć chyba nie możemy. Pani radna uważa że dzień bez dołożenia P.Krzystkowi to dzień stracony. Chyba że zakłada że gondolami wyprodukowanymi w Stoczni Szczecińskiej będziemy się przemieszczać między południowymi i północnymi dzielnicami
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
terens
2021-11-04 13:06:44
Powiem krótko. Nigdy więcej nie można dopuścić by pisowcy rządzili w Szczecinie. PiS nienawidzi naszego miasta i zawsze będzie mu szkodził.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Miś II
2021-11-04 13:01:39
Tylko pokazała jak nie rozumie pro rozwojowych inwestycji w regionie i ekologicznych . Smutne ,że tacy ludzie chcą decydować o naszym życiu w Szczecinie .
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@skm mrzonki
2021-11-04 12:58:26
Fabryka Wody nie ma na siebie zarabiać, tylko dawać radość i relaks mieszkańcom Szczecina. To bardzo potrzebna inwestycja w naszym mieście.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Aneta
2021-11-04 12:57:15
Ona z tego roweru to chyba na głowę spadła. Bredzi jak potłuczona.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pacyna-Kitt
2021-11-04 12:55:39
Po co kolej w Szczecinie skoro mamy kolej w Moskwie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Stach
2021-11-04 12:51:47
Ja nie będę płakał jak ta karierowiczka zniknie na zawsze ze sceny politycznej.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Makron
2021-11-04 12:50:50
Będzie płakać jak przerżną wybory
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
rada
2021-11-04 12:50:12
Wsiadaj babo na rower i przywal w jakiś słup. Może ktoś ci zrobi zdjęcie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
kiki
2021-11-04 12:43:41
Ma dużo racji.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
wypad!
2021-11-04 12:41:44
Po tobie też nikt nie będzie płakał...co za tupeciara
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
miron
2021-11-04 12:41:27
Potwierdza się, że PiS sabotuje budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej, a radni PiS działają na szkodę Szczecina.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
skm mrzonki
2021-11-04 12:40:30
kula u nogi to bedzie fabryka wody. duzy teren prawie w centrum na molocha, ktory nigdy nie zarobi na siebie. szybki tramwaj to koncepcja w szczecinie od lat 1960 i tez nic nie zmienil. skm mrzonki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Paweł
2021-11-04 12:35:35
Ta kobieta jest głupsza niż myślałem. W dodatku jest niebywałym szkodnikiem.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Brawo Witt !!
2021-11-04 12:35:25
Ja też.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
gg
2021-11-04 12:35:10
Po tobie też nikt nie będzie tęsknił. Poza aferami, nie zrobiłaś nic.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA