Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Miasto ogłosiło przetarg

Data publikacji: 04 lutego 2018 r. 21:36
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:02
Miasto ogłosiło przetarg
 

Zapowiadana od lat rewolucja drogowa na prawobrzeżu już wkrótce wybuchnie. Miasto ogłosiło przetarg na rozbudowę skrzyżowania ul. Floriana Krygiera z ul. Granitową, ale prace nie ograniczą się wyłącznie do przebudowy krzyżówki. Jak wynika z przygotowanego już zakresu prac, po ich zakończeniu w szczecińskich Podjuchach układ drogowy całkowicie się zmieni.

Choć o potrzebie przebudowy skrzyżowania mówiło się od lat, na tej wiecznie zakorkowanej krzyżówce nic się nie działo. Inwestycja jest bowiem bardzo droga. Miasto do tej pory nie było w stanie jej sfinansować – całość ma kosztować aż 85,6 mln zł. Dlatego od lat ubiegało się o dotację z Unii Europejskiej (ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego). W marcu 2017 r. wreszcie ją uzyskało – otrzymało dokładnie 72,8 mln zł.

Dzięki temu nie ma już żadnych przeszkód. Prace rozpoczną się jeszcze w tym półroczu. Choć, nie ma co ukrywać, to będzie bardzo trudny czas dla kierowców. Na dodatek planowane roboty trochę potrwają – aż piętnaście miesięcy!

Z drugiej jednak strony, to nie będzie zwykła przebudowa skrzyżowania. Co zostanie zrobione? Wymieńmy tylko najważniejsze zadania: przebudowa części ul. Krygiera (ulica w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania zostanie wyposażona w dwie jezdnie, trzy pasy ruchu na dojeździe do skrzyżowania oraz dwa pasy ruchu na wylocie), przebudowa fragmentu ul. Granitowej (zostanie wybudowana jezdnia o dwóch pasach ruchu), budowa jednopoziomowego skrzyżowania z wyspą centralną i sygnalizacją świetlną na krzyżówce ul. Krygiera z ul. Granitową, rozbiórka starego mostu przez Regalicę, w którego miejsce wybudowany zostanie nowy, budowa ul. Nowej Marmurowej na odcinku od ul. Piwnej do ul. Krygiera, budowa dojazdu do ul. Ciasnej, przebudowa skrzyżowania ul. Granitowej z ul. Marmurową…

To wielka i potrzebna miastu inwestycja. Z dwóch powodów. Po pierwsze, jej wykonanie umożliwi połączenie autostrady A 6 z ul. Floriana Krygiera (a przy okazji ułatwi też łączność pomiędzy lewo- i prawobrzeżem). Po drugie, uporządkuje komunikację we wschodnich dzielnicach Szczecina – jest nadzieja, że dzięki niej znikną korki na ulicach: Metalowej, Granitowej i Batalionów Chłopskich. Zniknie bowiem krzyżówka, która wielu kierowcom śni się po nocach – wiecznie zakorkowana, z sygnalizacją świetlną, która nie wiadomo, czy ułatwia, czy też utrudnia przejazd.

Żeby osiągnąć ten cel, musi być jeszcze gruntownie przebudowana cała ul. Floriana Krygiera. To jednak na razie przyszłość. Tymczasem miasto przygotowuje się do budowy ronda w Podjuchach. Miasto na wykonanie tej inwestycji już ogłosiło przetarg. Zainteresowane firmy mogą przesyłać swoje oferty do 9 marca.

Leszek WÓJCIK

Fot. Archiwum

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

podrużnik
2018-07-13 12:35:47
Przyroda ukształtowała teren idealny , do różnych wiaduktów w szczecinie ,myślenia niestety nie może
t
2018-02-05 14:17:43
Bezmyślny projekt. Zamiast bezkolizyjnego węzła rondo. To ma być wjazd do 400 tysięcznego miasta czy wioski ?
wstyd
2018-02-05 10:33:57
Q..wa. To tylko w pl. Takie półśrodki za niemałe pieniądze. Czy naprawdę po tylu latach oczekiwania na przebudowę tego węzła nie można wybudować skrzyżowania wielopoziomowego z prawdziwego zdarzenia, które z resztą od daaawna jest w tym miejscu zaplanowane (zaprojektowane ?) ? Dalej: kiedy druga jezdnia między Regalicą a Dziewokliczem i kawałek dalej do Ustowskiej tego co do niedawna nazywało się Autostrada Poznańska ? Czy naprawdę decydenci tego miasta ale i państwa nie widzą, że Szczecin wciąż "wisi" na jednej drodze łączącej jego lewą i prawą stronę ? Bo dojazd do obecnej Krygiera dzisiaj jest żaden szczególnie na prawobrzeżu, tym bardziej że jest oddalona od głównej, jedynej drogi / osi miasta (Struga - Hangarowa - Eskadrowa - Gdańska) o ponad 2 km. na południe. Poza tym sama Krygiera jest mało przepustowa, i nie rozwiązuje w żaden sposób problemów miasta na wypadek blokady tej pierwszej.
OJ
2018-02-05 08:55:11
Tylko wiadukt nad Granitową rozwiąże sytuację. Rondo to tylko kosmetyka.
marzenie ściętej głowy
2018-02-05 07:30:32
"że dzięki niej znikną korki na ulicach: Metalowej, Granitowej i Batalionów Chłopskich.". Będzie taki sam kocioł jak na rondzie Gierosa (tez miało rozładować korki). Będzie jeszcze więcej stłuczek a ten pierścionek ścieżek rowerowych z pierwszeństwem jeszcze tylko pogorszy sprawę. To jest jeden z najważniejszych wyjazdów z miasta - kolejny do zakorkowania.
Fergis
2018-02-05 07:28:28
Miało być skrzyżowanie wielopoziomowe, na miarę XXI wieku. Nasze wnuki będą się z tym tematem borykać, bo przyjęte rozwiązanie niewiele nam pomoże i na krótko.Ktoś się w naszym mieście uczepił tych rond, jako panaceum na wszelkie bolączki.
znowu półśrodki
2018-02-04 23:38:08
co to wszystko ma być? to tylko same fragmenty pierwotnego projektu i jakieś 4 skrzyżowania zamiast tego: http://bi.gazeta.pl/im/96/7a/10/z17280406IER,Projekt-przebudowy-Autostrady-Poznanskiej-w-Podjuc.jpg , a co z drugą jezdnią na Krygiera?
Gregori
2018-02-04 23:03:09
To co napisał XXX to fakt nie zaprzeczany i ta cala inwestycja od razu jest nie efektywna, bo korki na tym skrzyżowaniu tylko z maleją w nie wielkim stopniu bo nadal TIR-y i pojazdy jadące pomiędzy ul.Krygiera i A6 będą się przez nie "przebijać" a ten kierunek stanowi 70-80% natężenia ruchu. No chyba ze zamiast jednej to będą dwie inwestycje, jeśli TAK nie mam pytań.
xxx
2018-02-04 22:03:30
Szkoda ze nie będzie bezpośredniego wiaduktu z Krygiera do A6
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA