Ponad 1000 kursów, około 600 tys. przejechanych kilometrów i ponad 217 tysięcy pasażerów na pokładach. Taki rezultat zanotowały pociągi FLIRT3, należące do PKP Intercity, po miesiącu intensywnych jazd, m.in. między Krakowem i Szczecinem.
Wraz z nowym rozkładem jazdy, 13 grudnia 2015 r., na tory wyjechały nowoczesne pociągi FLIRT3, wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – Newag SA. Każdego dnia 16 pojazdów obsługuje 32 połączenia kategorii InterCity (IC), a 4 są w rezerwie przewoźnika.
Od początku kursowania te elektryczne zespoły trakcyjne przejechały ok. 600 tys. km i przewiozły ponad 217 tys. pasażerów. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą, Krakowem i Szczecinem czy Krakowem i Bydgoszczą. Na pokładach pociągów podróżowało blisko 1700 dzieci, przewieziono 88 rowerów i 758 zwierząt.
Sześćdziesiąt procent pasażerów, którzy kupowali bilet na połączenie obsługiwane FLIRT-ami 3, nabyła je w tradycyjnej kasie, a 33 proc. transakcji dokonało przez Internet.
- Nowoczesne pociągi FLIRT3 cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony naszych pasażerów - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity SA. - Dzięki tym składom możemy zaoferować komfort podróży na liniach dotychczas obsługiwanych wysłużonym taborem. Nasze dobre wyniki za ostatni rok – wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent – pokazują, że połączenie atrakcyjnej oferty z konkurencyjnymi czasami przejazdu i komfortowymi pociągami to jest to, czego oczekują nasi klienci.
Podczas pierwszego miesiąca serwisowania składów firma Stadler Polska – producent pojazdów - wsypała do piasecznic 12 ton piasku, wlała 500 litrów płynu do spryskiwaczy oraz użyła 100 l płynu do czyszczenia technicznego.