Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Miesiąc FLIRT-owania

Data publikacji: 14 stycznia 2016 r. 19:25
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:40
Miesiąc FLIRT-owania
 

Ponad 1000 kursów, około 600 tys. przejechanych kilometrów i ponad 217 tysięcy pasażerów na pokładach. Taki rezultat zanotowały pociągi FLIRT3, należące do PKP Intercity, po miesiącu intensywnych jazd, m.in. między Krakowem i Szczecinem.

Wraz z nowym rozkładem jazdy, 13 grudnia 2015 r., na tory wyjechały nowoczesne pociągi FLIRT3, wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Polska – Newag SA. Każdego dnia 16 pojazdów obsługuje 32 połączenia kategorii InterCity (IC), a 4 są w rezerwie przewoźnika.

Od początku kursowania te elektryczne zespoły trakcyjne przejechały ok. 600 tys. km i przewiozły ponad 217 tys. pasażerów. Największą popularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą, Krakowem i Szczecinem czy Krakowem i Bydgoszczą. Na pokładach pociągów podróżowało blisko 1700 dzieci, przewieziono 88 rowerów i 758 zwierząt.

Sześćdziesiąt procent pasażerów, którzy kupowali bilet na połączenie obsługiwane FLIRT-ami 3, nabyła je w tradycyjnej kasie, a 33 proc. transakcji dokonało przez Internet.

- Nowoczesne pociągi FLIRT3 cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony naszych pasażerów - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity SA. - Dzięki tym składom możemy zaoferować komfort podróży na liniach dotychczas obsługiwanych wysłużonym taborem. Nasze dobre wyniki za ostatni rok – wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent – pokazują, że połączenie atrakcyjnej oferty 
z konkurencyjnymi czasami przejazdu i komfortowymi pociągami to jest to, czego oczekują nasi klienci.


Podczas pierwszego miesiąca serwisowania składów firma Stadler Polska – producent pojazdów - wsypała do piasecznic 12 ton piasku, wlała 500 litrów płynu do spryskiwaczy oraz użyła 100 l płynu do czyszczenia technicznego.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

pees
2016-01-15 07:17:03
"Sześćdziesiąt procent pasażerów, którzy kupowali bilet na połączenie obsługiwane FLIRT-ami 3, nabyła je w tradycyjnej kasie, a 33 proc. transakcji dokonało przez Internet." - czyli z tego wynika, że 7% jeździ na gapę!
Taki jeden
2016-01-14 18:45:17
Spytajcie się może PKPu dlaczego ten pociąg jeszcze ani razu nie przyjechał do Krakowa punktualnie. Polecam ten link i wykresy na samym dole. http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=129982405&postcount=31634
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA