Poniedziałek, 25 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Miliardy na tory z Poznania do Szczecina [GALERIA]

Data publikacji: 23 maja 2020 r. 14:09
Ostatnia aktualizacja: 25 maja 2020 r. 08:08
Miliardy na tory z Poznania do Szczecina
 

Trwają prace na magistrali E59 Poznań – Szczecin. Powstają bardziej dostępne perony i bezpieczne przejścia podziemne. Wykonawcy układają tory i montują sieć trakcyjną.

Inwestycja na trasie z Wielkopolski do Szczecina prowadzona jest na odcinkach: Poznań – Wronki, Wronki – Słonice oraz Słonice – Szczecin-Dąbie.

– W Wielkopolsce, na szlaku Poznań – Wronki, pociągi jeżdżą już nowym torem z siecią trakcyjną między Poznaniem a Kiekrzem, Rokietnicą a Szamotułami oraz Pęckowem i Wronkami informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK SA. – Między Wronkami a Słonicami prace koncentrują się m.in. na szlaku Dobiegniew – Bierzwnik oraz w Drawskim Młynie.

Na Pomorzu Zachodnim (szlak Słonice – Szczecin-Dąbie) nowe tory układane są między Słonicami a Choszcznem, Dolicami i Kolinem oraz Reptowem a Szczecinem-Dąbie. Konstrukcje nowych peronów są m.in. w Dolicach, Kolinie i Choszcznie. W Stargardzie nowy wiadukt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i poprawi system komunikacji w mieście.

Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin-Dąbie to inwestycja warta ok. 4 mld zł. Kwotą ok. 2,2 mld zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej instrument „Łącząc Europę” (CEF). Realizacja zadania planowana jest do końca 2022 r.

(reg)

Fot. PLK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@SromotnikBezwstydny
2020-05-25 00:37:19
pocieszny jesteś w tym hejterstwie - ta frustracja to chyba efekt utraconej kasiorki - nikt nie zmarnował tyle kasy w kolejnictwie co rzad PO/PSL nawet rzutem na taśmę udało im się sprywatyzować PKP Energa... nie wiadomo po co... Swoją droga nie rozumiem tego potężnego nakładu inwestycji jeśli nie rozwiąże się systemowych ograniczeń - należy pomyśleć o podniesieniu napięcia w sieci trakcyjnej (stopniowo do co najmniej 6kV w połączeniu z modernizacja lokomotyw i osprzętu trakcyjnego), do tego automatyzacja by podnieść bezpieczeństwo - koniec z pijanymi dróżnikami i nastawniczymi) - taki program świetnie nadawałby się do tego by budować nasz rodzimy przemysł i kadrę inżynierską.
SromotnikBezwstydny
2020-05-24 12:48:10
Tylko miliardy z UE troszkę zmuszają PiSdzielczych darmozjadów i krętaczy do modernizacji kaczej PRLki... Tu kawałek torowiska, tam jakiś most czy wiadukt ,ówdzie kawałek szosy -rozgrzebią, nie kończąc( vide węzeł Kijewo, S3,tunel świnoujski itp.) zżerają miliardy Euro....
ixol
2020-05-24 10:30:45
Wreszcie coś się powoli ruszyło. Oby się udało. Zbyt długo dewastowano polską kolej, doprowadzając do wykluczenia komunikacyjnego wiosek i miast, a nawet całych regionów.
Robert
2020-05-24 09:36:31
Raczej ze Szczecina do Poznania, a nie odwrotnie! Historycznie pierwszy pociąg, który w życiu zobaczyli poznaniacy wjechał ze Szczecina. Od 2006 roku nasze wspaniałe koleje organizowały przebudowę, początkowo zupełnie sensownie jak na XXI wiek do 200 km/h. Niestety biedaczyska nie zdążyły w poprzedniej perspektywie finansowej i pieniądze przepadły. Dziarsko zabrali się w nowej perspektywie od 2014 roku i już sukces! Po 14 latach w końcu coś robią. Niestety prędkość będzie taka jak w latach 30. XX wieku na trasie Berlin-Szczecin. Żenujące to nasze pseudo mocarstwo regionalne, ze swoją niemocą, pomimo że UE sypneła już kasą na inwestycję 200 km/h już w 2006 roku.
zgred
2020-05-24 09:21:16
Jak już wszystko zrobią, to tak się ułoży rozkład jazdy pociągów aby nic nie pasowało z połączeniami i przesiadkami z ościennych miast. Będzie pusto i wygodnie dla Szczecina. No, ale kogo prowincja w Szczecinie obchodzi. Dla mnie przykładem jak traktuje się region poza Szczecinem jest rozkopany węzeł Rzęśnica. Od strony Chociwla nie da rady wjechać do Szczecina, bo trzeba tylko skręcać w prawo na Goleniów. I to ile miesięcy. O węźle Kijewo wstyd pisać.
Chwilkowski
2020-05-24 08:32:21
Marnowanie kasy. Trzeba podnieść prędkość powyżej 160km/h np 250km/h a wtedy znikną wszystkie przejazdy kolejowe i kolej będzie oplacalna bo szybka. Do Gdańska tak jest a u nas PIS tylko gada i buduje stepki w krzakach
@17:20:11
2020-05-23 23:50:53
Prawie w 100 % racja !Może poza ocipieniem klimatu . Bezkrytycznym fanom unii Polska i jej wartości raczej sa obce, za euro oddadzą pewnie wszystko - nawet matkę .
ha, ha, ha
2020-05-23 21:18:32
"Powstają bardziej dostępne perony..." tzn. że można wpaść między wagon a peron, ponieważ w Polsce obowiązują takie skrajnie jakby miał u nas wciąż kursować tabor radziecki/rosyjski, niestety dla pasażerów to udręka wsiadania - odl. lub wysokość krawędzi peronu niedopasowana do wagonów!
@ Do Januszy europejskich
2020-05-23 18:18:27
Ile bierzesz od ruskich za pisanie takich bzdetów?
Do Januszy europejskich
2020-05-23 17:20:11
Wejściu do Unii zawdzięczamy przede wszystkim utratę suwerenności, zawłaszczenie rynku, tysiące durnych ograniczeń i uregulowań, likwidację polskiego przemysłu, ogromną emigrację przeważnie młodych ludzi powodującą lukę pokoleniową w kraju, ocipienie klimatu, promocję dewiacji na ulicach i wkrótce podmianę etniczną. Do przejęcia zostały jeszcze polska ziemia uprawna i polskie lasy. Potem można gasić światło.
Dwa PO_niższe wpisy
2020-05-23 16:03:12
PO_chodzą od niekumatych, którzy nie "czają" iż @ Dumny to po...eb (Neumann) robiący za trolla. Wszyscy trzej to p..y (Neumann).
Dziękujemy Unio
2020-05-23 15:55:04
Dzięki Unii Europejskiej Polska wciąż się rozwija
Do Dumny
2020-05-23 15:17:35
Odbudowę Polski zawdzięczamy sami sobie, że glosowaliśmy za wejściem do UE. Panu Dudzie oraz "Naczelnikowi" zawdzięczamy bajzel, kumoterstwo, marnotrawienie pieniędzy pochodzących z naszych podatków i z UE. Zwiększenie ilości pieniędzy zawdzięczamy wzrostowi gospodarczemu na całym świecie.Jak się skończy dobra koniunktura to "Dumny" może zrozumie, do czego doprowadziły rządy nieudaczników i kolesi z PIS-u.
Dumny
2020-05-23 14:45:18
Odbudowę Polski z ruiny zawdzięczamy wyłącznie Panu Prezydentowi Dudzie i rządowi PIS-u pod światłym kierownictwem Pana Prezesa - Naczelnika Państwa.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA