Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Miliony na stacje ładowania autobusów elektrycznych

Data publikacji: 12 maja 2021 r. 16:29
Ostatnia aktualizacja: 13 maja 2021 r. 22:31
Miliony na stacje ładowania autobusów elektrycznych
Prezentacja elektrycznych autobusów podczas ogólnopolskich warsztatów e-bus Fot. Tomasz Tokarzewski  

Firma Ekoenergetyka-Polska SA została wybrana w przetargu na dostawę i montaż trzech stacji ładowania autobusów elektrycznych w Szczecinie. Zgodnie ze złożoną ofertą koszt zadania ma wynieść ponad 3,5 miliona złotych.

Zamówienie obejmuje m.in. dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych ładowarek szybkich pantografowych o znamionowej mocy wyjściowej 400 kW wraz z konstrukcją nośną kaptura ładowarki do ładowania baterii trakcyjnych autobusów miejskich niskopodłogowych, a także dostawę 3 nowych abonenckich stacji transformatorowych oraz systemu telemetrycznego. W ramach zamówienia mają zostać również przeszkolone osoby w zakresie obsługi ładowarek oraz systemu telemetrycznego. Wykonana ma zostać także infrastruktura drogowa i towarzysząca w miejscu montaży ładowarek.

Urządzenia zostaną zainstalowane na ulicach Kołłątaja, Kolumba i Owocowej. Ekoenergetyka-Polska będzie miała pół roku na realizację zamówienia. Nadzór nad realizacją zadania sprawować będzie spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Przypomnijmy, że w kwietniu prezydent Szczecina Piotr Krzystek zawarł umowę ze spółką Solaris Bus&Coach na dostawę sześciu autobusów z napędem elektrycznym. Kontrakt opiewa na ponad 16,6 mln złotych. Autobusy mają zostać dostarczone do Szczecina w ciągu roku od podpisania umowy. Wcześniej, bowiem w tym roku, na ulice miasta powinno wyjechać 8 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric. To drugie z zamówień zeroemisyjnego taboru u tego samego producenta, który w ubiegłym roku również wygrał przetarg.

(kn)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Robert
2021-05-13 22:16:57
Efekt globalny nie ma tu znaczenia. Ważne aby w dużych miastach nie smrodziły nam spalinowe autobusy. Obojętnie z jaką normą diesel zawsze pozostanie dieslem i przyczynia się do rakotwórczego smrodu. Elektryczne autobusy są panaceum na zakorkowane miasta z smierdzacymi dieslami.
Powodzenia ekoświry!
2021-05-13 16:17:23
Rozumiem, że ta "eko"energetyka wybuduje też elektrownię dla zasilenia tych ładowarek. Oczywiście solarno-wiatraczkową (jak latarnie w gminie Dobra)
do @hahaha
2021-05-13 08:18:01
To,że komunikacja nie jest rentowna to wiadomo i trzeba dopłacać ale pytanie jest takie: jakie są koszty inwestycyjne i eksploatacyjne w stosunku do właśnie autobusów z innymi napędami plus efekt ekologiczny tylko, że całkowity a nie lokalny. Diesle z Euro 6 to są śmierdzące wg ciebie?
@hahaha
2021-05-13 07:29:13
A kiedy się zwracają śmierdzące diesle? Komunikacja zbiorowa nie jest rentowna nigdy. Naturalnie się nie zwraca. Myśl trochę
hahaha
2021-05-12 21:15:49
ja bym wolał by don pedro z krainy never (kn) podał kiedy to się zwróci...
kot felix
2021-05-12 17:37:48
a jak ekologiczna jest produkcja akumulatorów i jak ekologiczna jest ponowna ich odzysk??? bo to , że nie smrodzi w mieście to nie znaczy , że jest to ekologia:))))
dexter
2021-05-12 17:33:38
ILE GWARANCJII TYLE ŻYWOTNOŚCI TYCH POJAZDÓW::))) MECHANICY Z KLONOWICA , SORKA , MISTRZOWIE ZMIANOWI - STAŁY TEXT "TAK MA BYĆ" ??
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA