Wtorek, 16 grudnia 2025 r. 
REKLAMA

Można już jeździć obwodnicą Myśliborza [GALERIA]

Data publikacji: 20 września 2021 r. 17:37
Ostatnia aktualizacja: 21 września 2021 r. 10:50
Można już jeździć obwodnicą Myśliborza
Fot. GDDKiA  

Kierowcy mogą już korzystać z obwodnicy Myśliborza w ciągu drogi krajowej nr 26, która oficjalnie została otwarta w poniedziałek. Nowa droga o długości 3,4 km wyprowadziła z zabytkowego centrum Myśliborza ruch tranzytowy. Ciężarówki nie muszą już jeździć „pod prąd” obok średniowiecznej bramy obronnej.

REKLAMA

Inwestycja została zrealizowana dzięki współpracy GDDKiA i Miasta Myślibórz. Samorząd wsparł wartą 47,7 mln złotych inwestycję kwotą 8 mln zł i zrezygnował z odszkodowań pod grunty. Wykonawcą inwestycji była firma Maldrobud z Myśliborza.

Lata oczekiwania na obwodnicę Myśliborza

Inwestycja była już gotowa do realizacji od 2009 roku. - Jednak dopiero podpisany w październiku 2017 r. przez ministra infrastruktury program inwestycji zagwarantował środki na realizację inwestycji z budżetu państwa - informuje Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie. - Decyzja ta umożliwiła aktualizację dokumentacji. Umowa z wykonawcą inwestycji została podpisana w maju 2019 r. Roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi - ocenia Grzeszczuk.

Obwodnica Myśliborza

Przez zabytkowe centrum Myśliborza dotychczas przebiegała droga krajowa nr 26 prowadząca od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym. Wiązało się to z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców, którzy wjeżdżając od zachodu do Myśliborza musieli przejechać pod średniowieczną bramą miejską. Ciężarówki nie mieściły się i musiały przejeżdżać „pod prąd” obok bramy. Obwodnica rozwiązała te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy.

Jak przebiega obwodnica Myśliborza?

Trasa omija centrum miasta od południa i została poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej.

Obwodnica Myśliborza - plan orientacyjny

Jest to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Na początku obwodnicy (patrząc od strony zachodniej) powstało rondo będące połączeniem dróg krajowych nr 23 i 26. Na dalszym przebiegu obwodnicy powstały dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza. W ramach inwestycji zbudowano również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe.

Dodatkowe prace przy obwodnicy

Pod koniec września ruszą prace związane z przebudową włączenia ul. 1-go Maja (dawny przebieg DK26) do ronda łączącego DK23 i DK26. Do rozpoczęcia tych robót niezbędne było przełożenie ruchu na obwodnicę, ponieważ będzie konieczne zamknięcie dawnego przebiegu DK26 przy rondzie na czas przebudowy drogi i instalacji podziemnych. Zamontowana zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Łużycką. Prace te mają być wykonane do końca października.

Oprac. (k)

REKLAMA

Komentarze

gość
2021-09-21 10:42:25
A Dąbie nadal bez obwodnicy. jak długo jeszcze? Mieszkańcy tej dzielnicy bierni, najwyraźniej lubią stać w korkach. Wczoraj przejazd z Dąbia na Słoneczne zajmował podobno 40 min (tak podawali w radio), a powinien góra 5. Czas się wziąć drodzy mieszkańcy za przysłowiowe bary z tematem, może jakaś blokada? Jak inaczej zwrócić uwagę, iż ta dzielnica i kolejne (Załom, Kasztanowe, Pucice) są odcięte od świata? A jeszcze rozbudowywane na potęgę hale za Dąbiem totalnie zakorkują ten region miasta.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ekspert
2021-09-20 18:30:13
W końcu jakaś droga nie będąca bez sensu parametrami złożona do drogi ekspresowej, gdy nie ma takiej potrzeby
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA