Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Można się już rejestrować. Rowery ruszą za miesiąc [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 01 lutego 2022 r. 11:53
Ostatnia aktualizacja: 02 lutego 2022 r. 18:10
Można się już rejestrować. Rowery ruszą za miesiąc
Fot. Dariusz GORAJSKI  

Choć nowe rowery miejskie - IV generacji, będą powszechnie dostępne dopiero za miesiąc, mieliśmy okazję jednym z nich się przejechać. Spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne zaprezentowała we wtorek 3 egzemplarze na szczecińskiej Łasztowni.

Jednoślady ważą ponad 18 kg, mają wzmocnioną stalową ramę, zintegrowane oświetlenie i koszyk, w którym można przewieźć do 5 kg bagażu. W przeciwieństwie do starszych, wycofanych już z eksploatacji modeli, mają 7 biegów i moduł GPS.

- Dzięki lokalizacji rowerów można było zrezygnować ze stacji dokujących - tłumaczy Wojciech Jachim, rzecznik prasowy NiOL. Zamiast 87 dotychczasowych stacji będzie pojazd można zostawić w jednej ze stref.

Pozostawienie poza strefą też jest możliwe, ale wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 10 zł. W regulaminie pojawia się też pojęcie "obszaru funkcjonowania" systemu, który pokrywa się z obszarem w poprzednim systemie. Zostawiając jednoślad poza tym obszarem, zapłacimy 200 zł.

- Natomiast jeśli ktoś znajdzie rower poza obszarem lub strefą postoju i odstawi go w wyznaczone miejsce, zyska na swoje konto 5 zł - dodaje Wojciech Jachim. - Opłata za korzystanie z nowych rowerów to 6 gr za  minutę, 18 zł w abonamencie na miesiąc przy limicie 60 min na dobę lub 45 zł na kwartał. Znosimy jednak darmowe pierwsze 20 min.

By korzystać z nowego systemu, trzeba pobrać aplikację (dostępną w sklepach internetowych i na stronie BikeS), dokonać rejestracji i wnieść opłatę początkową w wysokości min. 20 zł. Aplikacja będzie też niezbędna, by odblokować rower, zablokować po zakończeniu jazdy lub w przerwie na zakupy, a nawet zarezerwować z 10-minutowym wyprzedzeniem rower, który znajdziemy na mapie.

Nowe rowery prowadzi się płynnie, a dzięki większej liczbie biegów także znacznie lżej, niż poprzednie. Docelowo ma ich być 800. Start systemu 1 marca. ©℗

Tomasz Tokarzewski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Tess
2022-02-06 22:23:52
Szkoda że ograniczono się terytorialnie do poprzednich granic roweru miejskiego. Uważam że zniesienie stacji winno dać możliwość korzystania z roweru miejskiego w granicach administracyjnych miasta a nie np. w połowie ul. Goleniowskiej w Dąbiu. Czy zatem pozostawienie roweru na Osiedlu Kasztanowym będzie obwarowane karą 200 zł bo znalazł się poza wyznaczoną strefą?
+
2022-02-02 16:32:20
chyba każdemu potrzebującemu powinni taki dostarczyć do domu - coś jakby taki kolejny plus.
@Jędruś
2022-02-02 16:02:19
Ale Putin w vaterlandzie rozdaje karty i płaci a więc też i wymaga. Także biedaku czy to vaterland czy Orban to i tak wpadniesz w objęcia batiuszki Putina
Jędruś
2022-02-02 10:36:14
Ty,swojak-wolę do Vaterlandu niż z Kaczorem do Orbana i Putina.
@Segregacja
2022-02-02 09:59:06
To się nazywa cyfrowe wykluczenie i w teorii Krzystek ma swojego nominata do spraw rownosci... Być może to świetny moment by redakcja kuriera przekazała twoje zastrzeżenia i wyjaśniła wątpliwości. Postawiłeś bardzo ważne pytania i warto by było by Krzystek się do nich odniósł.
szczecinianin
2022-02-02 09:56:32
czy nie można było zostawić do użytku "starych" stacji dokujących rowery , gdzie osoby nie posiadajace aplikacji mogłyby wypożyczyć rower na starych zasadach ? Wystarczyłby telefon do operatora , który popodaniu danych logowania zdalnie odblokowywałby hamulec i umożliwaił wypożyczenie roweru
Ryszard
2022-02-02 06:47:41
Jeśli miasto w lutym wciska mieszkańcom rowery to pewnie szykują się kolejne problemy z komunikacją miejską i zatorami na ulicach
Segregacja
2022-02-02 02:48:15
Dlaczego rower dostępny tylko dla osób ze smartfonami i aplikacją ? Czy rower miejski za publiczne pieniądze nie powinien być ogólnie dostępny dla wszystkich mieszkańców,tych bez smartfona również
Jadzia
2022-02-01 21:51:18
Niech Słowik i reszta zielonych jeżdżą rowerami dla przykładu
Drogi cenzorze
2022-02-01 18:10:02
Nie jest dla mnie jasne dlaczego ocenzurowałeś moją wypowiedź że oto mamy bilans 30 lat IIIRP, gonimy Chiny, powoli zbliżamy się do wzorca komunikacji który obowiązywał w ChRL na przełomie lat 70/80 ubiegłego wieku. Moje gratulacje cenzorze no i rzecz jasna całej reszcie...
@@Swojak
2022-02-01 18:05:48
Dlatego właśnie nie powinieneś się wypowiadać...
@Swojak
2022-02-01 17:00:39
Czasem lepiej jest milczeć i tylko wyglądać na idiotę, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Maria
2022-02-01 13:58:47
A co z pieniędzmi które zostały na koncie za poprzedni rower. Co mają przepaść. Przecież to ten sam operator. . Miałam na koncie ponad 24 zł. To dlaczego teraz na nowo płacić. Wszyscy którym zostały na koncie indywidualnym pieniądze za poprzedni rower powinni mieć przepisane na ten nowy !!!!
brak stacji
2022-02-01 13:41:03
czyli od 1 marca miasto zaleje fala porozrzucanych po trawnikach i chodnikach rowerów, które dołączą do wszechobecnych hulajnóg ....
Budowanie dziadostwa
2022-02-01 13:29:30
Jeśli to przedsięwzięcie rynkowe jakiegoś przedsiębiorcy, to proszę bardzo, ale jeśli jest to dotowane publicznym groszem, to jestem przeciw. Nie ma żadnego uzasadnienia, żeby jeden obywatel dokładał drugiemu do podróży rowerowych. Chcesz się wozić? Zrób to na swój koszt!
Swojak
2022-02-01 13:13:21
A Krzystek dalej swoje: Stettin 2050. Kombinuje przyłączenie do Vaterlandu, na wzór niejakiego Tuska?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA