Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Na przebudowywanej A6 jest już warstwa ścieralna

Data publikacji: 02 maja 2020 r. 22:54
Ostatnia aktualizacja: 03 maja 2020 r. 16:33
Na przebudowywanej A6 jest już warstwa ścieralna
 

Na przebudowywanym odcinku autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica zostało zakończone wykonywanie warstwy ścieralnej nawierzchni na jezdni w kierunku Szczecina. Był to jeden z elementów przebudowy, którego nie zrealizował poprzedni wykonawca inwestycji - Energopol Szczecin.

Nowy wykonawca w ciągu 2 dni położył ostatnią warstwę nawierzchni. Do wykonania z zakresu robót drogowych pozostały jeszcze prace związane z odwodnieniem, humusowanie rowów, wykonanie brakujących barier energochłonnych i oznakowania. W czerwcu planowane jest uruchomienie ruchu dwujezdniowego na tym odcinku autostrady. Odrębnym zadaniem będącym w przetargu jest dokończenie budowy przejścia dla zwierząt wraz z ogrodzeniem trasy.

Roboty drogowe na A6 na ostatniej prostej

Pół roku temu GDDKiA odstąpił od umowy z Energopolem Szczecin, który wstrzymał roboty na przebudowie odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica po wykonaniu 80 proc. prac. Została przeprowadzona inwentaryzacja wykonanych robót i pod koniec listopada ubiegłego roku ruszył przetarg na dokończenie robót drogowych.

- Na przełomie marca i kwietnia podpisaliśmy umowę z nowym wykonawcą, który niezwłocznie przystąpił do robót, w pierwszym etapie kończąc roboty na jezdni w stronę Świnoujścia. Właśnie zostały zakończone kluczowe roboty bitumiczne na jezdni w stronę Szczecina, tym samym na obu jezdniach jest docelowa nawierzchnia. W czerwcu tego roku po wykonaniu dalszych robót drogowych ruch na autostradzie powinien się odbywać już 2 jezdniami po 2 pasy ruchu w każdą stronę - informuje Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie.

Odrębnym przetargiem objęte jest dokończenie budowy przejścia dla zwierząt wraz z ogrodzeniem trasy. Otwarcie ofert cenowych planowane jest w maju tego roku. W trakcie jest również przetarg na wykonanie nasadzeń, a w przygotowaniu przetarg na wykonanie bramownicy dla oznakowania przed węzłem Rzęśnica. Do końca tego roku planowane jest zakończenie całości przebudowy A6 Szczecin Dąbie-Rzęśnica.

(ip)

Fot. GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Do@s6
2020-05-03 16:28:10
Podobnie jest z s3 z Goleniowa do Świnoujścia wg takiego twojego myślenia też jest to odcinek s3 sezonowy. A s10 do czego potrzebna bo do Warszawki z Szczecina szybciej dojedziesz przez s3 dalej A2 taka sama odległość jak przez przyszła S10. Natomiast s6 jest potrzebna do połączenia z Trójmiastem oraz rozwoju calego polskiego wybrzeża wraz z łatwym dojazdem do miejscowości turystycznych położonych nad Baltykiem
Janka
2020-05-03 16:13:32
A co z rozjazdem na Chociwel?
Robert
2020-05-03 15:31:36
Skoro nie ma już starego węzła „Rzęśnica”, to po co upierać się przy tej brzydkiej, nic nie mówiącej nazwie? Szczecin-Wschód byłby ok, a następny Szczecin-Kliniska. Też polskie nazwy, a przynajmniej coś mówiące o przestrzeni.
@S6
2020-05-03 15:29:48
A po co przedłużać. Tyle dla Pomorza Zachodniego wystarczy. Szkoda kasy na dalsze odcinki S6, a tym bardziej na jakąś bzdurną sezonową S11, tylko po to żeby Pyry mogły latem nad morze dojechać. Najważniejsze jest dokończenie S3 i budowa S10. To są drogi najbardziej istotne dla rozwoju regionu.
Dziwne
2020-05-03 12:59:09
Jak to jest ze firma wykonała ostatnia warstwę asfaltu w ciągu dwóch dni a dyrekcja GDDKiA potrzebowała dziewiec miesięcy na decyzję i znalezienie nowego wykonawcy po zejściu z budowy firmy Energopol w lipcu 2019r
S6
2020-05-03 10:48:16
A kiedy będzie gotowa obwodnica Koszalina i Sianowa oraz dalsza droga s6 Koszalin Slupsk
Nagroda
2020-05-02 23:28:02
Za przedterminowe wykonanie usługi przez firmy drogowe, dyrekcja GDDKiA powinna takie firmy dodatkowo wynagradzac tak jak jest na zachodzie Europy może wtedy inwestycje drogowe w Szczecinie i województwie zachodniopomorskim będą realizowane w terminie
REKLAMA