Poniedziałek, 25 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Na węźle w Podjuchach roboty bez przeszkód [GALERIA]

Data publikacji: 19 kwietnia 2020 r. 08:27
Ostatnia aktualizacja: 20 kwietnia 2020 r. 18:46
Na węźle w Podjuchach roboty bez przeszkód
 

Pandemia wywołana atakiem koronawirusa nie zatrzymała prac związanych z przebudową skrzyżowania ul. Granitowej z ul. Floriana Krygiera w szczecińskich Podjuchach. Jak się dowiedzieliśmy, roboty przebiegają bez przeszkód.

Co więc zostało wykonane? Na ul. Krygiera w ostatnim czasie wzmacniano podłoże, wylana też została warstwa cementu w celu ustabilizowania gruntu – dzięki temu widoczny jest już ślad nowej drogi! Poza tym kontynuowane są prace przy budowie nasypu. Prowadzono również roboty przy zbrojeniu oczepu na jednym z murów oporowych.

Natomiast na tzw. ul. Nowomarmurowej są już ułożone chodniki. Gotowa jest także podbudowa z kruszywa. Trzeba dodać, że wciąż kontynuowane są prace rozbiórkowe na moście Gryfitów nad Odrą Wschodnią, wzdłuż ul. Floriana Krygiera.

Jedna z największych inwestycji

Inwestycja w Podjuchach jest, obok prowadzonej równolegle modernizacji skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Romualda Traugutta, największą inwestycją drogową w Szczecinie. Ta wielka budowa jest niewątpliwie uciążliwa dla mieszkańców, ale efekt końcowy natychmiast będzie widoczny.

Nowy układ komunikacyjny na prawobrzeżu, potocznie nazywany węzłem „Granitowa”, przede wszystkim usprawni komunikację między dzielnicami na prawobrzeżu. Ułatwi też wjazd na pobliską autostradę A6 – dostaniemy się na nią drogą powstającą na pasie ziemi znajdującym się pomiędzy zabudowaniami ulic Zakręt i Radosnej, do wysokości ul. Dzikiej. Jest też nadzieja, że przy okazji znikną stamtąd wszechobecne do tej pory korki.

Płynność ruchu w tym rejonie ma zagwarantować wybudowanie nowego ronda u zbiegu ulic Floriana Krygiera i Granitowej (z sygnalizacją świetlną; nie planuje się tam wprowadzenia ruchu okrężnego) oraz przebudowa ulic znajdujących się w sąsiedztwie krzyżówki.

Będzie nowa przeprawa

Poza tym w ramach planowanych prac rozebrany zostanie stary, od dawna wyłączony z ruchu most drogowy nad Regalicą – w jego miejsce pojawi się nowa przeprawa.

Koszt inwestycji: ponad 104,5 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Roverpol sp. z o.o. oraz Rover Infraestructuras SA z Walencji w Hiszpanii.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską. Wysokość dofinansowania to prawie 73 mln zł. ©℗

Leszek WÓJCIK

Fot. UM

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jan
2020-04-19 23:10:54
Nowy, piękny Szczeciński wynalazek, rondo bez ruchu okrężnego. Ś. P. Haken w grobie się przewraca.
Obwodnica zschodnia
2020-04-19 21:48:01
Aby zmniejszyć uciążliwość komunikacyjna w Szczecinie potrzebna jest obwodnica Zachodnia z przeprawa promowa między Szczecinem a Policami bo tunel to odległa przyszłość a most który by rozwiązał całkowicie transport drogowo - kolejowy nie wchodzi w rachubę z uwagi na ekonomie dlatego przeprawa promowa była by najtańsza i najszybszą do realizacji ale to nie znaczy aby nie budować np. Tunelu w przyszłości czy mostu
następna bezsensowna przebudowa Krzystka
2020-04-19 20:17:57
wydać górę kasy, żeby zrobić nowe skrzyżowanie zamiast starego, kiedy ukształtowanie terenu aż prosi się o wiadukt a korki dalej będą jak były niestety, to cecha wszystkich robót drogowych za rządów Krzystka
Krytyk Społeczny.
2020-04-19 18:13:28
Jedynym logicznym i racjonalnym uzasadnieniem dla tego węzła rozwiązaniem byłaby budowa estakady i wyprowadzenie całego ruchu górą nad tą "doliną" bezpośrednio wpinając się w A-6.Obecne forsowane na siłę rozwiązanie praktycznie niczego w materii przepustowości nie rozwiąże i na pewno nie usprawni.Rozumiem tę krótkowzroczność miasta i ekonomię,ale jeżeli chce się naprawdę myśleć o kolejnych pokoleniach i rozwijać miasto na miarę XXI w.to trzeba odważnych decyzji.Ta niestety jest zachowawcza,nie rozwiązująca istoty problemu w tej części miasta i kompletnie nie rokująca na przyszłość.Świat drąży tunele w skałach,na dnach mórz,buduje podwieszane estakady łączące..już Państwa a nie tylko miasta.My nie potrafimy zaprojektować i sfinansować niespełna 3.000 m dzielnicowego skrzyżowania.Tkwimy w czarnej dziurze,zadowalając się minimalizmem,budową chodnika,przebudową drogi osiedlowej,lub jakieś pętli komunikacyjnej z pseudo rondem.To jest szczyt infrastruktury drogowej.
@Zdewstowany obszar
2020-04-19 17:13:46
100/100
podrużnik
2020-04-19 14:05:55
jestem tego samego zdania , nawet powiem więcej zgadzam się , na estakadę ,będzie takie nito.
węzeł
2020-04-19 13:26:14
Na węźle w Podjuchach roboty bez przeszkód - na węźle w Kijowie przeszkody bez robót.
@zdewastowany...
2020-04-19 12:29:56
Głębokie przemyślenia w niedzielne przedpołudnie. Nawet bardzo głębokie.
brawo
2020-04-19 12:27:50
Prawdziwi stachanowcy, mówią k-wirusowi stanowcze wy...dalaj, i cały czas budują. Zdrowie tych twardzieli. Najlepiej domową pieprzówką.
Zdewastowany obszar
2020-04-19 11:20:21
zmarnowane pieniądze - inwestycja która nie rozwiąże żadnego problemu bo nie rozdziela ruchu lokalnego od ruchu do/z autostrady. Czy warto było wyłącznie dla poprawy kosmetyki...? Tylko estakada rozdzielająca ruch lokalny od ruchu tranzytowego miałaby tu racje bytu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA