Niedziela, 24 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

NAPISZ DO NAS. Ławki bosmańskie to standard

Data publikacji: 29 maja 2019 r. 08:53
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:41
NAPISZ DO NAS. Ławki bosmańskie to standard
Ławki bosmańskie i drabinki sznurowe za burtą promu „Mazovia”. Fot. Elżbieta KUBOWSKA  

Jednego z naszych czytelników zaniepokoił widok, jaki ujrzał w szwedzkim porcie Ystad, a mianowicie osoby pracujące za burtą (na sporej wysokości) stojącego przy nabrzeżu promu „Mazovia”, należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Sam – jak twierdzi – jest marynarzem, ale jego zdaniem, takie prace powinny być zakazane. Tymczasem okazuje się, że to standard, nie tylko na promach, ale na wszystkich statkach.

Czytelnik (dane do wiadomości redakcji) przesłał zdjęcia, na których widać osoby pracujące na tzw. ławkach bosmańskich. Są to ubezpieczające urządzenia pokładowe, używane podczas prac zaburtowych.

– Ławki bosmańskie są standardowym wyposażeniem używanym przy konserwacji nie tylko statków pasażerskich, ale wszystkich statków – skomentował Paweł Łaput, główny nawigator w PŻB. – Jest to wykonywane ze standardową procedurą, pracownicy są odpowiednio zabezpieczeni linkami asekuracyjnymi, widoczną drabinką linową oraz są odpowiednio przeszkoleni do tego typu prac zaburtowych.

Również Krzysztof Gogol, rzecznik Polskiej Żeglugi Morskiej, potwierdził, że od lat tak się pracuje na statkach i nie jest to nic nadzwyczajnego.

(ek)

Fot. Elżbieta Kubowska, Czytelnik

INFORMACJE MOŻNA PRZESYŁAĆ ZA POŚREDNICTWEM NAPISZ DO NAS.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Marynarz
2019-06-01 13:23:44
Pan czytelnik to tylko bilety na placu umie kasować ...
guciu
2019-05-29 22:08:10
Głowy są różne każda inna robota w zależności od czynności pracy wykonywanej.
Ajo
2019-05-29 17:04:47
Prace konserwacyjne na ławce bosmańskiej tzw.steling to rzecz normalna i powszechnie stosowana.Pan Czytelnik z zawodem marynarza to chyba niewiele ma wspólnego...
Viola
2019-05-29 16:53:17
Z tego gościa to taki marynarz jak z koziej "doopy" trąba.
fan
2019-05-29 13:11:49
Armatorzy dyskryminują kobiety. Zdecydowana większość zatrudnionych na statkach marynarzy to mężczyźni. 50% załóg powinny stanowić kobiety, najlepiej dziewice.
Stutzpunkt der u boote Stettin
2019-05-29 11:03:07
Gdyby przestrzegać wszystkich przepisów BHP to taki statek nigdy by nie powstał.Ktoś kto nigdy nie pracował przy dużych skorupach nigdy tego nie zrozumie.Nie słuchajcie Szwedów,oni statki Polsce remontują i budują.
Stosowac... Kosze Bosmanskie
2019-05-29 11:02:37
Przeciez przy malej naprawie czy konserwacji nie ma potrzeby wciagac tak Promy jak i inne Statki na Dok ! A dla wiekszego bezpieczenstwa Osob wykonujacych tego rodzaju zaburtowe prace... powinno sie stosowac tzw. Kosze Bosmanskie !!
marynarz
2019-05-29 09:47:11
To, że ktoś raz płynął kajakiem po jeziorze, nie czyni go marynarzem. Niech się czytelnik nie ośmiesza, bo to aż żałosne.
no to teraz będzie burza
2019-05-29 09:38:16
nasi BHP-owcy , PiP -owcy ruszą do ataku. Znając ich mentalność......
do czytelnika
2019-05-29 09:13:45
Z Pana Czytelnika to zapewne taki marynarz, co nie odróznia dziobu od rufy , a Fiordy to mu z reki jadły
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA