Ul. Mickiewicza. Doraźne wymiany odcinków szyn w torowisku. Fot. Mirosław WINCONEK
Nie tylko duże inwestycje związane z przebudową torowisk od Niebuszewa-Bolinka, przez centrum i od ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości nadodrzańskiego Bulwaru Piastowskiego przez ul. Kolumba po Smolańską i pętlę Pomorzany toczą się aktualnie w Szczecinie. Są też miejsca, gdzie równocześnie trwają prace przy częściowej reanimacji starej infrastruktury tramwajowej, która wciąż czeka na modernizację w pełnym zakresie. Przykład to ul. Mickiewicza.
W kilku miejscach biegnącej nią trasy od Turzyna, przez Pogodno do Krzekowa można zobaczyć zwiezione nowe szyny i punktowe rozbiórki nawierzchni w międzytorzach. Tak jest m.in. na wysokości skrzyżowania z ul. Karłowicza.
– Prace wykonywane są przez brygady torowe w ramach prac bieżących. Od dwóch tygodni na przystanku Karłowicza/Twardowskiego robimy małe wstawki szyn oraz wymieniamy płyty, później przenosimy się w okolice ul. Reymonta. Tam też wymieniać będziemy niewielkie wstawki szyn – wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie.
Na całym odcinku ul. Mickiewicza wymienionych zostanie w sumie 14 szt. szyny pojedynczej 18 m oraz 70 dużych i 30 małych płyt. Takie prace wykonane będą również na przejazdach przy skrzyżowaniu z ulicami Traugutta i Poniatowskiego oraz z ul. Konopnickiej.
Istniejące torowiska-w tym wskazane na Mickiewicza czy Kolumba itd-dobiły stare zdezelowane,ciężkie Tatry-Helmuty,które wpuszczono na te torowiska.Przeryły one torowiska niszcząc zarówno całą podziemną jak i naziemną ( kamienice ) infrastrukturę.To na Mickiewicza jest w takim stanie,że jak przejedzie taki klamot-to w mieszkaniach okolicznych kamienic dzwonią naczynia i szklanki.
tubylec22
2022-06-01 18:12:18
Ten odcinek ul. Mickiewicza na tle całej ul. Jana z Kolna i ciągu aż do Gocławia oraz ul. Matejki od Piłsudskiego do Malczewskiego jest rzeczywiście w lepszym stanie, co nie oznacza że nie trzeba tam przeprowadzić robót naprawczych. Generalnie na torowiskach wydzielonych na podbudowie tłuczniowej torowisko raz na 5 lat powinno być regulowane (podbijanie) i szlifowane szyny. Ale trzeba w budżecie zapisać na to środki, a tu jak wiadomo miasto ma inne priorytety
@@Pogodniak
2022-06-01 14:53:13
Wniosek nasuwa się taki-nie jeździsz,nie mieszkasz w tej części miasta,rozsiewasz fake news,skoro twierdzisz że ta linia to jedna z lepiej utrzymanych i bezpieczny w Szczecinie ;-) Skoro tak-to po co jest "reanimowana" i oczekuje na kapitalną przebudowę-?
@@Pogodniak
2022-06-01 14:49:06
w porządku?, no można posikać się ze śmiechu, to już lepiej tu było 1945.
@Pogodniak
2022-06-01 10:18:06
Nie wiem o czym Ty bredzisz. Codziennie jeżdżę tym torowiskiem i wszystko jest w porządku. Jedna z lepiej utrzymanych linii w Szczecinie.
@zrobimy tutaj
2022-06-01 07:07:37
Najlepiej nic nie robić.
ekspert
2022-05-31 22:02:00
ale zmarnowano słupków....
Pogodniak
2022-05-31 21:42:48
Torowisko na całej wskazanej długości powinno być niezwłocznie wyłączone z użytkowania ze względów bezpieczeństwa podróżnych.Powiedzieć,że to tykająca bomba -to jakby nic nie powiedzieć i modlić się aby nie doszło do tragedii.Tolerowanie takiego stanu jest świadomym,celowym dążeniem do takiej sytuacji
zrobimy tutaj
2022-05-31 21:25:52
czy takie łatanie ma sens? zrobimy tu zrobimy tam a za rok tam dalej.
...
2022-05-31 20:14:14
Tak to jest na stadion miliony monet na remont Mickiewicza (Uniwersytet-Wernyhory ) kasy brak -zgłosiła sie jedyna niepowazna firma z Hiszpanii, trzeba było dołozyc ale kasy nie było bo poszła np na stadion dla prywatnej społki akcyjnej piłkarskiej, na grunty dla związków wyznaniowych za 1zł, na inne rabaty i promocje, a torowisko na tym odcinku w upadku i agonii ,cos za cos.A teraz po tej hiperinflacji, nowym ładzie ,itp. to moze kosztowac taniej budowa tam tramwaju naziemnego magnetyczne
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.