Zaloguj    Zarejestruj
Środa, 05 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Naprawy torowe w ul. Mickiewicza w Szczecinie

Data publikacji: 31 maja 2022 r. 19:23
Ostatnia aktualizacja: 01 czerwca 2022 r. 19:06
Naprawy torowe w ul. Mickiewicza w Szczecinie
Ul. Mickiewicza. Doraźne wymiany odcinków szyn w torowisku. Fot. Mirosław WINCONEK  

Nie tylko duże inwestycje związane z przebudową torowisk od Niebuszewa-Bolinka, przez centrum i od ul. Nabrzeże Wieleckie na wysokości nadodrzańskiego Bulwaru Piastowskiego przez ul. Kolumba po Smolańską i pętlę Pomorzany toczą się aktualnie w Szczecinie. Są też miejsca, gdzie równocześnie trwają prace przy częściowej reanimacji starej infrastruktury tramwajowej, która wciąż czeka na modernizację w pełnym zakresie. Przykład to ul. Mickiewicza.

REKLAMA

W kilku miejscach biegnącej nią trasy od Turzyna, przez Pogodno do Krzekowa można zobaczyć zwiezione nowe szyny i punktowe rozbiórki nawierzchni w międzytorzach. Tak jest m.in. na wysokości skrzyżowania z ul. Karłowicza.

– Prace wykonywane są przez brygady torowe w ramach prac bieżących. Od dwóch tygodni na przystanku Karłowicza/Twardowskiego robimy małe wstawki szyn oraz wymieniamy płyty, później przenosimy się w okolice ul. Reymonta. Tam też wymieniać będziemy niewielkie wstawki szyn – wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie.

Na całym odcinku ul. Mickiewicza wymienionych zostanie w sumie 14 szt. szyny pojedynczej 18 m oraz 70 dużych i 30 małych płyt. Takie prace wykonane będą również na przejazdach przy skrzyżowaniu z ulicami Traugutta i Poniatowskiego oraz z ul. Konopnickiej.

To doraźne działania, które mają poprawić stan infrastruktury na tyle, by zapewnić bezpieczne jej użytkowanie, nim odcinek tego torowiska wraz z trakcją aż do wysokości skrzyżowania z ul. Brzozowskiego doczekają się również całkowitej wymiany. ©℗

(M)

REKLAMA

Komentarze

Henryk
2022-06-01 18:41:31
Istniejące torowiska-w tym wskazane na Mickiewicza czy Kolumba itd-dobiły stare zdezelowane,ciężkie Tatry-Helmuty,które wpuszczono na te torowiska.Przeryły one torowiska niszcząc zarówno całą podziemną jak i naziemną ( kamienice ) infrastrukturę.To na Mickiewicza jest w takim stanie,że jak przejedzie taki klamot-to w mieszkaniach okolicznych kamienic dzwonią naczynia i szklanki.
tubylec22
2022-06-01 18:12:18
Ten odcinek ul. Mickiewicza na tle całej ul. Jana z Kolna i ciągu aż do Gocławia oraz ul. Matejki od Piłsudskiego do Malczewskiego jest rzeczywiście w lepszym stanie, co nie oznacza że nie trzeba tam przeprowadzić robót naprawczych. Generalnie na torowiskach wydzielonych na podbudowie tłuczniowej torowisko raz na 5 lat powinno być regulowane (podbijanie) i szlifowane szyny. Ale trzeba w budżecie zapisać na to środki, a tu jak wiadomo miasto ma inne priorytety
@@Pogodniak
2022-06-01 14:53:13
Wniosek nasuwa się taki-nie jeździsz,nie mieszkasz w tej części miasta,rozsiewasz fake news,skoro twierdzisz że ta linia to jedna z lepiej utrzymanych i bezpieczny w Szczecinie ;-) Skoro tak-to po co jest "reanimowana" i oczekuje na kapitalną przebudowę-?
@@Pogodniak
2022-06-01 14:49:06
w porządku?, no można posikać się ze śmiechu, to już lepiej tu było 1945.
@Pogodniak
2022-06-01 10:18:06
Nie wiem o czym Ty bredzisz. Codziennie jeżdżę tym torowiskiem i wszystko jest w porządku. Jedna z lepiej utrzymanych linii w Szczecinie.
@zrobimy tutaj
2022-06-01 07:07:37
Najlepiej nic nie robić.
ekspert
2022-05-31 22:02:00
ale zmarnowano słupków....
Pogodniak
2022-05-31 21:42:48
Torowisko na całej wskazanej długości powinno być niezwłocznie wyłączone z użytkowania ze względów bezpieczeństwa podróżnych.Powiedzieć,że to tykająca bomba -to jakby nic nie powiedzieć i modlić się aby nie doszło do tragedii.Tolerowanie takiego stanu jest świadomym,celowym dążeniem do takiej sytuacji
zrobimy tutaj
2022-05-31 21:25:52
czy takie łatanie ma sens? zrobimy tu zrobimy tam a za rok tam dalej.
...
2022-05-31 20:14:14
Tak to jest na stadion miliony monet na remont Mickiewicza (Uniwersytet-Wernyhory ) kasy brak -zgłosiła sie jedyna niepowazna firma z Hiszpanii, trzeba było dołozyc ale kasy nie było bo poszła np na stadion dla prywatnej społki akcyjnej piłkarskiej, na grunty dla związków wyznaniowych za 1zł, na inne rabaty i promocje, a torowisko na tym odcinku w upadku i agonii ,cos za cos.A teraz po tej hiperinflacji, nowym ładzie ,itp. to moze kosztowac taniej budowa tam tramwaju naziemnego magnetyczne
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA