Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nextbike „wyjaśnia" przyczyny awarii

Data publikacji: 09 marca 2017 r. 21:32
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:31
Nextbike „wyjaśnia" przyczyny awarii
 

Firma Nextbike wysłała do szczecińskich mediów komunikat, w którym odnosi do trwającej od ponad tygodnia awarii 35 stacji Bike_S. Z jej wyjaśnień nie wynika jednak, jak długo potrwa jeszcze paraliż wypożyczalni roweru publicznego i jaka dokładnie jest jej przyczyna.

Marek Pogorzelski z Nextbike Polska pisze: „Podjęliśmy wszelkie możliwe działania zmierzające do jak najszybszego zdiagnozowania i rozwiązania problemu. Współpracujemy przy tym z operatorem systemu, Nieruchomości i Opłaty Lokalne Sp. z o. o".

Dodaje, że awaria nie jest winą oprogramowania, czego dowodem ma być to, że działają nowe stacje. Nie precyzuje jednak co jest przyczyną: „Wstępna analiza wykazała, że zarówno oprogramowanie, jak i infrastruktura dostarczona w ubiegłym roku przez Nextbike Polska nie są przyczyną zaistniałych problemów, co potwierdza pełna sprawność nowej części systemu - 45 stacji zamontowanych przez Nextbike w ubiegłym roku. Aktualne problemy dotyczą jedynie tej części szczecińskich stacji, która została dostarczona przez inną firmę i została zrealizowana dla miasta w ramach wcześniejszego zamówienia".

W oświadczeniu czytamy jeszcze:

„Jednocześnie pozwalam sobie przypomnieć, że dostarczone w 2016 roku przez Nextbike Polska oprogramowanie w zeszłym sezonie działało w Szczecinie prawidłowo, a rowery miejskie wypożyczono rekordowe ponad 565 tys. razy. Od zamknięcia sezonu 30 listopada firma Nextbike nie dokonywała żadnych zmian ani aktualizacji oprogramowania, nie uczestniczyła też w żadnych innych czynnościach związanych z funkcjonowaniem Bike_S.

W tej chwili naszym priorytetem jest doprowadzenie do jak najszybszego przywrócenia pełnej funkcjonalności Bike_S – Szczecińskiego Roweru Miejskiego. Do czasu zdiagnozowania przyczyn awarii za wcześnie jest na wskazywanie odpowiedzialnych za zaistniałą sytuację. O przyczynach awarii i rezultatach przeprowadzonego audytu poinformujemy Państwa możliwie jak najszybciej".

(szymw)

Fot.: R.STACHNIK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Dan
2017-03-10 13:03:24
Proste, robia wszystko, zeby te pozostale tez wymienic na nowe (oczywiscie na nasz koszt) i tyle w temacie.
HogoFogo
2017-03-10 11:28:21
Tłumaczenia na poziomie "fachowca" od remontu łazienki.
addam
2017-03-10 09:18:52
A może to cyberatak północnokoreańskich hakerów wymierzony w lewobrzeżny Szczecin gdzie są starsze stacje rowerowe ?
max
2017-03-10 09:13:13
Atak hakerów tramwajarzy bo sprzedaż biletów spada
spychologia stosowana
2017-03-10 07:17:55
to nie my to poprzednicy
next
2017-03-10 07:04:21
Przynajmniej komunikacja miejska nie narzeka.
mejdej
2017-03-09 23:34:31
ale bełkot...
A może ...
2017-03-09 22:54:07
A może kart SIM nie zarejestrowali?
bajk
2017-03-09 22:24:10
A kogo obchodzą wyjaśnienia? Im mniej rowerów na ulicach, tym bezpieczniej dla innych.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA