Czwartek, 21 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

NFZ przez internet. Sale obsługi wciąż zamknięte

Data publikacji: 12 listopada 2020 r. 08:15
Ostatnia aktualizacja: 12 listopada 2020 r. 19:03
NFZ przez internet. Sale obsługi wciąż zamknięte
 

Aby ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa, zamknięte są sale obsługi klientów NFZ w Szczecinie i Koszalinie. Obsługa na miejscu może dotyczyć tylko pilnych zleceń na wyroby medyczne – choć zdjęcie zlecenia można równie dobrze wysłać do Funduszu na adres e-mailowy, bez konieczności osobistej wizyty.

Większość zleceń na wyroby medyczne (takie jak pieluchy, cewniki, materace przeciwodleżynowe), wystawianych jest w systemie informatycznym, dlatego nie wymagają one potwierdzenia w siedzibie Funduszu. Prosto od lekarza można więc iść do apteki lub sklepu medycznego – do realizacji zlecenia potrzebny jest tylko jego numer oraz PESEL pacjenta.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy lekarz wystawi zlecenie na papierowym starym druku – wtedy trzeba je potwierdzić w NFZ, ale też nie trzeba tego robić osobiście. Wystarczy zrobić zdjęcie lub skan zlecenia i wysłać na adres e-mailowy przedmioty@nfz-szczecin.pl. Pracownik Funduszu kod zlecenia odeśle na e-mailowy adres zwrotny.

Skierowanie do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał), należy wysłać do Funduszu tradycyjną pocztą. Żadna ze spraw związanych z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe nie wymaga osobistego zaangażowania pacjenta – wszystkie są załatwiane wyłącznie korespondencyjnie. W ten sam sposób można także załatwiać sprawy związane z ubezpieczeniem dobrowolnym, wnioskami unijnymi, zwrotem kosztów za leczenie poza granicami kraju, złożeniem skargi lub wniosku oraz statusem ubezpieczenia w NFZ.

Wniosek o EKUZ można pobrać ze strony internetowej www.nfz-szczecin.pl i wysłać do Funduszu mailem lub tradycyjną pocztą. EKUZ zostanie przesłany do domu lub pod inny wskazany we wniosku adres.

(lw)

Fot. Marek Klasa

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pacjent
2020-11-12 17:44:01
Może kurier się zainteresuje dlaczego tak jest .
pacjent
2020-11-12 17:31:13
To jest skandal za nasze pieniadze panienki pozamykały sie w biurze i nic nie można załatwić gdzie rzecznik praw pacjenta. To nie jest prywatna firma gdzie można za mknąć i pracować zdalnie .Niech te panienki zrozumią że pełnią służbę i muszą przyjmować petentów mimo pandemi . To co policjanci sprzedawcy kierowcy też mają pracować na telefon i maila .
czytam
2020-11-12 16:41:03
Dwa razy dzwoniłem - niby nfz Szczecin , a numer chyba ogólnopolski . Zgłasza się konsultantka - i zaraz rozlączenie . Jestes trzeci oczekujący i znowu zaraz rozlaczenie . NA CI IDĄ NASZE SKŁADKI ? Na porady przez telefon ? To chyba kupa kasy zostaje , bo porada telefoniczna jest tańsza niż wizyta w przychodni . O zaniechanych badaniach nie wspomnę . NFZ - narodowy? fundusz zabierania .
płatnik frajer
2020-11-12 12:30:17
A to jeszcze jakiś NFZ działa??? Ja myślałem, że tylko zajmuje się wyłudzaniem obowiązkowych składek za tzw. usługi medyczne, których nikt nie świadczy, gdyż są z góry przez nas obowiązkowo zapłacone !
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA