Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nie będzie łączenia "ósemek"

Data publikacji: 25 października 2017 r. 11:42
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:54
Nie będzie łączenia "ósemek"
 

Od kilku miesięcy trwają prace przy przebudowie ul. Kwiatowej na szczecińskich Gumieńcach. Od 25 sierpnia została zamknięta całkowicie - także dla autobusów komunikacji miejskiej. By ułatwić mieszkańcom dotarcie do pętli, z której ruszają tramwaje linii 8 i 10, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego wprowadził kilka poważnych zmian w kursowaniu autobusów.

Jedna z nich dotyczy linia 88, która od lat łączyła os. Kapitanów, przez ul. Ku Słońcu, Kwiatową, Okulickiego, przez Stobno i Bobolin aż do Warnika. Teraz linia została podzielona na dwie: "88" kursuje z Warnika do Okulickiego i Św. Kingi, gdzie pasażerowie mogą się przesiąść na tramwaje w kierunku centrum Szczecina. Z kolei krótki odcinek od os. Kapitanów do ul. Ku Słońcu przy Kwiatowej obsługuje tymczasowa linia 888. Nie wszystkim się to podoba.

- Jestem mieszkańcem Gumieniec. W związku z remontem ul. Kwiatowej kursujący tu autobus linii 88 nie skręca w nią, ale zawraca przez ul. Św. Kingi, Wrocławską i jedzie z powrotem, natomiast przy drugim końcu ul. Kwiatowej wprowadzono bardzo krótką linię 888, która obsługuje część pierwotnej trasy 88 - taki sygnał telefoniczny otrzymaliśmy podczas jednego z redakcyjnych dyżurów. - A nie byłoby rozsądniej i wygodniej dla wszystkich, jeśli 88 po prostu dojeżdżałby ul. Okulickiego do ronda Gierosa, tam skręcał w ul. Ku Słońcu i wracał na resztę swojej normalnej trasy? - pyta Czytelnik.

Pomysł byłby może i dobry. Trasa byłaby dłuższa, a zatem przewoźnik musiałby z ZDiTM dostawać większą zapłatę, ale nie to jest największym problemem.

- Z uwagi na tworzące się w tym rejonie w godzinach szczytu korki, które będą niewątpliwie wpływać na znaczne opóźnienia w kursowaniu autobusu, nie bierzemy takiego rozwiązania pod uwagę - informuje Anna Ortel-Chmielewska, zastępca kierownika Działu Optymalizacji Sieci Komunikacyjnej i Realizacji Projektów w ZDiTM Szczecin. - Zadaniem obu linii (88 i 888 - przyp. ToT) jest punktualne dowożenie pasażerów zarówno od strony Warnika, jak i os. Kapitanów w rejon ul. Kwiatowej, skąd można udać się w kierunku centrum Szczecina.

I trudno się z tym nie zgodzić. Pokonanie ul. Okulickiego na odcinku św. Kingi-rondo Gierosa w godzinach porannego szczytu zajmuje nawet kilkanaście minut. W ul. Ku Słońcu od ul. Kwiatowej, również do ronda Gierosa, wcale nie jest lepiej. Połączenie linii 88 i 888 na trasie Warnik-os. Kapitanów z objazdem przez Okulickiego, rondo Gierosa i Ku Słońcu spowodowałoby jedynie znaczne opóźnienia w kursowaniu pojazdów i frustrację pasażerów. Dlatego obecna siatka połączeń zostanie niemal na pewno zachowana do końca przebudowy ul. Kwiatowej. Czyli przynajmniej do połowy stycznia 2018 r. ©℗

Tekst i fot. ToT

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA