Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowa pętla wystartowała

Data publikacji: 29 stycznia 2018 r. 10:12
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:02
Nowa pętla wystartowała
 

O godzinie 4:52 z pętli przy ulicy Turkusowej odjechał pierwszy autobus. To oznacza, że nowa siatka połączeń wystartowała. Do dyspozycji pasażerów podróżujących po prawobrzeżu są 22 linie autobusowe, a od rana czekała na nich ciepła kawa i herbata. Wszyscy chętni otrzymali od pracowników ZDiTM rozkłady jazdy i schematy sieci w formie książeczki. Szczegóły dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej dostępne są na stronie www.zditm.szczecin.pl

– Do dyspozycji pasażerów są nie tylko wygodne przystanki, ale także tablice informacji pasażerskiej, kasa i biletomat. Najważniejsza jest jednak nowa siatka połączeń, dzięki której mieszkańcy prawobrzeża w wygodny sposób dojadą do centrum miasta i w poszczególne miejsca w swoich dzielnicach. Pełną informację znaleźli w swoich skrzynkach na listy, a rozkłady jazdy od rana rozdawane są także na pętli – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego.

Pasażerowie, którzy mają bilety okresowe, 3-miesięczne i kwartalne, zakupione przed 18 stycznia, będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej jadącej po starej i nowej trasie linii, na którą bilet został zakupiony. Jest także możliwość oddania biletu, bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej. Dodatkowych informacji będą udzielać pracownicy kas ZDiTM.

* * *

Inwestycja związana z budową pętli realizowana była jako uzupełnienie istniejącej infrastruktury Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Linie 2, 7 i 8 właśnie na ul. Turkusowej kończą swój bieg. W ramach prac budowlanych wykonane zostały 4 perony z przystankami autobusowymi, toaleta, 57 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych oraz parking Bike & Ride — 3 wiaty ze stojakami rowerowymi. Przebudowano także układ dróg dojazdowych do pętli, w tym skrzyżowanie ulic Turkusowej i Jasnej. W okolicy powstały ścieżki rowerowe oraz ciągi piesze. Zamontowane zostało również oświetlenie, system monitoringu i biletomat.

– Dzięki nowym rozwiązaniom mieszkańcy prawobrzeża zyskali możliwości wygodnego dotarcia do centrum miasta i poszczególnych miejsc w swoich dzielnicach. Siatka połączeń była konsultowana z mieszkańcami, wpłynęło do nas ponad 700 ankiet – mówi Hana Pieczyńska.

Odbyły się także spotkania z Radami Osiedli. Przy planowaniu rozwiązań komunikacyjnych na prawobrzeżu wzięto pod uwagę także potoki pasażerskie, napełnienie na liniach oraz ilość mieszkańców w danym rejonie.

(p)

Fot. ZDiTM

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Erytrejczyk
2018-01-31 09:05:08
Konsultowali, nie konsultowali - przesiadać się na Turkusowej jest niewygodnie. Daleko, skomplikowanie, a tablica informacyjna stoi za daleko i w ogóle w tym miejscu powinna stać odwrotnie, witać spieszących się pasażerów. Zlikwidowano dojazdy do Basenu Górniczego, który był idealnym miejscem na przesiadki. Kierowcy zbyt często są chamscy. Biletomaty to żart - albo, karta, albo gotówka i często nie działają. Kontrolerzy mają gdzieś, czy ktoś próbował skasować/kupić bilet, czyli nie pilnują standardów. Tablice informacyjne nie działają w wielu miejscach, w tym na Basenie Górniczym! Często nie są zsynchronizowane z przyjazdem pojazdu. Papierki A4 w tramwajach na 3 miesiące przed otwarciem to są konsultacje? Ja tak mogę cały dzień..
Lever
2018-01-31 08:33:38
No to jeszcze zsynchronizujcie na Turkusowej autobusy i tramwaje. Bo o pętli tramwajowej Osiedle Słoneczne pomimo tak wielkiej przestrzeni, nie mam co marzyć.. P.S. Ze 300 ankiet było mojego autorstwa. Takie łudząco podobne do siebie teksty o potrzebie budowy pętli tramwajowej za Mierzynem... Przyznaję się bez bicia, bo wy na serio pisaliście artykuł o potrzebie na tę pętlę..
Zwykły człowiek
2018-01-30 20:36:35
700 ankiet na 400 000 mieszkańców. Odliczyć tych co jeszcze nie mają 18lat to około 200 000 mieszkańców. I to były spoleczne konsultacje? W Szczecinie ogranicza się liczby kursów od lat na danych trasach lub likwiduje całkiem. Nawet jak jakoś gdzieś utworzą to tylko dlatego ze w innym miejscu zlikwiduje. Utworzyli H pospieszne to E i D zlikwidowali. A moje pytanie brzmi czy kierowca zarabia dwukrotnie więcej gdy kieruje autobusem A niż ten na zwykłej linii? Zatem nie rozumiem za co płacę skoro wsiadając na Jasnej do A zawsze stoję. Nie ma linii zwykłej aby jednym transportem z Prawobrzeźa dostać się do centrum. Super mieszka się w Szczecinie. Zazdroszczę Warszawiakom. Opłata jest jedną na wszystkie linie w strefie A . Więcej płaci się gdy dojeżdża się z gmin ościennych. Nie ma biletów na jedna linię to archaiczny pomysł.
chwilkowski@interia.pl
2018-01-30 09:22:51
do 123 ,,,wlasnie petla tramwajowa na Turkusowej jest zla i konsekwentnie autobusowa rowniez. Powinna byc na Lubinowej gdzie jest petla autobusow, a parking obok nalezy do miasta wiec mozna bylo ja rozbudowac. W rezultacie mamy 3 slabe wezly Jasminowa, Turkusowa i oslabiolismy Lubinowa (Sloneczne),,,chwilkowski@interia.pl
miasto dla mieszkańców
2018-01-30 09:19:29
Na szczęscie 1 lutego rusza nowa inicjatywa : Szczeciński ruch miejski , i skończy się bumelanctwo od skrajnego prawa do skrajnego lewa, najwyzsza pora na aktualizację bazy radnych w radzie miejskiej bo wielu nie wie po co tam jest i marnuje kase podatnikow , strona fb i profil juz działa ,bedzie moc :)
Do ??
2018-01-29 22:40:36
Konsultacji w zakresie pętli autobusowej nie było. Przypomnę, że pętlę wybudowano ponad dwa lata po oddaniu drugiego odcinka tzw, szybkiego tramwaju. Urzędnicy z UM dopiero na miesiąc przed oddaniem drugiej nitki tramwaju przypomnieli sobie, że wypadałoby skorelować pętlę tramwajową z pętlą autobusową. Już tylko ten fakt uzmysławia jak działa wydział inwestycji UM. Pętla tramwajowa powinna być wybudowana na wzór tej z Basenu Górniczego - żadnej filozofii tutaj nie trzeba. Tramwaje tan wjeżdżają na jeden peron, na ten sam peron wjeżdżają autobusy. Ale takie rozwiązanie przedstawiciele miasta powinni narzucić projektantowi na etapie projektowania szybkiego tramwaju. No ale wówczas nikt nie myślał o tym, żeby wybudować tam też pętlę autobusową. W efekcie jest bubel - autobusy przegubowe na przykład na pętlę nie wjeżdżają, bo nie ma takiej możliwości. jeżeli "??" masz ochotę bronić rozwiązań zastosowanych przy pętli autobusowej to proszę podaj konkrety. Jest korzystniej dla pasażera? Teraz szybciej dojedzie się na Bramę Portową?
pasazer
2018-01-29 21:40:57
Najwiekszym problemem bedzie pomieszczenie tylu pasazerow na raz w dostawie swingow -26 sztuk ktore maja ograniczona liczbe siedzen-brak siedzen podwojnych, wiekszosc osob stoi , w poprzednich pierwszych dwoch modelach -6 sztuk -te z zoltymi poreczami jest zdecydowanie wiecej miejsc siedzacych-sa podwojne ,trzeba czekac az minie 5 lat od dotacji z ue i dopiero wtedy zdaje sie mozna dostawic kolejne siedzienia, dziwne to troche bo to zadna modyfikacja praktycznie...
??
2018-01-29 21:22:59
@Basen Górniczy a Turkusowa :Byly wczesniej konsultacje projektowe i ankiety, rozumiem że zgłaszałes swoje dzisiejsze przemyslenia przed zatwierdzeniem projektu w urzedzie miejskim ?
123
2018-01-29 21:21:44
@chwilkowski :dlaczego podwazasz wolę suwerena? kadencj jeszcze trwa,a kiedy wymienisz tych co na poprzednika głosowali? gdyby nadal rzadził ktoś o podobnych poglądach to byś nie miał szybkiego tramwaju-tylko wille Grunenberga, nie mialbys petli Turkusowa ,wielu autobusów z dofinansowaniem UE i zapewne basen górniczy w stanie takim jak przed kapitalnym remontem.Basen górniczy nie był rozbudowany tylko zostało wybudowane od podstaw to co było ,z czasem szybki tramwaj pojedzie dalej wiec bedzie bardziej korzystnie,pozatym przekierowanie kilku linii autobusowych na prawobrzeze bezposrednio ograniczy korki na Gdanskiej i odcinku Hangarowa-Basen albo i Struga-Basen-Gdanska
Franciszka
2018-01-29 20:13:14
@ myslacy skoro za takiego się uważasz to byś dwa razy się zastanowił za nim kobiecie Borce(Bożenie) ubliżyłeś. Zachowałeś się jak zwykły prostak
byku
2018-01-29 19:50:41
@Myslacy inaczej baranie gdzie jest napisane że autobus ma tylko dowozić na pętle!
Myslacy
2018-01-29 19:13:16
Borka ty debilu. Obrazasz ludzi a sam jestes gląbem! To ze zabral powietrze 65 o tej 4:52 to nie znaczy ze nikogu nie przywiozl. Bo poranne kursy wlasnie sa po to by przywozily ludzi do petli ktorzy jada dalej do centrum. Zanim cos palniesz to najlpierw pomysl a nie siejesz glupote ludziom!
Szlachta trzech na tysiace
2018-01-29 18:29:27
Dac cos a i tak do d....
Borka
2018-01-29 18:24:02
Ale ktoś tu się ośmieszył pisząc ten artykuł o pierwszym odjeździe autobusu z turkusowej o 4.52 ponieważ pierwszy tramwaj dzienny przyjeżdża o 4.55 i to jest linia 7 więc autobus 65 zabrał powietrze ze sobą. Czy w zditem zatrudniają ludzi bez wykształcenia?
zniesmaczona
2018-01-29 16:44:36
przywroccie A do Hozej i bedzie git co tam Turkusowa.
chwilkowski
2018-01-29 15:49:14
Albo wymienic Krzystka albo wymienic mieszkancow ktorzy na niego glosowali. Szczecin to postpruskie lewackie miasto. Nikt nie przyzna sie do bledow: 1. Rozbudowa BASENU GORNICZEGO -ktory przestal byc punktem logistycznym. 2. Budowa petli Turkusowa ktora nie bedzie punktem logistycznym. Takimi naturalnymi miejscami sa: 1.przytanek Jasminowa i 2. Petla Lubinowa. Oba zostaly oslabione sztuczna petla Turkusowa. W rezultacie mamy 3 slabe wezly.
@Basen a Turkusowa...
2018-01-29 15:48:47
Ty Przyjacielu chciałbyś aby było po europejsku, logicznie i miło... Tymczasem,urzędnicy ledwie zaczęli się uczyć i lizać te UE standarty a już trzeba szykować się do wylotu z Unii ( i to na kopach!).... 3msię!!!
Stary człowiek a może
2018-01-29 13:45:32
W dużej mierze wszystko zależy od kultury kierowcy a z tą niestety bywa różnie.Są kierowcy którzy myślą....jak pasażerowie,tak jak sami chcieliby zostać obsłużeni i traktowani.Jakość usług i kultury wśród kierowców MZK poprawia się.Są niestety ciągle tacy..."pan i władca" od łask którego uzależnione jest czy zdąży pasażer,czy będzie mu dane ogrzać się na końcowym przystanku i nie stanie poza peronami.Nie bierze się to z przepisów a kultury i wychowania danego kierowcy.Jak widać ciągle mamy deficyt na kulturę i dobre maniery wśród kierowców MZK.Chcieć to móc.Pozostaje wierzyć tylko tym zapewnieniom,że w MZK kładzie się duży nacisk na to by uczyć kierowców kultury i szacunku do pasażera.Bądźmy wszyscy dla siebie mili i wyrozumiali a życie będzie prostsze.
Basen Górniczy a Turkusowa
2018-01-29 12:56:59
Autobusy na Basenie G. wjeżdżają bezpośrednio na peron - na Turkusowej pasażer wysiada na przystanku i musi dojść do tramwaju. Wysiadając na Basenie z autokaru nie mokniesz - od razu stoisz pod zadaszeniem. Na Basenie Górniczym masz możliwość przesiadki na pośpieszne - na Turkusowej pośpiesznych nie ma. Na Basenie czekasz i wsiadasz do obojętnie jakiego tramwaju i dojedziesz do Bramy Portowej - na Turkusowej musisz najpierw dowiedzieć z którego peronu tramwaj jaki pierwszy odjeżdża. Dowiesz się z tablicy, która stoi na początku Pętli. A zatem gdy wysiądziesz z autobusu musisz się cofnąć pod tablicę (marnujesz czas, w tym czasie tramwaj odjedzie bez Ciebie - na Basenie G to nie jest możliwe. Na Basenie czekasz na odjazd swojego autobusu siedząc w nim - na Turkusowej czekasz na zewnątrz, aż autobus podjedzie (po zakończonym kursie autobusy stoją zamknięte na centralnej wyspie. Proszę sobie teraz odpowiedzieć na pytanie co jest funkcjonalniejsze z punktu widzenia pasażera?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA