Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowa siedziba dla pogotowia ratunkowego w Szczecinie. Karetka dojedzie szybciej [GALERIA]

Data publikacji: 21 listopada 2022 r. 16:07
Ostatnia aktualizacja: 22 listopada 2022 r. 17:22
Nowa siedziba dla pogotowia ratunkowego w Szczecinie. Karetka dojedzie szybciej
Nowa siedziba pogotowia powinna być gotowa w kwietniu przyszłego roku. Fot. Dariusz GORAJSKI  

Lepsze warunki dla lekarzy i ratowników, garaże dla karetek i przede wszystkim krótszy czas dojazdu do pacjenta - to tylko kilka korzyści, jakie przyniesie nowa siedziba Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie. Powstaje przy ul. Twardowskiego, tuż przy ul. 26 Kwietnia i dawnej stacji PKP Turzyn.

- Budowa powinna się zakończyć w kwietniu przyszłego roku, choć wszyscy zdajemy sobie sprawę, że po doświadczeniach z pandemią, problemach z dostawami i obecną sytuacją opóźnienia mogą wystąpić. Oby były jak najmniejsze - mówi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa. - Budowa tej siedziby to efekt wieloletnich przygotowań, starań i analiz. Dziękuję prezydentowi Szczecina, bo grunt pozyskaliśmy na zasadzie wymiany z gminą Szczecin, dziękuję też rządowi, który tę inwestycję w 50 proc. dofinansował.

Nowa siedziba to przede wszystkim przestronne i nowoczesne budynki z pomieszczeniami dla administracji i personelu medycznego. Powstają zarówno komfortowe pokoje socjalne, jak i szatnie i sanitariaty. Osobna sprawa to część szkoleniowa i pomieszczenia, w których ratownicy i przyszli ratownicy będą się dokształcać. Funkcjonuje już symulator karetki, który realnie odtwarza warunki drogowe - część, w której przebywa pacjent i personel medyczny, imituje jazdę pod górę, hamowanie czy jazdę po wertepach. W tych warunkach ratownicy mogą podnosić swoje umiejętności w udzielaniu pomocy, jakby rzeczywiście jechali po nierównej drodze. Wkrótce obok stanie drugi symulator, będący częścią karetki, w której przebywa kierowca. Tam wiernie odtwarzane będą różne warunki drogowe i pogodowe, a kierowcy będą mieli możliwość zapoznania się z różnymi trasami na terenie województwa.©℗

Więcej na ten temat w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 22.11.2022 r.

Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

D
2022-11-22 17:15:41
Zdjęcie zza płota podpisane, projektant obiektu nie. Gazeta srazeta
Eryk
2022-11-22 10:29:34
Jasne jeszcze komuś się marzy ograniczenie prędkości do 30 km/h i z pewnością wydzielenie ścieżki rowerowej i miejsc postojowych. Plus koniecznie likwidacja zatok autobusowych. Już parę normalnych arterii tak idioci załatwili.
@xxx
2022-11-22 09:49:51
Można postawić czerwone światło tak jak dzieje się to często w przypadku remiz straży pożarnej. Powinno ułatwić wyjazd na interwencje bez ograniczania ruchu
@xxx
2022-11-22 08:45:46
Prędkość nie podwyższona a nie obniżona. Bardzo dobrze, bo się zbędne korki nie tworzą i karetki nie muszą się przeciskać wśród wlokących się aut. Nawet w Berlinie, czy Hamburgu są podobne ulice, prowadzące ruch tranzytowy między dzielnicami o prędkości 70-80km/h. Do pełni szczęście brakuje tylko stworzenie w ciągu Kwietnia i Taczaka bezkolizyjnych przejść dla pieszych.
cud miód
2022-11-21 23:09:44
a ścianki z gipsu.
xxx
2022-11-21 22:51:33
Bardzo ciężki wyjazd w 26 kwietnia oraz w kierunku Twardowskiego. Na 26 kwietnia prędkość podwyższona do 70 kmh
@@Najważniejsze
2022-11-21 20:25:50
Nie ma to jak merytoryczna reakcja... Zabawne jest też że kompletnie nie korzystasz z własnych rad, zapewne dlatego że zdajesz sobie sprawę z zerowej ich wartości. No ale miałeś okazję zaistnieć...
@Najważniejsze
2022-11-21 17:39:39
Ważne też jest to, że miałeś szansę milczeć i tylko wyglądać na idiotę. Odezwałeś się i rozwiałeś wszelkie wątpliwości.
Najważniejsze
2022-11-21 17:05:11
Że siedziba marszałka będzie otwarta wcześniej... Priorytety to podstawa.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA