Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowe blokady na placu Rodła

Data publikacji: 05 października 2016 r. 09:25
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:16
Nowe blokady na placu Rodła
 

Od początku tego tygodnia drogowcy wprowadzili kolejne ograniczenia w przejeździe przez plac Rodła w Szczecinie w związku z robotami przy przebudowie nitki alei Wyzwolenia na jej odcinku od skrzyżowania z ulicą Rayskiego do placu Żołnierza Polskiego.

Z ruchu wyłączony został fragment prawego pasa jezdni przez torowisko dla jadących al. Wyzwolenia na wprost przez pl. Rodła w kierunku pl. Żołnierza Polskiego i dalej od przejścia dla pieszych tuż za prawoskrętem w al. Wyzwolenia z ul. Józefa Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Mazowiecką. W tym rejonie też drogowcy wygrodzili tuż za przejściem w dużej części pas starego chodnika, który czeka na wymianę nawierzchni, pozostawiając dla pieszych tymczasowo wąski przesmyk między budynkami i barierkami, wydzielającymi plac budowy.

Blokada stanęła również tuż przed dojazdem do pl. Rodła od strony ul. Piłsudskiego - tam z prawego, skrajnego pasa jezdni w al. Wyzwolenia kierowcy też nie wjadą. Póki co w prawo można skręcać z pasa środkowego, omijając odpowiednio wcześnie barykadę na wysokości przystanku końcowego autobusów linii 86 na wysokości budynku urzędu marszałkowskiego (dawniej przychodni). Ponadto na szykany w postaci barierek, wygradzających prawy pas jezdni, zmotoryzowani natkną się na odcinku, który biegnie przez torowisko na samym rondzie w kierunku ulic Roosevelta i Matejki.

Przebudowa odcinka alei Wyzwolenia, po jej stronie zachodniej, od ul. Rayskiego do pl. Żołnierza Polskiego, trwa od 8 sierpnia. Przebudowywany jest chodnik, urządzane są nowy odcinek asfaltowej drogi rowerowej i miejsca postojowe dla samochodów. Z myślą o cyklistach zamontowane będą stojaki rowerowe (28) i podpórki (7). Ustawione zostaną ławki. Na odcinku od placu Rodła do placu Żołnierza Polskiego jezdnia stanie się węższa niż do tej pory i będzie miała szerokość 9,25 m (skrajny pas o szerokości 3, 25m i dwa pasy o szerokości po 3,00 m). Pod miejsca do parkowania równoległego urządzany jest pas o szerokości 2,5 m, drogi rowerowej o szerokości 2 m i chodnika o szerokości co najmniej 2,4 m oraz tzw. opaski bezpieczeństwa. Na odcinku od ul. Rayskiego do pl. Rodła parkowanie będzie skośne.

Pojawią się nowe przystanki komunikacji miejskiej, które wyeliminują wreszcie w tym rejonie centrum permanentny stan prowiizorki. Przy przystankach i skrzyżowaniach na chodnikach zostanie wykonane oznakowanie dla osób niedowidzących oraz płyty wskaźnikowe na przejściu dla pieszych na pl. Rodła po stronie wschodniej dla zachowania ciągłości ruchu i zapewnienia takim osobom bezpiecznej drogi.

Prace za zlecenie ZDiTM wykonuje firma Eurovia Polska S.A., a ich koszt to 3 436 272,29 zł. Wykonawca na realizację zadania ma 150 dni od dnia podpisania umowy, czyli do 19 grudnia. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciach: nowe barykady i ograniczenia w ruchu w rejonie pl. Rodła i al. Wyzwolenia w Szczecinie. A wszystko z powodu przebudowy nitki jezdni i chodników.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Na coś trzeba pieniądze
2016-10-05 23:07:30
wydać...żeby Polaczkom do głowy nie przyszło stocznię uruchamiać...ktoś tym nieźle dyryguje.
Rodła
2016-10-05 10:12:50
Ciekawe, co z tego cyrku wyjdzie, bo na razie zapowiada się niezbyt ciekawie.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA