Przed przejściami dla pieszych przy ulicach Pawła Stalmacha i Franciszka Druckiego-Lubeckiego w Szczecinie zamontowane zostały dodatkowe elementy, których zadaniem jest zapewnianie bezpieczeństwa przechodniów. Czy spełnią tę rolę? Już pojawiły się wątpliwości w związku z zastosowanym tam rozwiązaniem przez magistrackich inżynierów ruchu.
- Od ponad roku trwa walka o poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściu, gdzie ponad rok temu zginęła moja ciocia w wypadku. Zaczęło się malowanie pasów, projekt pana Charęzy (Marcina Charęzy, kierownika referatu ds. organizacji ruchu w wydziale gospodarki komunalnej i ochrony środowiska UM - wyj. red.] jest wcielany w życie. Niestety najlepiej to nie wygląda, gdyż cały ruch sprowadzony teraz będzie na tory - napisała do naszej redakcji pani Aisha Roksana Ślusarska.
Więvej w środoeym Kurierze szczecińskimi e-wydaniu z 26 października 2016 r.
Mirosław WINCONEK
Fot. Mirosław WINCONEK
Czy takie jak te ograniczenia i oznakowanie okażą się skuteczne i poprawią bezpieczeństwo pieszych? W czwartek przyjrzą się im szczecińscy radni z komisji ds. gospodarki komunalnej.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
cetyr
2016-10-26 10:09:23
Jaki pan taki kram. Najważniejsze są Frygi, Aleje Betonowe i właśnie takie durne rozwiązania jak to co tu powstało. Jak się ma pozwężane naczynia w mózgu i kretynów na stanowiskach to nigdy się nie zrozumie co to jest wzbudzana ręcznie sygnalizacja i do czego służy.
nick
2016-10-26 07:57:54
jaki specjalista takie rozwiązanie. Ostatnio tamtędy jechałem, a mieszkam w innej części Szczecina, to mi włosy dęba stanęły z wrażenia jak zobaczyłem te zmiany. Główny kierunek ruchu w prawo, a pas zanika i na tory wypycha. Brawo, brawo, po trzykroć brawo!
z całym szacunkiem..
2016-10-26 01:31:23
ale gdybym stracił bliską osobę w takim miejscu, to nie rozczulałbym się nad rzekomo pokrzywdzonymi kierowcami, którym zrobił się jeden pas ruchu w każdą stronę.
do: nx
2016-10-25 23:43:45
A jazda po płytach na Wyzwolenia (centrum Szczecina), od ronda Giedroycia do Odzieżowej, to już nie paranoja? I to w XXI wieku?!?!
nx
2016-10-25 21:13:24
@Kos - ciekawe, czy torowisko jest przystosowane (głównie pod względem nacisku dopuszczalnego) do obsługi ruchu towarowego do okolicznych firm. Pan Marcin "nie przewidziałem" Charęza powinien ponieść wszelkie konsekwencje przeforsowanego przez siebie rozwiązania. Od kosztów remontu zniszczonego (za niedługi czas) torowiska, po odszkodowania dla przedsiębiorców, którzy poniosą straty z powodu utrudnionego dojazdu do firm (życzę pozwu zbiorowego - imiennego z art.231). A do pieszych uwaga: była kiedyś akcja "Pieszy - Człowiek" - człowiek rozumny, a nie bezmyślne bydlę.
kierowca
2016-10-25 20:59:20
od miesiąca jet takie oznakowanie ,macie tempo informacji :) dobra zmiana rozleniwia.
Dobry pomysł
2016-10-25 20:42:54
Bez dwóch zdań, takie oznakowanie to strzał w dziesiątkę! Już od jakiegoś czasu te niebieskie paski działają na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Kołłątaja z ul. św. Barbary i przy słabym świetle dziennym doskonale odbijają światła reflektorów, przez co przejście widać już z bardzo daleka.
To samo dotyczy dodatkowych, pomarańczowych ramek przy przejściach na ul. 26 Kwietnia.
Oby każde przejście było w ten sposób oznakowane. Oczywiście nie zwalnia to nas pieszych od odpowiedzialności, aby dokładnie się rozejrzeć w lewo-prawo-lewo, przed postawieniem stopy na zebrze, ale kierowcy będą mieli dodatkowy bodziec wzrokowy.
dramat
2016-10-25 20:33:55
Charęza i wszystko jasne
kos
2016-10-25 20:06:23
Dlaczego ZdiTM lub tramwaje Szczecińskie nie wyremontowały torowiska ,jazda po tych płytach to paranoja,tok samo jak jazda po ul.Kolumba.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.