Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowe rozjazdy już na placu Szarych Szeregów

Data publikacji: 17 lutego 2020 r. 21:59
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 22:46
Nowe rozjazdy już na placu Szarych Szeregów
 

Z każdym dniem zmienia się krajobraz w obrębie wyspy centralnej w rejonie szczecińskiego pl. Szarych Szeregów, gdzie od połowy stycznia br. trwa przebudowa torowiska dla tramwajów. Spółka ZUE z Krakowa, wykonawca inwestycji, nie zwalnia tempa, wykorzystując na prace do maksimum sprzyjającą tej zimy aurę.

To jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w mieście modernizowany dopiero teraz jako pierwszy z pakietu inwestycji zaplanowanych do wykonania ze wsparciem finansowym z funduszy Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Koszt realizacji projektu - ponad 19 milionów złotych. Finał ma nastąpić w czerwcu. Zadanie obejmuje również przebudowę fragmentu trasy dla tramwajów w ul. Piłsudskiego między pl. Szarych Szeregów i pl. Odrodzenia. Tam też wykonywane są aktualnie prace. Na nowych betonowych podbudowach zostały tam na razie ustawione dwa nowe słupy do zamocowania sieci trakcji. Podobnie jest wzdłuż obu poboczy al. Wojska Polskiego. Trwają również wykopy pod układanie niektórych z instalacji infrastruktury podziemnej.

W wydzielonej pod plac przebudowy części wyspy centralnej samego pl. Szarych Szeregów i jezdni zablokowanym dla ruchu samochodów w miejscu, gdzie jezdnię przecina pas torowiska od strony al. Wojska Polskiego, po przygotowaniu podłoża w wykopie i ułożeniu instalacji, m.in. nowych rur systemu odprowadzania ścieków do kanalizacji i instalacji teletechnicznych, od końca minionego tygodnia prowadzone są prace przy wylewaniu nowej warstwy betonowych podbudów, na których następnie osadzane będą szyny i rozjazdy. Te, które do tej pory zostały dowiezione na plac przebudowy, zdążyły już trafić na swoje docelowe miejsca. Krok po kroku drogowcy przygotowują jednocześnie szalunki przed wylewaniem betonu pod dalsze fragmenty podbudów nowych torów. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

xxx
2020-02-18 21:30:53
A moze za chwile zmieni sie koncepcja i wroci temat tramwajów na wojska Polskiego to trzeba bedzie tam znowu ryć. Podobnie będzie z łukiem kolo Turzyna bo moze za dwa lata będą robic torowisko w strone 26 kwietnia i caly misterny plan....
Kiwi
2020-02-18 11:12:16
Krzywych torów w Szczecinie nie brakuje a zrobienie jednego placyka wiosny nie czyni.
@Dociekliwy planista amator
2020-02-18 10:17:55
Bo nie obejmuje ich kontrakt. Proste.
@Dociekliwy...
2020-02-18 08:49:22
Bo robi się tylko to, co UE dofinansuje...
Bo rządzące polaczki
2020-02-18 08:22:37
w ogóle się nie uczą, z historii też nie. Tak było, jest i będzie. Jak będzie kasa to znów się wyłączy odcinek plac SS - Wawrzyniaka np. na 9 miesięcy i się go wyremontuje. Rzeby choć podbijarke tam sprowadzili która by wyregulowała ten odcinek torów a zarazem przedłużyła by jego życie. Jak zwykle zwalane na brak kasy a to brak organizacji.
Zgoda
2020-02-18 05:30:33
Dociekliwy planista amator dobrze pisze. Na caľej długości W.P. jest buju-buju
Dociekliwy planista amator
2020-02-17 22:25:59
A dlaczego w tym czasie nie jest remontowany odcinek torów od placu Szarych Szeregów do Wawrzyniaka skoro i tak jest wyłączony z ruchu? Nic tam nie ma do zrobienia?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA