Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowe zasady parkowania w Szczecinie. Stare Miasto (nie) dla samochodów?

Data publikacji: 19 maja 2021 r. 07:03
Ostatnia aktualizacja: 20 maja 2021 r. 13:12
Nowe zasady parkowania w Szczecinie. Stare Miasto (nie) dla samochodów?
Strefa Zamieszkania Stare Miasto (SZSM) się powiększa - od środy (19 maja). Fot. Arleta Nalewajko  

Już w środę (19 maja) wchodzą w życie nowe zasady parkowania w Strefie Zamieszkania Stare Miasto. Będą bardziej spójne, bo ujednolicone. Obejmą też cały górny taras szczecińskiej starówki, łącznie z pl. Orła Białego oraz całymi - obecnie należącymi do niej tylko częściowo - ulicami: Staromłyńską i Koński Kierat.

Strefa Zamieszkania Stare Miasto (SZSM) się powiększa. O czym zdecydowali szczecińscy radni jeszcze w marcu br. Jednak nowelizująca stare zasady parkowania uchwała podjęta w tej sprawie wchodzi w życie dopiero teraz (19 maja).

Podzielona Strefa Zamieszkania Stare Miasto

- Tak powiększona Strefa Zamieszkania Stare Miasto została podzielona na podstrefę 1 oraz podstrefę 2 (patrz mapka). W podstrefie 1 pierwsze rozpoczęte 15 minut postoju kosztować będzie 2,50 zł, a każde kolejne 3 minuty – 0,50 zł. Natomiast w podstrefie 2 - pierwsze rozpoczęte 15 minut - 1,50 zł, każde kolejne 3 minuty - 0,30 zł - wyjaśnia Wojciech Jachim, rzecznik prasowy spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne.

Strafa Zamieszkania Stare Miasto

Obie podstrefy będą płatne w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godz. 8-17. W tę pierwszą został niejako wchłonięty parking na pl. Orła Białego.

- Nowela porządkuje temat opłat zryczałtowanych dla mieszkańców. Obecnie są dwie takie opłaty dla dwóch różnych grup. Na wniosek mieszkańców od środy będzie obowiązywać jedna opłata pod nazwą Karta Stare Miasto. Nowy obszar abonamentowania - czyli adresy, których mieszkańcy mogą korzystać z opłaty zryczałtowanej - został powiększony o odcinki ulic: Farnej, Wyszyńskiego, Grodzkiej i pl. Żołnierza Polskiego. Analogicznie do zasad obowiązujących w Strefie Płatnego Parkowania, mieszkańcy tychże ulic mają prawo do wykupienia opłaty zryczałtowanej na ulicę zamieszkania lub przyległą. W tym także naprzyległy obszar SZSM - dodaje Wojciech Jachim.

Co daje Karta Stare Miasto?

Karta Stare Miasto będzie uprawniać do korzystania z miejsc parkingowych w całej Strefie Zamieszkania Stare Miasto. To obszar obejmujący ulice: Tkacką, Łaziebną, Staromłyńską, Mariacką, Farną, Koński Kierat (wszystkie numery), Grodzką 1-20, Staromiejską 1, Wyszyńskiego 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17. Oraz place: Orła Białego, Mariacki (wszystkie numery), Żołnierza Polskiego 1-11.

- Karty Stare Miasto będą dostępne również od środy w kasie NiOL przy al. Wojska Polskiego 105 (pon.- piątek, w godz. 8-17) w cenie 180 zł za pól roku, 360 zł za rok. Obowiązuje zasada: jeden lokal – jeden samochód - jedna karta - wyjaśnia W. Jachim.

Uwaga: karty dojazdowe Stare Miasto - parking, wykupione przed wejściem w życie znowelizowanej uchwały, zachowują swoją ważność do końca okresu, na jaki zostały wykupione. I nadal będą uprawniać do parkowania samochodu w całej Strefie Zamieszkania Stare Miasto. Oczywiście, w miejscach do tego wyznaczonych.

(an)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

green
2021-05-20 13:10:30
A co te drzewa jeszcze robią? Wyciąć je, postawić słuszny pomnik. Co to za przystanek autobusowy na Grodzkiej 11. Won z nim na Bramę Portową
@Mieszkaniec
2021-05-20 13:01:24
Zażądaj windy towarowej od miasta (NIOL) , będziesz mógł swoją 20 letnią skodę postawić pod drzwiami, na klatce . Będzie blisko i bezpieczna.
@Mieszkaniec
2021-05-20 12:58:09
Zarządaj windy towarowej od NIOL, postawisz swoją śmierdząca skodę na klatce pod drzwiami, będzie bezpieczna i blisko.
@Azja
2021-05-20 09:01:37
Krzystek mieszka na Warszewie a nie w Mierzynie. Wokół siebie ma świetnie urządzone otoczenie ale innym urządza gównianą przestrzeń do życia. Brak własnych pomysłów na fajne miasto zastępuje wypocinami niektórych upośledzonych urzędników
Zen
2021-05-20 08:32:38
Opłaty za parkowanie są za niskie. Największym wygranym jest Wenecja.
p
2021-05-20 07:19:33
@azja-niestety taka mentalnosc, wielu mieszkancow srodmiescia szczegolnie starych co nie sprzataja po swoich psach powinno sie na skolwin eksmitowac albo do jakis barakow czy pgrow, oni mysla ze g. ich kundla nawozi trawnik a jest odwrotnie no ale co zrobisz, wyjsc musza i srac psem do tego oczywiscie papieroch a potem małpka albo harnas na koszt podatników ,tak tysiace moprziarzy sobie zyje na wasz koszt ,tylko dej dej i dej ,wszedzie syf ,i tak to sie zyje w tym chlewie obsranym g.-CHOG
Azja
2021-05-19 23:13:26
Najgorliwsi są Ci co mieszkają np. na Mierzynie, jak Krzystek kolega Dymera. Ci co jezdza do pracy, woza dzieci do szkoły, przedszkola, szukają miejsca gdzie postawić samochód, bo zrobili trawnik gdzie rano wyróżniają się psy, a w południe młodzież na tym leży i odpoczywa, na hamakach spali bezdomni, wyprozniajac się i leczyć niestrawność, a w południe mamusie nastały swoje pociechy. Widziałem i widzę to codziennie-obrzydliwosc,
ciekawe
2021-05-19 22:22:34
ile biorą kasy te ludki za wymyślanie takich głupot?
Mieszkaniec
2021-05-19 18:15:48
No i doczekaliśmy się Wreszcie będę mógł zaparkować pod swoim domem Przez ostatnie lata nie było to możliwe mimo że miałem abonament.Co do samej strefy to niestety błędy ustawy są przyczyną tego że jest ona kiepsko oznakowana .Jak dla mnie to wjazd np.w ul.Staromłyńską powinien być początkiem strefy i kończyć się na jej końcu A nie tylko w miejscach oznakowanych W pustych przestrzeniach prze znakami będą stali cwaniacy aby nie płacić i to radni powinni zmienić
...??
2021-05-19 16:32:26
A palma będzie ?
@Brawo nareszcie
2021-05-19 12:32:14
A Ty, proszę won ze Szczecina.
@!!!
2021-05-19 10:58:52
Gdyby głupota miała skrzydła latał byś jak... orzeł.
Ziorro
2021-05-19 10:45:18
Zrobią z tego pięknego miejsca pustynię. Już po czasach hamaków i drewnianych palet zrobiła się betonoza z lichym trawniczkiem.Ludzie chodzą nad Odrę bo tam jest życie i przestrzeń bez murów, kamienia i betonu
Felek
2021-05-19 10:44:52
Miasto zabiera się za sprawę niejako od tylu. Jeżeli chcę się mieć ulice wolne od samochodów, to najpierw trzeba zapewnić miejsce(a), na które te auta będą przestawione, bo przecież nie znikną. W centrach (a nie na obrzeżach) innych europejskich miast stoją wpisane w ciągi kamienic parkingowce. Wyglądają jak inne domy, są dobrze wentylowane i (co ciekawe) nikt z ich powodu nie protestuje, wszyscy korzystają, a ulice są dla ludzi.
123
2021-05-19 09:30:16
@trug-to reguluje ustawa i miasto nie ma nic do tego, do sejmu idz z petycja obywatelska
Brawo nareszcie
2021-05-19 09:12:50
Samochody won ze Starego Miasta.
@Trug
2021-05-19 09:11:44
100% racji - ale te wskaźniki jeszcze wyższe. Któregoś razu jedna z firm współpracujących z orange wynajęła mieszkanko dla swoich pracowników delegowanych. W trzech pokojach kwaterowało ich chyba pięciu i KAŻDY miał do dyspozycji firmowego kangusa. A miejsc na parkingu było łącznie 30 na około 100 mieszkań :-(
Trug
2021-05-19 08:49:51
Ciekawe kiedy Miasto zacznie wymagać i konsekwentnie egzekwować od deweloperów, aby każdy nowobudowany budynek miał minimum jedno miejsce postojowe na lokal mieszkalny i usługowy w garażu podziemnym? Nie zaprojektujesz, nie wybudujesz i nie SPRZEDASZ to nie ma zgody na budowę,a później na oddanie do użytku. To jedna z metod na pozbycie się samochodów z ulic. Każda plomba budowana gdzie się tylko da, powoduje kolejne zapotrzebowanie na miejsca parkingowe, ale to już dewelopera nie interesuje.
!!!
2021-05-19 08:20:23
@antek: a kto ci kaze posiadac samochód-kup sobie helikopter,jacht,samolot, biedni kierowcy nie zaparkuja rydwana gdzie sie da za DArmo a i tak musza płacic za paliwo,ubezpieczenie, myjnie ,mechanika itd. jak zyc !!!!! autkowa rasa panow tego nie wyczymie !!!
Antek
2021-05-19 07:55:45
Strefa Zbójecka... taka powinna być nazwa tej strefy.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA