Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowinki na Wilczej

Data publikacji: 03 listopada 2015 r. 11:13
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:32
Nowinki na Wilczej
Fot.: Mirosław WINCONEK  

Nowe, dodatkowe, ale na stałe, przystanki dla autobusów miejskich pojawią się pomiędzy obecnymi przystankami „Wilcza Wiadukt" i „Komuny Paryskiej" na trasie w kierunku północnych osiedli Szczecina i Polic. Jednocześnie wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. ZDiTM zapowiada też w tym rejonie udogodnienia dla rowerzystów.

Teraz trwa urządzanie przystanku z zatoką autobusową od strony jezdni w kierunku centrum Szczecina tuż za skrzyżowaniem z ul. Jana Kułakowskiego, gdzie będą zatrzymywać się pojazdy kursujące na liniach, których trasy kończą się na pętlach na pl. Rodła lub przy ul. Kołłątaja. Natomiast przystanek dla autobusów jadących w kierunku m.in. do: Golęcina, Stołczyna, Skolwina, Polic zlokalizowany będzie w sąsiedztwie kładki nad ul. Wilczą.

Utworzony zostanie pas rowerowy na odcinku od ul. Komuny Paryskiej do przystanku w rejonie kładki. Tam też już robotnicy rozbierają znajdujący się wzdłuż jezdni spory odcinek starego zdewastowanego chodnika. Z pasa rowerowego będą mogli korzystać rowerzyści jadący w kierunku ul. Obotryckiej. Ponadto dobudowany będzie fragment drogi dla rowerów, która połączy nowy pas rowerowy z istniejącą za ul. Rugiańską drogą dla rowerzystów.

Prace będą prowadzone przy sprzyjających warunkach atmosferycznych w ramach umów na bieżące utrzymanie nawierzchni i oznakowania. Wykonawca prac firma Strabag na realizację zadania dostała czas do drugiej połowy grudnia. Jednym z zatrudnionych do tych prac podwykonawców jest firma LJ Drogan. ©℗

(MIR)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Greg
2015-11-03 11:56:11
czy ktoś widział w jak fachowy sposób zostały sfrezowane stare linie oddzielające jezdnie?? Masakra, jedno naprawia drugie zepsują.
Zabrakło tylko 150m.
2015-11-03 11:14:19
żeby połączyć ul. Kruczą z Trasą Północną. Kierowcy kręcą się zapchanymi ulicami Kormoranów, Thugutta i Rostocką, żeby "nie przeciążyć" ul. Królewskiego.
Marnotrastwo pieniędzy
2015-11-03 10:49:29
Zatoki przystankowe ok, ale zamiast wyznaczać pas rowerowy, poszerzyliby ulicę o 1-1,5 tak, aby pod górę były dwa pasy ruchu. Po drodze nie ma przejść dla pieszych, a dzięki temu rozwiązaniu skończyłyby się korki na ul. Sczanieckiej. A tak znowu wywala się publiczne pieniądze w przysłowiowe "błoto". Jakie są koszty tych robót?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA