Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowy węzeł się oddala

Data publikacji: 28 grudnia 2015 r. 09:44
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:38
Nowy węzeł się oddala
 

Dopiero w piątym z wyznaczonych, bo przekładanym z tygodnia na tydzień terminie, urzędnikom szczecińskiego magistratu udało się znaleźć chętnych na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy pętli autobusów i tramwajów na osiedlu Głębokie wraz ze skrzyżowaniem al. Wojska Polskiego oraz ulic Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodowej. Tyle że postępowanie unieważnili, a kolejne planują rozpisać w nowym 2016 roku.

Przypomnijmy, że swoje oferty w październiku br. złożyły dwie firmy z Gdańska Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA oraz Highway sp. z o.o., a także spółka Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA w Gdańsku zaproponowało, że przygotuje dokumentację za 1 057 800 zł. Warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy skalkulowała usługę na 996 152,40 zł. Najtańszą ofertę złożyła spółka Highway z Gdańska z ceną 811 800 zł.

 Według zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia, sporządzonej na potrzeby ogłoszonego w lipcu przetargu, projekt miał powstać w 15 miesięcy, ale w skorygowanej później wersji zakładał, że zwycięzca będzie miał na jego opracowanie termin o miesiąc krótszy.

Sama budowa z uwagi na fakt, że potem trzeba będzie jeszcze urządzić osobny przetarg na wykonawcę robót, nie ruszy zapewne wcześniej niż pod koniec 2017 roku lub w 2018 roku. Według wstępnych szacunków całe przedsięwzięcie miałoby kosztować ponad 15 mln zł. Plan zakładał stworzenie nowego węzła przesiadkowego w pobliżu jeziora z przebudową układu drogowego z chodnikami, ścieżkami rowerowymi, oświetleniem i odwodnieniem, przebudową pętli tramwajowo-autobusowej, budową dwupoziomowego parkingu typu „park & ride”, urządzeniem stacji roweru miejskiego i parkingu dla rowerów, przebudowę istniejącego parkingu przy ul. Kupczyka (z zachowaniem jego charakteru leśnego). ©℗

Więcej w poniedziałkowym kurierze Szczecińskim i e-wydaniu

Tekst i fot.: Mirosław WINCONEK

Na zdj.: Rozjazd na Police, Dobrą i Osów z pętlą autobusów i tramwajów na osiedlu Głębokie  u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodową. Miasto ma w planach ich przebudowę, ale inwestycji w tym rejonie mieszkańcy i inni użytkownicy dróg doczekają się nieprędko. Drugie podejście do przetargu na zlecenie dokumentacji projektowej nowego węzła przesiadkowego dopiero w przyszłym roku.

 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Mieszkaniec wolczkowa
2015-12-28 14:30:28
Zgadzam się z myślą wyprzedzenia czasu i wybudowania zajezdni w Wołczkowie. Jest tam jeszcze dużo możliwości na lokalizację takiej budowy. Rozwiąże problem z dojazdem coraz to większej ilości ludzi zamieszkujacych tamte rejony. Propozycja tramwaju do krzekowa przez bezrzecze i Wołczkowo tez jest dobrą myślą w przyszłość zamiast jakiś pływających ogrodów nikomu nie potrzebnych! Warto byłoby zbudować pas jezdni bezkolizyjnego włączania sie do Ul. Wojska Polskiego za polaną rekraacyjną. Rozładuje to poranne korki. Więcej takich mądrych i przyszłościowych decyzji proszę brać pod uwagę i je realizować.
mariusz
2015-12-28 10:18:56
wg mnie lepiej taki wezel zrobioc w wolczkowie wraz z poziomowym parkingiem. dolozyc autobusy kursujace tam, najlepiej zrobic trase dla tramwaju z Glebokie przez wolczkowo do krzekowa. to rozwiaze problem dojazdow ludzi tam mieszkajacych. skrzyzowanie na Glebokiem nalezy w niezwlocznym czasie przebudoiwac wraz z dodatkoiwa jezdnia dla aut wyjezdzajacych z Kupczyka do Wojska Polskiego. mozna zrobic taki project I wykonac zadanie na pewno nie za mln pln! pytam sie czy w szczecienie nie ma projektowego biura ktore by takie rozwiazanie moglo zaproponowac? znaja problem tego miejsca, warszawka zrobi na odwalne bo co ich to obchodzi poza kasa?
Głębokie
2015-12-28 08:48:22
A co z oświetleniem i naprawą ulicy H. Kupczyka?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA