Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Nowy węzeł z rondem do jesieni (akt. 1)

Data publikacji: 03 czerwca 2016 r. 12:41
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:04
Nowy węzeł z rondem do jesieni
W tym miejscu u zbiegu ulic Mickiewicza, Wernyhory, Żołnierskiej i Reduty Ordona od jesieni kierowcy jeździć będą przez nowe szczecińskie rondo, a pasażerowie tramwajów także nowym - po wymianie - odcinkiem torowiska. Fot. Mirosław Winconek  

We wtorek (7 czerwca) rozpoczną się roboty drogowe na skrzyżowaniu ulic Wernyhory, Żołnierskiej, Mickiewicza i Reduty Ordona i Czorsztyńskiej. To jedne z najbardziej kolizyjnych i wypadkowych rejonów Szczecina od lat. Dochodziło tam rokrocznie do kilkudziesięciu wypadków. Po przebudowie ma być wygodniej i bezpieczniej. Koszt inwestycji, którą ZDiTM zlecił Grupie ZUE S.A. z Krakowa, to 9 mln 750 tys. zł. Zgodnie z warunkami umowy prace powinny zakończyć się do 19 października.

Na skrzyżowaniu ulic Mickiewicza i Żołnierskiej urządzone zostanie rondo o średnicy 22 m z jezdnią dwupasmową o szerokości 10 m. Natomiast u zbiegu ulic Mickiewicza i Czorsztyńskiej pojawi się sygnalizacja świetlna. Poprawi się także komfort i bezpieczeństwo pasażerów i pieszych. Przebudowane zostaną chodniki, perony przystankowe. Projekt zakłada m.in. przystanki autobusowo-tramwajowe. Ma powstać czytelny układ komunikacyjny w tym ruchliwym miejscu, gdzie z główną ulicą Mickiewicza zbiegają liczne boczne ulice, po których także regularnie kursują autobusy miejskie. Projekt obejmuje także przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ulic Żołnierskiej i Mickiewicza, na odcinku od ul. Somosierry do przejścia dla pieszych przed skrzyżowaniem z ul. Brzozowskiego.

- Bezpieczeństwo pasażerów i pieszych jest dla nas najważniejsze - przekonuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. - Zmiany, które pojawią się w tym rejonie nie przewidują żadnych obiektów gastronomicznych ani handlowych. Odstępstwa od projektu powodowałyby utratę rękojmi. Wszystkie osoby, które do tej pory miały pozwolenie na zajęcie pasa drogowego w tym miejscu zostały poinformowane o planowanej przebudowie i o docelowych rozwiązaniach już w styczniu 2015 roku - zaznacza.

Ruch tramwajowy będzie utrzymany przez cały okres trwania inwestycji, a przystanki zostaną tymczasowo przesunięte o kilkadziesiąt metrów.

Co czeka pasażerów i kierowców przez najbliższych kilka miesięcy do jesieni?

Komunikacja miejska kursować będzie bez zmian. Jak informuje Hanna Pieczyńska z ZDiTM, drogowcy na czas przebudowy i wymiany odcinka torowiska urządzą tzw. przelotki.

Dla kierowców będą następujące objazdy. Objazd od strony centrum – możliwy będzie dojazd do ulicy Wernyhory i dalej dojazd do ulicy Żołnierskiej ulicami Wernyhory – Klonowica i Żołnierską. Objazd od ulicy Czorsztyńskiej: od skrzyżowania z ul. Łukasińskiego, ulicami Łukasińskiego do Mickiewicza i dalej ulicami Wernyhory i Klonowica. Objazd od Krzekowa: ulicami Samosierry, Łukasińskiego do ul. Mickiewicza. Objazd od ul. Klonowica: ulicami Klonowica, Żołnierską, Samosierry, Łukasińskiego do ul. Mickiewicza. Objazd od ul. Szerokiej: ulicami Szeroką, Sosabowskiego, Łukasińskiego do ul. Mickiewicza. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

 

Na zdjęciu: W tym miejscu u zbiegu ulic Mickiewicza, Wernyhory, Żołnierskiej i Reduty Ordona od jesieni kierowcy jeździć będą przez nowe szczecińskie rondo, a pasażerowie tramwajów także nowym - po wymianie - odcinkiem torowiska.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Realista
2016-06-03 11:05:39
No cóż-współczuć należy kierowcom korzystającym w tym rejonie z objazdów ul.Łukasińskiego na odcinku od Czorsztyńskiej do Mickiewicza.To wąska w tym miejscu uliczka i na pewno nie będzie w stanie przyjąć całego ze wszystkich kierunków,ruchu pojazdów udających się w stronę Mickiewicza i dalej.Zator i gigantyczne korki w porze szczytowej rannej i popołudniowej-gwarantowany.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA