Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Obwodnica czeka na umowę

Data publikacji: 03 października 2018 r. 15:48
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:21
Obwodnica czeka na umowę
 

W ciągu najbliższych dwóch tygodni dowiemy się, kiedy miasto podpisze umowę z firmą, która przedłuży o kolejne kilkaset metrów obwodnicę śródmiejską w Szczecinie. To ważna informacja. Bo dopiero kiedy umowa zostanie podpisana, inwestycja będzie się mogła rozpocząć.

Na razie jednak wciąż kompletowane są wszelkiego rodzaju dokumenty potrzebne do rozpoczęcia budowy. Strony na ich uzupełnienie mają czas do połowy października. Kiedy wszystko będzie dopięte na ostatni guzik (a musi to się stać nie później niż za czternaście dni) zostanie ogłoszony termin zawarcia umowy.

Potem wypadki powinny się potoczyć szybko. Wydaje się, że największa miejska inwestycja drogowa ruszy w ciągu miesiąca. Zwykle wykonawca rozpoczyna prace zaraz po podpisaniu umowy. Od tego momentu bowiem liczony jest czas przeznaczony na wykonanie inwestycji. Firmy, nie chcąc go tracić, zazwyczaj natychmiast zabierają się do roboty.

Co konkretnie firma Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa z Walencji ma do zrobienia? Następny fragment obwodnicy śródmiejskiej, od ul. Arkońskiej aż za skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego – droga zostanie znów zaślepiona w miejscu, gdzie obecnie działa hurt sklepu ogrodniczego Rajski Ogród, niedaleko ul. Traugutta.

Poza tym ma zmodernizować obecne skrzyżowanie ul. Traugutta z al. Wojska Polskiego. Tak by przecinająca aleję ekspresówka nie kolidowała z ruchem Głębokie – centrum. Powstanie więc bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowanie. Górą ma biec aleja, na której zaplanowano rondo umożliwiające m.in. zjazd w ul. Traugutta. Dołem pociągnięta zostanie dwupasmówka obwodnicy.

Przy okazji planuje się też przebudowę al. Wojska Polskiego (na odcinku między ulicami Ludwika Solskiego i Bolesława Prusa aż do ul. Bohdana Zaleskiego) oraz okolicznych ulic: Jana Kochanowskiego i Pawła Jasienicy, a także wlotów ul. Traugutta i ul. Zaleskiego. Dodatkowo zostaną przełożone tory kolejowe (od stacji PKP Łękno po wiadukt w ciągu ul. Mickiewicza – 1,2 km długości). Przebudowany też zostanie przejazd kolejowy na ul. Zaleskiego. Powstaną również nowe perony przy stacji „Łękno” – przypomnijmy, że w tym miejscu ma powstać węzeł przesiadkowy dla pasażerów komunikacji miejskiej i kolei metropolitalnej.

Prace na Łęknie potrwają równo dwa lata. Całość ma kosztować prawie 129 mln zł. Szczecin otrzymał na tę inwestycję dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości 73 mln zł.

Leszek Wójcik

Fot. Robert Stachnik

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

zs
2018-10-04 23:58:31
wszystko spóźnione 10 lat :(
Zachar
2018-10-04 21:28:00
at "tak tylko pytam" Nie gdy zostanie zbudowane rondo tylko gdy tory z Wojska Polskiego dojda do pętli na Arkońskiej zeby tramwaje z zajezdni mogły wyjechać na trasę. at "Sadek" Nie ZaleWskiego tylko Zaleskiego. Jak Psikuta bez "s" ;)
się tylko pytam
2018-10-04 14:22:35
Widzę,że wkrada się galimatias inwestycyjny albo niekonsekwencje w planowaniu.Pierwotnie wszem i wobec głoszono mieszkańcom,że "operacja Łękno" czy jak ją tam zwał-ruszy po oddaniu ronda na Wojska Polskiego/Zawadzkiego by do minimum zredukować ewentualne zatory.Ronda jeszcze nie ma i zapewne do grudnia nie będzie ( termin oddania )a tu już mowa o rozpoczęciu kolejnej wielkiej inwestycji na tej samej ulicy.Czy miasto świadomie chce doprowadzić do paraliżu w tej części miasta i całkowicie uniemożliwić dojazd mieszkańcom do Polic,czy Pogodna od strony Centrum-? Część ruchu miała być też skierowana ulicą Arkońską,ale jak widzimy tam też prace dopiero w 50% wykonane.
Kacha
2018-10-04 09:32:44
Ale przecież Unia Europejska to jakaś "wyimaginowana wspólnota, z której dla Polaków niewiele wynika". To kasa też wyimaginowana? Jakim trzeba być ignorantem, żeby takie dyrdymały wygadywać!!!
map
2018-10-04 06:50:18
Tak trudno było dodać mapkę do tego opisu?
dofinansowanie z Unii Europejskiej.
2018-10-03 23:03:48
Całość ma kosztować prawie 129 mln zł. Szczecin otrzymał na tę inwestycję dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości 73 mln zł.
Sadek
2018-10-03 18:41:40
Juz wyczytalem plany
Sadek
2018-10-03 17:21:00
Nie to zebym sie czepial, ale ten przejazd kolejowy na Zalewskiego jakos tak nie bardzo. No chyba ze przyszlosc pokaze co innego. Tak samo jak Most Akademicki. Czy pod nim sie zmiesci i droga i tory. Wiem, wiem, to pzyszlosc, ale ciekawosc mocniejsza
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA