Od 1 września łatwiej będzie przejechać przez centrum miasta. W czwartek znikną blokady ze skrzyżowania przebudowywanej al. Wyzwolenia z ulicami Ludomiła Rayskiego i Jacka Malczewskiego. Gotowy jest już tam przejazd przez nowy pas torowiska i kierowcy bez przeszkód z obu ulic będą mogli ponownie przedostać się w kierunku pl. Grunwaldzkiego i ul. Jana Matejki. W tym miejscu wprowadzona zostanie również docelowa organizacja ruchu wraz z nową sygnalizacją świetlną. To nie oznacza jednak jeszcze końca wszystkich utrudnień w tym rejonie.
- W ciągu al. Wyzwolenia pomiędzy ul. Rayskiego a placem Rodła zamknięty pozostanie lewy pas ruchu na jezdni w kierunku placu Rodła, a na jezdni w kierunku ul. Malczewskiego otwarte będą już wszystkie pasy ruchu - poinformowała Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, która w imieniu miasta nadzoruje realizację inwestycji na trasie między centrum i Niebuszewem Bolinkiem, a której zakontraktowany termin ukończenia to oficjalnie wciąż 1 grudnia tego roku. - Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu Wyzwolenia – Borysza (wyjazd z C.H. Galaxy) w dalszym ciągu pozostanie wyłączona.
Przed drogowcami z ZUE S.A. jednak wciąż spory zakres prac na odcinku począwszy od kolejnego skrzyżowania przy pl. Wincentego Witosa (z wymianą starego przejazdu z torami) i dalej aż do ronda im. Jerzego Giedroycia, wokół którego ruch odbywa się już normalnie po ułożeniu nowego odcinka torowiska, przecinającego jego jezdnię i zalaniu międzytorzy nową warstwą nawierzchni z asfaltu. Od strony ronda al. Wyzwolenia pozostaje nadal nieprzejezdna do wysokości skrzyżowania z ul. Stanisława Lubomirskiego i w kierunku przeciwnym od skrzyżowania z ulicami Odzieżową i Ofiar Oświęcimia.
Zakontraktowany termin ukończenia całej inwestycji to oficjalnie wciąż 1 grudnia tego roku. Po stanie zaawansowania prac można wnioskować, że potrwa ona nieco dłużej. Nie ma jak dotąd aneksu do umowy z wykonawcą w sprawie przesunięcia terminu. ©℗
(M)