Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Od środy zmiany na placu Szarych Szeregów. Dotyczą nie tylko kierowców

Data publikacji: 09 stycznia 2020 r. 16:28
Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2020 r. 17:13
Od środy zmiany na placu Szarych Szeregów. Dotyczą nie tylko kierowców
 

W najbliższą środę (15 stycznia) wystartują prace, dzięki którym ma się poprawić infrastruktura na ważnym dla Szczecina węźle komunikacyjnym - placu Szarych Szeregów. Zmiany poprawią komfort pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców poruszających się w tym rejonie miasta.

Zmiana w organizacji ruchu w rejonie placu Szarych Szeregów wprowadzona zostanie 15 bm. we wczesnych godzinach porannych. Będzie to nowość zarówno dla kierowców, jak i podróżujących taborami komunikacji miejskiej nr 1, 87, 523 i 524.

- W pierwszym etapie prace wykonywane będą na wyspie oraz na torowisku w kierunku pętli Głębokie - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie. - Prowadzone będą rozbiórki torowiska, sieci i słupów trakcyjnych. Usunięte zostaną kolizje z infrastrukturą podziemną. Następnie rozpocznie się budowa torowiska tramwajowego wraz z przejazdem, sygnalizacji przejazdowej, sieci trakcyjnej, odwodnienia torowiska i przejazdu.

Na placu Szarych Szeregów zostaną dwa pasy 

W środę (15 stycznia) o godz. 5 wprowadzony zostanie I etap czasowej organizacji ruchu. W pierwszej kolejności prace prowadzone będą na wyspie centralnej placu wraz z zajęciem pasa wewnętrznego jezdni.

Na rondzie Szarych Szeregów dla ruchu pozostaną dwa pasy - zewnętrzny i środkowy. Wyłączona zostanie możliwość przejazdu przez torowisko tramwajowe na wysokości połączenia z al. Wojska Polskiego.
W związku pracami wyznaczone zostaną dwa objazdy. Nowością dla kierowców będzie zastosowanie na tablicach objazdowych piktogramów figur geometrycznych „trójkąta” i „kwadratu” w kolorze niebieskim, umożliwiając łatwiejszą orientację wzdłuż którego objazdu się poruszamy. Objazd główny - poruszanie się al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Niedziałkowskiego-Mickiewicza i powrót również al. Wojska Polskiego w stronę pl. Szarych Szeregów. Natomiast objazd zalecany poprowadzony zostanie od pl. Odrodzenia przez ul. Monte Cassino, ul. Niedziałkowskiego, al. Wojska Polskiego, nawrót na skrzyżowaniu z ul. Felczaka i dalej al. Wojska Polskiego do pl. Szarych Szeregów.

Zmiany organizacji ruchu na innych ulicach Szczecina

Na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Niedziałkowskiego i ul. Mickiewicza wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna. Poruszając się ciągiem ul. Niedziałkowskiego na skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego zabroniona będzie możliwość skrętu w lewo w al. Wojska Polskiego na kierunku do pl. Szarych Szeregów. Dopuszczony będzie wyłącznie manewr skrętu w prawo w ciąg al. Wojska Polskiego oraz jazdy na wprost w ciąg ul. Mickiewicza.

Zmiany wprowadzone zostaną również na innych ulicach i skrzyżowaniach. W ciągu ul. Felczaka  - na odcinku od ul. Unisławy do al. Wojska Polskiego - wyznaczone zostaną nowe przystanki autobusowe linii 87. Nowością w Szczecinie będzie wprowadzenie kontrapasa autobusowego na odcinku od ul. Wąskiej do al. Papieża Jana Pawła II. Tabor autobusowy na obecnych odcinkach ulicy jednokierunkowej będzie mógł poruszać się w kierunku przeciwnym do pozostałych pojazdów samochodowych.

Dodatkowo na na skrzyżowaniu ul. Felczaka z ul. Odrowąża wprowadzone zostanie przejezdne mini rondo o średnicy wyspy centralnej 4 m i średnicy zewnętrznej 14 m.

Z kolei wlot ul. Jagiellońskiej kierunek do ul. Witkiewicza istniejący pas ruchu z relacjami prosto i lewo prowadzić będzie ruch tylko skrętu w lewo. Dotychczasowy pas do skrętu w prawo prowadzić będzie ruch prosto i prawo. Wlot ul. Jagiellońskiej na kierunku do al. Piastów (istniejący pas prawy z relacją prosto i prawo) będzie prowadzić ruch tylko skrętu w prawo. Możliwość jazdy prosto będzie jedynie z pasa ze wspólną relacją skrętu w lewo.

Jakie zmiany w komunikacji miejskiej

Tramwaje linii nr 1 kursować będą na częściowo zmienionej trasie, od al. Wojska Polskiego przez ul. Wawrzyniaka – al. Bohaterów Warszawy – ul. Jagiellońską – al. Piastów, według specjalnego rozkładu jazdy bez zmian częstotliwości.

Tabor autobusowy linii nr 87 będzie kursować częściowo zmienioną trasą – od al. Wyzwolenia przez ul. Felczaka i al. Wojska Polskiego do pl. Szarych Szeregów, według nowego, stałego rozkładu jazdy, bez zmiany częstotliwości kursowania.

Na trasie uruchomione zostaną przystanki, wszystkie zlokalizowane w ciągu ul. Felczaka: „Wąska Floating Arena” (18022 w kierunku Podbórza), naprzeciwko przystanku w kierunku Dworca Głównego, „Odrowąża” na żądanie (18411 w kierunku Dworca Głównego i 18412 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z ul. Odrowąża, „Urząd Miasta” (12522 w kierunku Dworca Głównego i 12521 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z al. Jana Pawła II, „Felczaka” (12321 w kierunku Dworca Głównego i 12322 w kierunku Podbórza), przy skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego.

Wyłączone z obsługi zostaną przystanki „św. Jana Pawła II” (w obu kierunkach, nr 18121 i 18141) i „Wąska Floating Arena” (dotychczasowy przystanek w kierunku Podbórza, nr 18031). Nastąpi zmiana nazwy przystanku „Owocowa Dworzec” na „Dworzec Główny (Owocowa)”.

Autobusy linii nr 523 i 524 w kierunku Cukrowej/Przecławia i Pomorzan Dobrzyńskiej będą kursować objazdem, od pl. Szarych Szeregów przez al. Wojska Polskiego, ul. Mickiewicza, ul. Bolesława Śmiałego, ul. 5 Lipca do pl. Szarych Szeregów.

Zmiany będą dotyczyły także kursów wyjazdowych i zjazdowy zajezdni Pogodno. Kursy wyjazdowe i zjazdowe z/do zajezdni Pogodno będą realizowane na wyłączonym z ruchu odcinkiem al. Wojska Polskiego i będą przebiegać częściowo zmienioną trasą, od al. Wojska Polskiego przez ul. Wawrzyniaka – al. Bohaterów Warszawy – ul. Jagiellońską. Natomiast kursy wyjazdowe i zjazdowe z/do zajezdni Pogodno do/z Krzekowa będą realizowane skróconą trasą, przez pl. Gałczyńskiego.

Modernizacja ronda ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazd tramwajami ma być bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Roboty wykona firma ZUE S.A. za kwotę ponad 44 milionów złotych. Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy. Prace na placu Szarych Szeregów powinny zakończyć się w czerwcu.

(isz)

Fot. i mapy UM Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Tak to postrzegam
2020-01-10 13:56:36
Powiem szczerze,patrząc na to co w magistracie wyprawiają odnoszę wrażenie,że mamy do czynienia z celowym,świadomym sabotażem.Bo przecież nikt normalny,przy zdrowym rozumie nie planowałby tak inwestycji by narażać mieszkańców na niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia.A przecież z tyłu głowy zawsze trzeba myśleć o nieprzewidzianych sytuacjach.Co z dojazdem służb ratowniczych,co z ewakuacją i drogami do ewakuacji-? To są poważne sprawy bezpieczeństwa i planowanie takich remontów w jednej części miasta uważam za przejaw nieodpowiedzialności i urzędniczej bezmyślności.Uważam też że Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego powinna poddać analizie ostatnie decyzje urzędników pod kątem właśnie sprowadzenia zagrożenia katastrofy-uwzględniając także rozpoczęcie prac na Głębokim.Panowie radni-obudźcie się póki nie jest za późno i jest czas na działania.
Wiesiek
2020-01-10 13:07:19
Totalne bezmózgowie .Jak można rozpoczynać kolejną inwestycję w ciągu ulicy Wojska Polskiego skoro nie zakończono wcześniejszych ( ul.Arkońska ,węzeł Łękno ,ul.Szafera ) Do szczęścia brakuje tylko rozgrzebanie Głębokiego. Brawo panie prezydencie i wszyscy planiści z UM.Proponuję ruszyć tyłek zza biurka i przejechać się Wojska Polskiego i zobaczyć jak to wygląda . A jeżeli mieszkańcy miasta przeszkadzają urzędnikom w ich twórczej pracy to proponuję wysiedlić szczecinian z tej części miasta do namiotów na lotnisko w Dąbiu ??????? Podoba się ? Za co bierzecie pieniądze ???????? A tak na marginesie na węźle Łękno 2 i 3 stycznia nie było żywej duszy .Czy stać nas na to żeby tak ważna dla miasta inwestycja przez dwa dni robocze stała bezczynnie ???????? Co na to nadzór inwestorski panie prezydencie .
kowal
2020-01-10 10:30:32
To jak remonty - to może by pasy dla pieszych przenieść trochę dalej od wjazdu na rondo, albo dać światła dla pieszych. Oczywiście piesi mają prawo chodzić, ale w tym miejscu w godzinach szczytu permanentnie blokują płynny wjazd na rondo.
Bielik
2020-01-10 09:12:28
Jaka to nowość, że zamykamy Szczecin? Przecież to żadna nowość. Gdzie byliście jak były wybory, że dzisiaj płaczecie? Nie wiedzieliście o zamkniętej Arkońskiej, Wojska Polskiego, Poniatowskiego, Szafera...? Wybraliście ludzi działających w ten sposób, że "po nas choćby potop, byle nie pisiory" to nie udawajcie teraz zrozpaczonych.
To chyba jednak prawda
2020-01-10 07:47:47
że w (po) prawie nie ma logicznego myślenia. Nie ma w ogóle racjonalnego myślenia.
Alicja
2020-01-10 07:27:44
Dziwię się, że się Krzystek tak kryguje. Od razu niech idzie po całości i zamknie jeszcze Plac Grunwaldzki a o pl. Kościuszki to już nawet nie wspomnę. Idź na całość, idź na całość. Trzeba być kompletnym ignorantem aby rozpoczynać inwestycje w newralgicznych częściach miasta nie kończąc żadnej. Jestem za remontami dróg, ale zanim cokolwiek się nowego zacznie najpierw należy logicznie pomyśleć i przeanalizować. Arkońska nie ukończona, Wojska Polskiego w toku, Zawadzkiego też zaczynają. Do kompletu brakuje rozpoczęcie remontu na Głębokim. Zróbcie najpierw jedną inwestycję ale porządnie, a potem zabierajcie się za remont kolejnego odcinka. Łapanie kilku srok za ogon zawsze źle się kończy.
a kysz hejterzy, płaczki!!!
2020-01-09 23:10:18
i nic się nie podoba hejterstwu aby tylko żółć wylewać!!! tylko że miasto musi wydać kasę w jakimś terminie na co dostali dotacje... tak jest z Szafera itd. itp. Won ze Szczecina jak wam się tu NIC nie podoba!!!
Skandal
2020-01-09 23:07:37
To są kpiny z normalnych ludzi. Praktycznie cały ruch z Pogodna, Głębokiego Będzie zablokowany. Gratuluję Prezydentowi Szczecina i jego pomagierom. Będę pamiętał przy następnych wyborach.
Brak wyobraźni ZDiTM
2020-01-09 18:27:35
Strach się bać.Kolejna budowa w już rozgrzebanej do granic możliwości tej części miasta.Co tam obecnie dzieje się w godzinach szczytu przez już toczące się dookoła prace przeraża.Co będzie kiedy kolejna część w tym samym obszarze zostanie wyłączona z normalnego ruchu nie trudno sobie to wyobrazić.Bezrzecze,Pogodno,Zawadzkiego itd już teraz nie mają bezpiecznej drogi dojazdu od strony centrum.Od środy skomplikuje się to wszystko niewyobrażalnie.Nie ma w tych planowaniach żadnej logiki i racjonalnego myślenia w planowaniu takich robót w jednym tylko obszarze miasta,kiedy nie ukończone zostały inne.
nx
2020-01-09 18:25:15
@gg 100% racji
gg
2020-01-09 16:40:22
A może by tak dla odmiany skończyć jakąś inwestycję i odblokować trochę miasto? Taka Arkońska np. jest absolutnie przejezdna, puścić tam ruch tymczasowo można.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA