Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Od stycznia bez telebusów

Data publikacji: 01 stycznia 2021 r. 19:39
Ostatnia aktualizacja: 03 stycznia 2021 r. 11:04
Od stycznia bez telebusów
 

Od 1 stycznia, korzystający dotąd z telebusów linii 904, czyli transportu na żądanie, już nimi nie pojadą z pętli przy ul. Szlamowej do górnych Podjuch i z powrotem. Podobnie jak ci, którzy dotąd mogli zamówić kurs na konkretną godzinę na wskazany przez siebie przystanek obsługującej Gumieńce linii 908. Niewielkim zainteresowaniem i oszczędnościami szczeciński ZDiTM tłumaczy zawieszenie ich kursowania do odwołania. 

REKLAMA

Ta usługa w systemie „transportu na żądanie" uruchomiona została wiosną 2016 r. i w założeniu miała ułatwiać mieszkańcom peryferyjnych części miasta dostęp do komunikacji miejskiej. Pasażerowie zamawiali kurs na konkretny przystanek i o wybranej z rozkładu godzinie. Wystarczyło telefoniczne zgłoszenie minimum 20 minut przed planowanym rozpoczęciem kursu.

W przypadku Podjuch busy o pojemności do 20 osób dowoziły zainteresowanych z peryferyjnych rejonów do pętli w przy ul. Szlamowej, gdzie mogli się przesiąść do autobusów zwykłych linii obsługujących trasy do innych osiedli prawobrzeża i do centrum miasta, jak np. linii 61. Z kolei w przypadku Gumieniec minibus zapewniał połączenie między nowymi dużymi osiedlami mieszkaniowymi m.in. przy ul. Cukrowej, w rejonie ul. Krakowskiej i w okolicy centrum handlowego Za Sterem z podjazdami na pętlę  przy ul.Kwiatowej.

Zawieszenie pozostałych z trzech wcześniej linii transportu na żądanie (uruchomiona wcześniej także linia 901 łącząca osiedla Warszewo, Podbórz, Osów i Głębokie nie działa już od kilku miesięcy, kiedy rozpoczęła się  przebudowa skrzyżowania ulic Wapiennej i Północnej - od red.) oznacza de facto jego likwidację. 

Jak tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM, powody tej decyzji to ograniczone środki w budżecie i małe zainteresowanie pasażerów tego rodzaju usługą. Nie sposób nie zauważyć, że zbiegła się ona w odstępie kilku dni z zapowiedzią wprowadzenia do siatki połączeń od 1 lutego 2021 r. trzech nowych regularnych dziennych linii autobusów. Tych, które mają obsługiwać trasy z pętli Kołłątaja przez Niebuszewo do osiedli na północy miasta (Warszewa, Osowa i Żelechowej).

Na suchy komunikat ZDiTM o zmianach w rozkładach jazdy od Nowego Roku, w tym o zawieszeniu telebusów na terenie Podjuch, zareagowała tamtejsza samorządowa rada osiedla. Oświadczenie w tej sprawie osiedlowcy skierowali do Anny Szotkowskiej, zastepczyni prezydenta ds. komunalnych, wskazując w nim, długo zabiegali o  poprawę jakości funkcjonowania tego rozwiązania. Rozbudowywano system o kolejne przystanki oraz uruchomiono transport w weekendy. W ich ocenie, takie połączenie autobusowe było bardzo oczekiwane przez mieszkańców Podjuchi korzystało z tej linii wielu  mieszkańców, przede wszystkim osoby starsze, jak także uczniowie okolicznych szkół, którzy przyzwyczaili się już do funkcjonowania komunikacji miejskiej w takiej formie. Nie kryją zaskoczenia decyzją i brakiem jakiekolwiek z nimi jej konsultacji. Twierdza, że zawieszenie linii 904 oznacza ponowne wykluczenie komunikacyjne niektórych osób zamieszkujących górne partie Podjuch, dla których poruszanie się stanowi pewną barierę, a autobus był jedyną możliwością dotarcia do dolnych Podjuch, gdzie znajduje się większość sklepów, przychodnia, poczta oraz kościół. Stąd sprzeciw i apel o przywrócenie funkcjonowania autobusu linii 904 w jak najszybszym możliwym czasie. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

 

 

 

REKLAMA

Komentarze

@Goofy
2021-01-03 10:35:19
super pomysł, a środki przeznaczyć na sprawne połączenie szpitala w Zdrojach z linią szybkiego tramwaju.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
fin
2021-01-02 10:50:53
na życzenie to TAXI , autobus powinien jechać wg. rozkładu. Jak przyglądałem się ilosci pasażerów w 901 to pytałem , kto za to płaci , pasażer czy ja
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Podjuchy
2021-01-02 08:15:00
Ta linia w Podjuchach i tak działała koszmarnie. Zamawiając kurs u dystrybutora nigdy nie było wiadomo gdzie się dojedzie bo to finalnie kierowca i tak jechał dokąd chciał i robił co chciał
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Goofy
2021-01-01 23:52:15
Taka biedna spółka jak zditm ma kasę by utrzymywać stanowisko rzecznika prasowego???? A może by zamiast rzecznika te komunikaty, które mają do przekazania robił ktoś inny np. Księgowa, kadrowa, dyrektor - bez różnicy 😀 a za oszczedzone pieniądze, które idą na fikcyjna posadę rzecznika można by utrzymywać któraś linie
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA