Ogłaszają przetargi na budowę S3 od Świnoujścia do Troszyna
Ogłaszają przetargi na budowę S3 od Świnoujścia do Troszyna
Data publikacji: 27 listopada 2019 r. 18:18
Ostatnia aktualizacja: 29 listopada 2019 r. 10:33
Ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie i budowę drogi S3 na odcinku Świnoujście – Troszyn zostały przesłane do publikacji w dzienniku urzędowym Unii Europejskiej - poinformował GDDKiA w Szczecinie. W ciągu najbliższych dni ogłoszenia o postępowaniach pojawią się na jej platformie zamówień publicznych.
REKLAMA
Po zakończeniu inwestycji S3 w województwie zachodniopomorskim wydłuży się o 33 kilometry. Jej nowy fragment Świnoujście - Troszyn składa się z dwóch odcinków, na które rozpisano odrębne przetargi: Świnoujście-Dargobądz o długości 17 km i Dargobądz-Troszyn o długości 16 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia, że oferty cenowe w tych przetargach powinniśmy poznać pod koniec stycznia przyszłego roku. Na wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosku o ZRID (decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) przewidziano 10 miesięcy od daty podpisania umowy. Z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).
S3 od Bałtyku do granicy z Czechami
Jak podkreśla zamawiający, odcinek S3 Świnoujście-Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami.
- Wszystkie pozostałe fragmenty tej drogi już istnieją lub są w realizacji. Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego i gazoportu w Świnoujściu - ocenia Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie.
Droga ekspresowa S3 na odcinku Świnoujście - Troszyn będzie się rozpoczynała od ronda, którego lokalizacja przewidziana jest na wylocie z tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Jest to również obszar terminalu promów Morskich w Świnoujściu, który stanowi połączenie ze Skandynawią. Trasa będzie się kończyła na istniejącej obwodnicy Troszyna, Parłówka i Ostromic.
Węzły, most, estakada i MOP na nowej S3
Wykonawca wybuduje drogę ekspresową posiadającą po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W zakres inwestycji wchodzi również budowa drugiego mostu na obwodnicy Wolina i estakady na obwodnicy Międzyzdrojów. Na przebiegu nowej trasy, która w większości będzie wiodła w pobliżu drogi krajowej nr 3, powstanie łącznie 7 węzłów drogowych oraz miejsce obsługi podróżnych z dwóch stron drogi S3 między Dargobądzem i Wolinem. Przy węźle Wolin Wschód zostanie wybudowany w ramach inwestycji obwód utrzymania drogi ekspresowej.
(k)
Graf. GDDKiA
REKLAMA
Komentarze
małkowskiego
2019-11-29 10:10:49
Dlaczego dwupasmowe? Już wiadomo, że od Szczecina do Świnoujścia powinny być 3 pasy w każdą stronę. Odcinek S3 od Szczecina nad morze obsługuje autostradę: A6 i S6. A ruch zwłaszcza ciężarowy będzie rósł. Przecież chcemy przejąć ruch ze Skandynawii na południe Europy. Budować terminal kontenerowy, rozbudować gazoport, rozszerzyć połączenia promowe. Po połączeniu z Gdańskiem część tranzytu z Kaliningradu, Litwy i Estonii na zachód UE ruszy przez Szczecin i znowu będziemy stali w korkach. Drony tego nie załatwią.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
gh
2019-11-28 18:12:15
Kilka lat temu była budowa drogi - wąskiej - ale poprawiającej bezpieczeństwo. O ile pamiętam, problemem była kasa. Teraz wycinka w Parku to raptem kilka hektarów (wystarczy pomnożyć długość i planowana szerokość poszerzenia), a poprawa bezpieczeństwa niesamowita. Dodatkowo - poprawi się konkurencyjność portu w Świnoujściu w stosunku do portu w Rostoku (na początku budowy S-3 ekologianie z Niemiec wspierali naszych rodzimych ekologian)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bob Budowniczy
2019-11-28 10:02:57
Tak tak oooo,superancko jestem za Energopolem,wpuście na plac budowy Energopol,tylko Energopol tylko oni są w stanie szybko tanio wybudować S.Mają już wielkie doświadczenie w zachodniopomorskiem ;-)
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
HogoFogo
2019-11-28 09:53:44
Prawdziwy ekolog nad morze jeździ rowerem lub chadza pieszo. Na miejscu żywi się lebiodą. No i nie komentuje artykułów w necie gdyż nie ma prądu w swojej ziemiance.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Komentarze "humanistów" z US...
2019-11-28 09:48:10
Macie tam jakiegoś wykładowcę od głupoty, czy przyswajacie ją w ramach samokształcenia?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Józiek
2019-11-28 09:47:22
I znowu ta przeklęta Unia daje kasę na jakieś drogi ekspresowe. To skandal. Hej pisiory -do boju. Przecież sami damy sobie rade.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
po co?
2019-11-28 09:09:52
Przecież nową drogę pomiędzy Wolinem a Międzyzdrojami oddano do użytku gdzieś w okolicach 2005 roku. Ta rozbudowa nie ma żadnego sensu, zwłaszcza że tam jest park narodowy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
202....
2019-11-28 08:11:00
Zabrakło tylko daty, czy będzie to jeszcze w tej kadencji?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tam nie powinno być drogi dwujezdniowej
2019-11-28 08:06:57
Niedopuszczalna jest taka ingerencja w Woliński Park Narodowy
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Park
2019-11-28 07:41:16
Między drzewkami nie da się poprowadzić takiej drogi. To nie puszcza dziewicza. Zasadzą nowe, gdzie indziej. To tylko wąski pas na korytarz drogi. Bez przesady
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ale
2019-11-27 20:23:49
wy smutni jesteście. Srenergopol. Nudne to już. A drzewka trzeba wyciąć. Gdzie kolega był jak wycinanli drzewa pod ten odcinek już istniejący? Czy to pierwsze drzewa?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
wp
2019-11-27 19:47:45
Stawiam na Energopol, firmę z tradycjami. Większość z nas może nie doczekać końca budowy
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Park
2019-11-27 19:21:04
Czyli rżniemy Woliński Park Narodowy..
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SromotnikBezwstydny
2019-11-27 18:22:56
Zapewne przetargi wygra ENERGOPOL spółka akcyjna(z dziwnymi akcjonariuszami...)!!!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.