Dobiega końca drugi sezon szczecińskiego roweru publicznego Bike_S. W przyszłym roku system powiększy się ponad dwukrotnie.
Dziś szczeciński rower miejski ma trzydzieści sześć stacji, choć w związku z przebudową dworca PKP działa 35. Są one zlokalizowane głównie w śródmieściu, w niewielkich odległościach od siebie. - To właśnie dlatego można uznać, że rower publiczny w Szczecinie odniósł sukces. Im gęstszy system, tym więcej ma użytkowników - mówi Artur Jamrozik ze stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.
Statystyki wypożyczeń potwierdzają te słowa. Najpopularniejsza stacja to ta ulokowana na pl. Żołnierza Polskiego, czyli w samym centrum miasta. Tam średnia dzienna wypożyczeń to od początku sezonu 107,55. Kolejne to: Jasne Błonia (88.22), Urząd Miasta Szczecin (81.19), Brama Portowa (74), Sejmik (64,53), plac Zgody (62,05), plac Rodła - al. Wyzwolenia (61,99), plac Grunwaldzki (61,29), pomnik Mickiewicza (59,16), plac Szarych Szeregów (59,15). Tak wygląda pierwsza dziesiątka. Najrzadziej korzystamy ze stacji Rondo Uniwersyteckie (16.39 wypożyczeń dziennie od początku sezonu).
W przyszłym roku system Bike_S powiększy się o 43 stacje, czyli o około 430 pojazdów. Dwadzieścia dziewięć powstanie na prawobrzeżu, a czternaście w dzielnicy zachód. Jeszcze w tym roku powinien zostać ogłoszony łączny przetarg . Wciąż trwa ustalanie dokładnych lokalizacji w dzielnicy zachód. Zresztą obecny kształt systemu w śródmieściu też nie musi być ostateczny. NiOL rozważa modyfikacje, aby zwiększyć wykorzystanie niektórych punktów.
Bike_S ma 23,8 tys. zarejestrowanych użytkowników. W tym sezonie, czyli od 1 marca, naliczono 537 tys. wypożyczeń. Z końcem listopada rowery publiczne znikną z ulic Szczecina na trzy miesiące. Wrócą 1 marca.
(szymw)
Na zdjęciu: Więcej na temat Bike_S w papierowym wydaniu weekendowego „Kuriera" oraz w e-wydaniu.