Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ostatni weekend z Bike_S

Data publikacji: 27 listopada 2015 r. 19:19
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:35
Ostatni weekend z Bike_S
Fot. Robert Stachnik  

Dobiega końca drugi sezon szczecińskiego roweru publicznego Bike_S. W przyszłym roku system powiększy się ponad dwukrotnie.

Dziś szczeciński rower miejski ma trzydzieści sześć stacji, choć w związku z przebudową dworca PKP działa 35. Są one zlokalizowane głównie w śródmieściu, w niewielkich odległościach od siebie. - To właśnie dlatego można uznać, że rower publiczny w Szczecinie odniósł sukces. Im gęstszy system, tym więcej ma użytkowników - mówi Artur Jamrozik ze stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

Statystyki wypożyczeń potwierdzają te słowa. Najpopularniejsza stacja to ta ulokowana na pl. Żołnierza Polskiego, czyli w samym centrum miasta. Tam średnia dzienna wypożyczeń to od początku sezonu 107,55. Kolejne to: Jasne Błonia (88.22), Urząd Miasta Szczecin (81.19), Brama Portowa (74), Sejmik (64,53), plac Zgody (62,05), plac Rodła - al. Wyzwolenia (61,99), plac Grunwaldzki (61,29), pomnik Mickiewicza (59,16), plac Szarych Szeregów (59,15). Tak wygląda pierwsza dziesiątka. Najrzadziej korzystamy ze stacji Rondo Uniwersyteckie (16.39 wypożyczeń dziennie od początku sezonu).

W przyszłym roku system Bike_S powiększy się o 43 stacje, czyli o około 430 pojazdów. Dwadzieścia dziewięć powstanie na prawobrzeżu, a czternaście w dzielnicy zachód. Jeszcze w tym roku powinien zostać ogłoszony łączny przetarg . Wciąż trwa ustalanie dokładnych lokalizacji w dzielnicy zachód. Zresztą obecny kształt systemu w śródmieściu też nie musi być ostateczny. NiOL rozważa modyfikacje, aby zwiększyć wykorzystanie niektórych punktów.

Bike_S ma 23,8 tys. zarejestrowanych użytkowników. W tym sezonie, czyli od 1 marca, naliczono 537 tys. wypożyczeń. Z końcem listopada rowery publiczne znikną z ulic Szczecina na trzy miesiące. Wrócą 1 marca.

(szymw)

Na zdjęciu: Więcej na temat Bike_S w papierowym wydaniu weekendowego „Kuriera" oraz w e-wydaniu.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

witek
2015-11-28 13:42:58
czerwony komuszek mysli intensywnie jak zwiekszyc wypisywanie zawiadomien w spp--trzeba armie ludzi utrzymac
@Darek
2015-11-28 10:26:58
rower miejski, podobnie jak wspomniana przez Pana komunikacja miejska (której nota bene Bike_S jest składnikiem) to towary deficytowe w każdym mieście. Nie zarabiają, płacimy za nie.
Darek
2015-11-28 07:10:55
No dobrze, co do statystyk to jeszcze poproszę jaki przychód dało te 537 tys. wypożyczeń, bo jakoś nikt nie chce się tym pochwalić. Jak narazie to wychodzi iż te 2,5 miliona złotych wsadzone w Bike_S + 1 milion rocznie dotacji daje darmowy środek lokomocji dla małej grupy szczecinian. Jak dla mnie to można było te pieniądze lepiej zainwestować, choćby w komunikację miejską czy aquapark i wtedy pozostałe 380 tysięcy szczecinia byłoby o wiele bardziej zadowolonych.
HogoFogo
2015-11-27 22:10:28
Ile miasto dokłada do tego interesu???
GÓRAL
2015-11-27 21:48:30
A ja i tak wolę swój prywatny rower górski mtb na ramie aluminium z hamulcami hydraulicznymi i porządnym oświetleniem ( przód lampka 400 lumenów tył 2 x 0.5 W ) , ale jak ktoś jest studentem lub go nie stać na w miarę dobry rower to POLECAM JAK NAJBARDZIEJ ROWER MIEJSKI - by mógł mieć chociaż lepsze oświetlenie wyżej zamontowane ~!
SER
2015-11-27 18:36:59
ILE TO KOSZTUJE?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA