Park logistyczny przy Druckiego-Lubeckiego. Jest decyzja, są emocje
Park logistyczny przy Druckiego-Lubeckiego. Jest decyzja, są emocje
Data publikacji: 27 sierpnia 2019 r. 06:54
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019 r. 21:10
Miasto wydało decyzję o warunkach zabudowy dla parku logistycznego, który ma powstać przy ul. Druckiego-Lubeckiego. Mieszkańców północnych dzielnic Szczecina uspokaja obietnicą przebudowy dróg prowadzących do inwestycji.
Decyzja o warunkach zabudowy obejmuje powstanie dwóch hal przeznaczonych na działalność magazynową, produkcyjną i usługową, budynków wartowni, pompowni oraz naziemnego zbiornika przeciwpożarowego.
Centrum logistyczne wzbudza spore emocje wśród mieszkańców północnych dzielnic Szczecina. Ich zdaniem, ruch ciężarówek obsługujących inwestycję spowoduje zwiększenie kłopotów komunikacyjnych w tej części miasta.
Magistrat zapewnia jednak, że inwestor (znana firma J.W. Construction) został zobowiązany do zawarcia z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego umowy, dotyczącej przebudowy skrzyżowania ulicy Blizińskiego z ulicą Druckiego-Lubeckiego.
Miasto przygotowało także tzw. mapę akustyczną dla inwestycji.
– Z obliczeń wynika, że nie zostaną przekroczone dopuszczalne normy dla terenów chronionych akustycznie. Przeprowadzone obliczenia wykazały, że skumulowane oddziaływanie planowanych inwestycji nie będzie powodowało przekroczeń dopuszczalnych norm – informuje Daniel Wacinkiewicz, wiceprezydent Szczecina.
(dar)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Bredwer
2019-10-14 20:57:27
A byla robiona sonda i opinia mieszjancow okolicy? Chamstwo wlodarze miasta , ludzie maja tylko na was glosowac abyscie trzepali kase. A dobro mieszkancow to macie tam gdzie swiatlo nie dociera. Wstydzcie sie !
Mieszkaniec Grabowa
2019-10-14 20:51:09
Gratuluje glupoty decydentom tej inwestycji,ciekawe jaki mieli w tym interes bo na pewno nie interes mieszkancow tej dzielnicy. Ktos niezle na tym zarobi. Oby jak najmniej takich decydentow bez glowy,Mam nadzieje ze zla karma do was wroci i wam tez ktos zaplanuje takie cudo pod domem.
gosc
2019-08-27 15:45:51
Gratuluje pomysłu budowania centrum logistycznego w mieście a nie na obrzeżach.
mieszkaniec północy
2019-08-27 15:38:30
Dziwię się, że Pani Łażewska przewodnicząca rady miejskiej, skolwinianka, nie starała sprzeciwić się tej inwestycji? Jak w końcu oddana do użytku zostanie Północna Obwodnica Szczecina to cały transport z tego centrum logistycznego będzie jeździł przez Golęcino, Gocław, Stołczyn i Skolwin. Tam już dziś jest straszny problem z TIRami, a na jakąś lepszą drogę ze względu na zabudowę raczej nie ma szans. Chyba, że taki plan ma miasto i ułatwi mu to wyburzenie połowy starej zabudowy Gocławia, Stołczyna i Skolwina, która dziś nieremontowana kompletnie jest kulą u nogi dla miasta.
Kalafior
2019-08-27 15:29:37
Dlaczego takich inwestycji nie buduje się na obrzeżach miasta, w miejscu dobrze skomunikowanym z drogami nr 3, 6 i 10? W dodatku z bocznicą kolejową skoro to centrum logistyczne? Tyle zainwestowano w infrastrukturę drogową i kolejową na terenach portowych na międzyodrzu i tam lokowane powinny być takie inwestycje. Zresztą ze względu na zastraszająco wzrastającą liczbę ofiar smiertelnych w wypadkach drogowych z udzialem TIR-ów powinno stworzyć się jakiś narodowy program przerzucenia części ładunków (zwłaszcza wszystkie tranzyty) na transport kolejowy.
Gość
2019-08-27 10:59:24
Szczególnie ułatwi dojazd jednopasmowa brukowana ul. Jana z Kolna, do której dojazd będzie przez most Długi. Wg planów przewidywana jest rozbiórka zjazdów z Trasy Zamkowej w ul. Jana z Kolna, a potem budowa (w bliżej nieokreślonej przyszłości ) mostu Kłodnego i zwężenie oraz wybrukowanie ul. Jana z Kolna.
łapówkarze czy idioci?
2019-08-27 10:27:14
Dopiero co snuto koncepcje zamknięcia dla ruchu Jana z Kolna( idiotyczną) teraz z kolei puścimy nią setki tirów? A może chodzi o to, żeby TIRy jechały przez Gontyny i Wilczą? Świetny patent zwłaszcza dla powstających basenów Gontynka. Ludzie to jest prawie centrum miasta, hale logistyczne jak najbardziej, ale na obrzeżach!
Jeśli nie wiecie, dlaczego
2019-08-27 10:21:05
firmy omijają Szczecin szerokim łukiem, to poczytajcie sobie poniższe komentarze. Dlatego miedzy innymi chętniej inwestują w Policach i Kołbaskowie niż u nas.
!!!!
2019-08-27 10:19:30
Nagle komus hałas przeszkadza w tym miescie, a cogodzinne bicie w dzwony od rana do wieczora na ponad 100 decybeli nikomu nie przeszkadza, tak samo motodawcy organów na motorach bez tłumikow i scigacze i klasyczne , tak samo inne wszelakie seby z bmw i innych szrotow takze pierdzone mega glosno ,jezdza sobie codziennie gdzie chca, ile chca, halasuja ile chca, nikt nie reaguje
dziwne
2019-08-27 09:55:31
park logistyczny na północy miasta , a nie lepiej w okolicy A 6 , S 3.
Przebudowa skrzyżowania nic nie da. Po wypadku z Tirem który rozjechał kobietę zwężono ulicę Stalmacha - Lubeckiego . Rozumiem , teren jest , niewykorzystany , może tani ale to najgorsze z możliwych. Poza tym budują kolej miejską może wykorzysta się na mieszkania , fakt , jest tam mozliwość transport kolejowy , była bocznica , czy jest ???
z daleka
2019-08-27 08:33:25
A przedwojenny most na Lubeckiego, to wytrzyma?
Dupa Jasiu
2019-08-27 07:51:01
Forsa wzięta. Kogo obchodzi przebudowa skrzyżowania i akustyka. Popatrz "miasto" na drogi dojazdowe i uszanuj wolę mieszkańców. Wszystko w tym mieście jest na opak
jerzyn
2019-08-27 07:33:19
A co z innymi ulicami ,takimi jak Rugianska, Ludowa, Konarskiego ,wiadukt nad dolinką śmierci tonaż do 30 t dalej od wiaduktu do świateł na Emilii Plater .Drogi wąskie a do tego jeszcze tramwaje ,czy pan wiceprezydencie był na tych ulicach ,czy jechał pan tymi ulicami .A podejrzewam że pan nawet nie wie gdzie są te ulice .To będzie totalny paraliż tych ulic i Chorog dla mieszkańców .
a głupiemu radość
2019-08-27 07:17:19
Jakie znaczenie ma przebudowa skrzyżowania skoro w całej okolicy nawierzchnie ulic są zniszczone i nie wytrzymają obciążeń generowanych przez ciężkie pojazdy.
skoro
2019-08-27 07:11:29
Skoro budka wartowni, to jest to z pewnością poważna inwestycja...
Wiadomo, dla kogo te hale (nie, kto buduje ale kto będzie z nich korzystał) i co będzie w nich magazynowane? Jak duże będą? W konsekwencji - ile TIR-ów zacznie dodatkowo jeździć po lokalnych ulicach?
^
2019-08-27 07:01:59
Prezydent i radni nie widzą problemu, więc czego ci mieszkańcy chcą (oprócz spokoju oczywiście)?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.