Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Pasażerowie narzekali na brak informacji

Data publikacji: 16 lutego 2017 r. 17:13
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:29
Pasażerowie narzekali na brak informacji
 

Jak egzekwować należne pasażerom prawa, co zrobić w razie opóźnienia pociągu, do kogo złożyć reklamację - o to najczęściej pytano w czwartek na dworcu Szczecin Główny przedstawicieli Urzędu Transportu Kolejowego. Prowadzili oni tam akcję informacyjno-edukacyjną „Dzień Pasażera".

Z możliwości poznania praw pasażerów kolei skorzystało w godz. 12 - 16  sporo osób.
- Zainteresowani uzyskaniem informacji przy naszym stoisku pojawiali się falami, wraz z przyjeżdżającymi na stację Szczecin Główny pociągami - mówi Magdalena Dydyszko z UTK. - Pytano o podstawowe prawa pasażera, jak je egzekwować, co zrobić w razie opóźnienia pociągu czy obniżonego komfortu podróży, do kogo zgłaszać reklamacje. Natomiast najczęściej zgłaszanym problemem był brak na dworcu oddzielnego punktu informacji kolejowej.

Osoby głuche i niedosłyszące mogły skorzystać z pomocy pracownicy UTK biegle posługującej się polskim językiem migowym,a także obejrzeć w telewizorze przetłumaczone na PJM filmy o prawach pasażera. Dla niewidomych i słabo widzących były informatory w języku Braille`a.

(mag)

Fot. Ryszard PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA