Czwartek, 21 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Paweł Brzezicki komisarzem w PŻM

Data publikacji: 20 lutego 2017 r. 17:23
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:29
Paweł Brzezicki komisarzem w PŻM
 

Wicepremier Mateusz Morawiecki w porozumieniu z Markiem Gróbarczykiem, ministrem gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, wprowadzili zarząd komisaryczny w Polskiej Żegludze Morskiej. Funkcję komisarza powierzono Pawłowi Brzezickiemu - dotychczasowemu podsekretarzowi stanu w MGMiŻŚ, który w latach 1998-2005 był dyrektorem naczelnym PŻM w Szczecinie.

Jak podaje biuro prasowe MGMiŻŚ, powodem wprowadzenia zarządu komisarycznego w PŻM jest trudna sytuacja największego narodowego armatora, brak symptomów poprawy koniunktury na światowym rynku shippingowym, a także brak odpowiednich działań dotychczasowego kierownictwa Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej.

- Głównym celem takiej decyzji jest ustabilizowanie sytuacji najważniejszego narodowego armatora, utrzymanie charakteru PŻM jako przedsiębiorstwa państwowego oraz wprowadzenie działań, które pozwolą armatorowi przetrwać okres dekoniunktury i zachować tysiące miejsc pracy- czytamy w komunikacie biura prasowego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Funkcję komisarza powierzono Pawłowi Brzezickiemu - dotychczasowemu wiceministrowi (podsekretarzowi stanu). W MGMiŻŚ podlegały mu departamenty transportu i bezpieczeństwa morskiego, porty i stocznie.

Paweł Brzezicki ma 57 lat, ukończył Wydział Ekonomiki Transportu na Politechnice Szczecińskiej. W latach 1998-2005 - okresie najtrudniejszym dla przedsiębiorstwa, bo groziła mu wtedy upadłość - był dyrektorem naczelnym PŻM. Od czerwca 2006 do listopada 2007 r. pełnił funkcję prezesa Agencji Rozwoju Przemysłu. Był także doradcą ds. gospodarczych premiera Kazimierza Marcinkiewicza.

(mag)

Fot. Robert STACHNIK 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Siwy57
2019-01-06 12:29:54
Jakim to trzeba być bydlakiem żeby obniżać pensje, zabierać jubilatki,odprawy emerytalne itp,tfu,nawet komuna tego nie robiła. ...skoro firma wypracowala dochód. Jestem ciekaw czy ci przy korycie też oddadzą swoje odprawy emerytalne.parszywcy!
Były
2017-02-23 09:30:41
ciekawe? jak sobie poradzi ten nowy( stary zarządca), za czasów jego rządów było wiele interesujących decyzji ? ( spółka w spółce), faktem jest że teraz na rynkach żeglugowych jest BESSA , uważam ze remedium na taka sytuację jest osoba typu dyr. Karger .
Komisarz w PZM
2017-02-22 14:12:19
Odpowiadam HT: Czlowieku Ty chyba nie znasz charateru Pana Komisarza. Zobaczysz jaka bedzie jeszcze zabawa, szczegolnie po tym co powiedzial Vce Min Witkowski (wywiad z 20/2) ze " ....osoba Pawła Brzezickiego gwarantuje przeprowadzenie niezbędnych reform i pociągnięcie do odpowiedzialności osób, które doprowadziły do takiej sytuacji"... Toc to jak saga smolenska. Kazdy kto byl w poblizu za kratki. Az wierzyc sie nie chce, ze to dzieje sie naprawde. JKM
MM
2017-02-21 23:47:21
A Rada Pracownicza PŻM wszystkie inwestycje i wydatki akceptowała oraz długi i zarządzanie firmą kontrolowała. Czy taki twór firmy państwowej ma być wzorem do naśladowania ?
Cyrk na kółkach
2017-02-21 16:47:58
Prawdę powiada JKM. Ciemnogród wkracza
JKM
2017-02-21 14:48:26
Jesli rynek sie nie popraw to niczego to nie zmieni. A ten wybor komisarza to mu Rydzyk i ska zalatwili. Tylko czekac, kiedy Matka Boska na Pazimie zawisnie.
HT
2017-02-21 11:49:31
Wiem najlepiej ile PZM zawdziecza Panu Brzezickiemu Wskrzesil trupa . Ciesze sie ze wraca aby powstrzymac kolejny upadek choc dzięki niemu firma jest w duzo lepszym stanie..Jestem pewien ze woci znow do wilekosci
Wesoły Romek
2017-02-21 10:35:34
widać po niektórych komentarzach, że Brzezicki dorwał się do klawiatury i sam sobie życzy powodzenia, żenada...
Marynarz
2017-02-21 08:43:05
Alleluja i do przodu!Pozwalniac tych dyrektorów od spraw niepotrzebnych i specjalistów latających po świecie bez celu.To będą oszczędności.Rozbic te układy wzajemnej adoracji trwające od lat.Zatrzymac karuzele stanowisk tych ludzi którzy mają od lat przypisane funkcje prezes,tyko nazwy spółek się zmieniają.Powodzenia panie Brzezicki!
Chief_z_Pokladu
2017-02-21 08:11:51
Panie Dyrektorze, Pawel, Powodzenia w wyjsciu z kryzysu Jakby co to...
:)
2017-02-21 07:02:20
No to, to teraz Paweł pokaże...Pawłowi.
Mig
2017-02-21 06:52:44
Dlaczego PZM korzysta z uslug transportowych firm bylych pracownikow PZM? Gdzie jest w tym interes spolki?
czyli przychodzi...
2017-02-21 00:09:10
... dokończyć dzieła upadłości PŻM
Skoro jest
2017-02-20 23:35:12
dekoniunktura, to trzeba tanio kupić statki i PLO odbudować, i Dom Marynarza uruchomić.
do k-2
2017-02-20 22:29:58
NIE CYKAJ PODAJ NAZWISKO TEGO RADNEGO CO MA FIRMĘ PRZY PŻM
cech
2017-02-20 22:10:38
Nie wiem jak tam bylo w PZM ale prawda jest taka, ze wszystkie firmy (stocznie, dostawcy urzadzen, itp) z tej branzy sa teraz w kryzysie. Kiedy sie skonczy chyba nikt naprawde nie wie i chyba nawet swiety boze nie pomoze.
szczeciniok
2017-02-20 19:55:03
Myślicie, że ksywka Parówa była przypadkowo wymyślona i używana przez pracowników lądowych i morskich?
Andrzej
2017-02-20 19:08:01
pracowałem w tamtych latach przepracowałem w PZM kilkadziesiąt lat jako kucharz nie mogłem zgodzić się z przewałkami które zgłaszałem przez co utrudniano mi prace i odwlekano zamustrowanie skierowano do psychiatry zakładowego w końcu zwolniłem się na własną prośbę Dziękuje że odpowiedni człowiek powrócił na odpowiednie stanowisko przywróci normalność Pozdrawiam Panie Piotrze Brzezicki mój protest aby Pan pozostał na stanowisku nie poszedł n marne szkoda że ja nie wytrzymałem presji i zwolniłem się
Szantman
2017-02-20 18:50:09
Jak funkcję komisarza można było powierzyć osobie, która wiele lat temu z hukiem odeszła z PŻMu w aferze skandalu, a jedyne czym wykazała się w następnych latach "kariery" to jeżdżenie do ojca dyrektora i prośby o wstawiennictwo? Istne szaleństwo co robi w tym momencie partia!
andrzej.
2017-02-20 18:36:33
pracowałem w tych latach brałem udział w proteście zatrzymania P Brzezickiego na stanowisku Dyrektora
Finansista
2017-02-20 18:19:33
Rynek żeglugowy się załamał i wiele firm żeglugowych wcześniej już padło. Tamci cwaniacy to działali ileś lat temu i w skali tej firmy to nie jest takie znaczące, poza oceną prawną i moralną. A przez to że rynek żeglugowy padł to i banki niezbyt chetne sa do finansowania, a to jest niezbedne do funkcjonowania takich firm
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA