Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Pięć lat w użytku i trzecia naprawa

Data publikacji: 21 sierpnia 2020 r. 07:29
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2020 r. 07:58
Pięć lat w użytku i trzecia naprawa
 

Najpóźniej do października, czyli jeszcze przed zapowiadanym finałem prac przy przebudowie węzła przy moście Długim z torami powinien być wykonany także remont odcinka nowej, bo ledwie od pięciu lat w eksploatacji, trasy tzw. szczecińskiego szybkiego tramwaju na prawobrzeżu. A konkretnie na wysokości  przyczółka mostu Pionierów Szczecina nad Regalicą toru w kierunku pętli Turkusowa.

To już trzecia naprawa od nowości. Najpierw trzeba było ponownie, jeszcze na gwarancji, spawać szyny na nowo w miejscach, gdzie te popękały, co wiązało się z koniecznością wycofania na pewien czas z trasy tramwajów. Potem przyszedł czas usuwania wady na łuku torowiska w wykopie pod wiaduktem drogowym, gdzie z kolei za sprawą mikroklimatu jazda zaczęła być niebezpieczna i trzeba było zamontować dodatkowe urządzenia, by szlak mógł być normalnie użytkowany bez zagrożeń wypadkami z powodu ewentualnych wykolejeń. Wówczas też trzeba było wstrzymać  ruch tramwajów.

Teraz takiej konieczności nie ma, bo żaden tramwaj tam nie dotrze jeszcze przez najbliższych kilka miesięcy z powodu przebudowy węzła w rejonie skrzyżowania ulic Stefana Wyszyńskiego i Nabrzeże Wieleckie. Dwójki na czas tej inwestycji zostały zawieszone, a składy 7 i 8 kursują objazdami.

Nieprzekraczalny termin wykonania zlecenia, na jaki przetarg ogłosiła spółka Tramwaje Szczecińskie, wyznaczony został nie później niż do 1 października. Z informacji zamawiającego wynika, że w rejonie przyczółku nastąpiło wyboczenie boczne toru, w związku z czym konieczne było wprowadzenie ograniczenia prędkości przejazdu na tym odcinku. Diagnoza znana była już w minionym roku, ale już wtedy zapadła decyzja, że niezbędne prace planowane są dopiero w tym roku. I tam uszkodzenie powstało prawdopodobnie w wyniku zmiany warunków temperaturowych w warstwach konstrukcyjnych przy przejściu z konstrukcji na obiekcie na konstrukcję posadowioną na nasypie gruntowym.

Zakres prac przewiduje wykonanie dodatkowego punktu, w którym możliwa będzie kompensacja naprężeń wzdłużnych szyn. Przewidziano ponowną reniwelację poziomą i pionową torowiska. W sumie chodzi o odcinek niespełna 300 m.

Koperty z ofertami na naprawę torowiska w rejonie zjazdu z mostu Pionierów nad Regalicą otwarte zostały w końcu lipca. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Stanled I ze Stargardu oferuje wykonanie prac za 294 tys. zł brutto, a krakowskie ZUE – za 429 tys. zł. Budżet na ten cel przewidziany przez TS wynosi 500 tys. zł brutto. Jedynym kryterium wyboru jest cena. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK (arch.)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jola
2020-08-23 07:18:02
Pod urząd powinna przyjechać więźniarka i tych obiboków zawieść do celi
ssss
2020-08-21 19:05:54
@takie mądre zarządzanie :Poczytaj ustawę o zamówieniach publicznych i przetargach-czytaj najniższa cena a potem startuj w wyborach .Każdy urząd miasta działa zgodnie z ustawą a że potem jest jak jest- takie prawo, a gdzie sie prawo uchwala ?,,,,
takie mądre zarządzanie
2020-08-21 17:11:46
przecież p.Krzystek to prawnik i siedział też w administracji budowlanej ale egzekwowanie roboty, jakości i gwarancji to jest pokaz dyletanctwa i amatorszczyzny.
Waldi
2020-08-21 14:15:02
jak zawsze tania oferta i do du.y wykonanie.
Tu tylko diabeł może pomóc
2020-08-21 14:06:45
Prośby kierujcie do Pawła Adamowicza, może i Belzebuba oszuka.
xxx
2020-08-21 13:31:25
Czy w miescie rzadzi pis czy po to i tak najwieksza wladze ma krzystek. Tak jest skonstruowana ustawa samorządowa. A jezeli w radzie miasta ma kilku swoich to juz komfort.
sid
2020-08-21 12:47:16
Jeszcze przez wiele lat trzeba będzie naprawiać błędy po pisowcach. Tym razem zawiódł nadzór inwestorski.
do Redakcji
2020-08-21 12:14:26
5 lat użytku ? Słowo "użytek" bardziej pasuje do "obszar ziemi będący w uprawie albo nadający się do uprawy". Bardziej właściwe było by wg mnie 5 lat eksploatacji
dd
2020-08-21 11:39:14
do mieszkaniec. Pomyśl skąd ta różnica w cenie. Firma ze Stargardu jest podwykonawcą na wszystkich robotach tramwajowych w Szczecinie więc po co płacić pośrednikom.
FIKI MIKI
2020-08-21 11:31:03
ZAPEWNE KRZYSTEK PRZEPIERA I CAŁA RECHA W SWOICH GOSPODARSTWACH DOMOWYCH TEŻ MAJĄ DEGRENGOLADĘ WYKONAWCZĄ MARNOWANIA KASY
Puste tramwaje
2020-08-21 10:28:06
Jak obserwuje ruch na tej trasie (od basenu do turkusowej) to tramwaje tam jadą przeważnie puste, dosłownie kilka osób. Więc coś nie tak jest z tą inwestycją skoro wozi głównie powietrze. Ktoś robił jakieś analizy?
Naprawa
2020-08-21 10:26:00
Jsk pis popsul to niech teraz naprawia a kase pis ma bo R Czarnecki odda prawie 500tys zl ktore wyludzil z UE byly minister zdrowia z pis odda kolejne miliony zl za maseczki i respiratory a jeszcze 7milionow odda pan Sasin za wydrukowane karty do glosowania ktore posxly na makulature
wert
2020-08-21 09:48:05
SST było budowane gdy Szczecinem rządziło PiS. To nie pierwsze zmarnowane przez nich pieniądze.
Najniższe ceny
2020-08-21 09:30:55
Tak wyglądałoby życie, gdybyśmy w każdym wypadku kupowali w sklepach towar o najniższej cenie. I tak funkcjonuje to państwo i samorządy.
uni
2020-08-21 09:10:59
Nie ma to jak wydawać publiczne -nasze pieniądze!
Tor do mieszkaniec
2020-08-21 08:40:22
Zgadza sie Grupa zue nie jest z tych tańszych ale jest gwarancją sumiennie wykonanej inwestycji.Wiem bo jestem w temacie.Co z tego że jakaś??? Firma o której nikt nie słyszał jest chętna wykonac to tanio??? Jak jest pewne że pewnie sie nie wyrobi w czasie a jeżeli to zastosowane będa materiały najniższej jakości a pracownicy będą z łapanki
-
2020-08-21 08:17:40
Szczecin to jedna wielka prowizorka, bo media zbyt często informują o podobnych zdarzeniach. Nawet podano, że będą prace na Trasie Zamkowej, która była niedawno remontowana, nie wspominając o fontannie...
mieszkaniec
2020-08-21 08:16:38
po róznicy w cenie widać, że mamy Enerogpol II, tym razem ze Stargardu oraz kogoś poważnego, kto jest 2x droższy. Odwagi urzedniki, bo będzie wstyd!! Jako płatnik podatku w tym mieście nie chcę kolejnego partactwa, bo cena była atrakcyjna!!!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA