PiS: „Programy społeczne to nie jest żadne rozdawnictwo”
PiS: „Programy społeczne to nie jest żadne rozdawnictwo”
Data publikacji: 04 lutego 2020 r. 13:51
Ostatnia aktualizacja: 05 lutego 2020 r. 18:38
Programy społeczne to znak firmowy rządów Prawa i Sprawiedliwości - przekonywali politycy tej partii podczas wizyty w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim wiceministra rodziny, pracy i polityki społecznej Kazimierza Kuberskiego. Otrzymaliśmy informacje, co z tych programów wynika dla naszego województwa.
- Łącznie na wszystkie programy, które przygotowało ministerstwo, trafiło do naszego województwa blisko 4 miliardy złotych, w tym 3,5 miliarda na program 500 Plus, na program Dobry Start - blisko 56 milionów złotych - mówił wicewojewoda Marek Subocz. - Do tego program pomocy państwa w zakresie dożywiania - dla naszego województwa trafiło prawie 144 miliony, objętych pomocą zostało 344 tysiące osób. Program Senior Plus - łączna wysokość świadczeń to blisko 9 milionów. Program opieka 75 Plus - do województwa zachodniopomorskiego trafiło prawie 2 miliony złotych. Te pieniądze trafiają także dzięki pracy naszych parlamentarzystów.
500 Plus i Maluch Plus
Wiceminister Kuberski opowiadał o tym, że dużym i ugruntowanym przedsięwzięciom - takim jak właśnie 500 Plus, na który w skali kraju wydano ponad 90 miliardów od początku jego istnienia - towarzyszą inne inicjatywy mające wesprzeć rodziny, przy których odpowiedniej aplikacji potrzebna jest dobra współpraca z gminami. Przykład: Maluch Plus.
- W ramach tego programu w województwie zachodniopomorskim mamy wzrost miejsc w żłobkach i w klubach dziecięcych o ponad 91 procent od roku 2015 - stwierdził. - Wskaźnik użłobkowienia też jest wyższy niż średnia krajowa. Innym głównym obszarem wsparcia są osoby starsze i osoby niepełnosprawne. Przy okazji programów społecznych zwiększyliśmy cyfryzację polskich rodzin. Wszystkie wnioski można składać przez internet. Lawinowo wzrasta odsetek osób, które składają wnioski elektronicznie.
Jach: Pieniądze są w obrocie gospodarczym
Poseł Leszek Dobrzyński ocenił, że programy społeczne to znak firmowy rządów Prawa i Sprawiedliwości. Dodał, że zdaje sobie sprawę, że potrzeby są ogromne.
- Realizujemy programy w takim stopniu, na jaki pozwala nasz budżet - powiedział. - Mamy nadzieję, że rok za rokiem będzie to coraz większy procent i zaspokojenie coraz większych potrzeb. Warto powiedzieć, że wszystkie programy są objęte stałym monitoringiem ministerstwa. Będziemy elastyczni. Z jednej strony będziemy reagować na pojawiające się potrzeby, z drugiej strony wyznacznikiem naszych możliwości będzie stan budżetu.
Poseł Michał Jach podkreślał, że wszystkie te programy mają nie tylko aspekt społeczny, ale i gospodarczy. Pieniądze kierowane z ministerstwa zostają przecież w województwie.
Na zdjęciu: wiceminister Kazimierz Kuberski: "Przy okazji programów społecznych zwiększyliśmy cyfryzację polskich rodzin"
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@ teżń pasierba do Krytya Społecznego.
2020-02-05 18:24:04
Nie chlej tyle "małpek" bo już w klawiaturę nie trafiasz "teść pasierba" OTO PIS w pigułce :)))
do @ płacimy my
2020-02-05 12:29:13
- podaj proszę, który rząd w Polsce i na świecie dawał "swoje" pieniądze. Tak czyni rząd pisowski jak czyniły rządy peowskie i także czynił rząd "Margaret Thatcher. Nic dodać, nic ująć",
teżń pasierba do Krytya Społecznego.
2020-02-05 10:00:30
- piszesz ".śmiem twierdzić,że nie.Opozycja musi koniecznie zadbać o to by niezależni unijni obserwatorzy sprawowali nadzór i kontrolę."... Gdzie ty byłeś przez ostatnie lata? Przecież już przed wyborami w 2015 roku zgłosiliście do UE i ta przysłała obserwatorów... O tym była mowaa także w obecności Niemca Steinmaiera - prezydenta w studio TVP, który się martwił o demokrację w Polsce.... Najważniejszy "nadzór i kontrola" to przekonać wyborców do swego (partyjnego) programu. Na razie "pisdzielcy" idą do przodu, jak długo to się okaże za kilka lat....Jeśli bądziesz miał dowód iż "może być sfałszowany" to do prokuratora - jeszcze wszystkich Ziobro nie wziął za ryj (przedłużenie szczęki....).
płacimy my
2020-02-05 08:39:17
"Jeżeli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy" - Margaret Thatcher. Nic dodać, nic ująć.
krótko
2020-02-05 07:34:12
Jeżeli PiS komukolwiek daje pieniądze to tylko sobie. Okradają Polskę w aferach SKOK - 4 miliardy zł, GetBack - 2,5 milirda zł, a teraz kradną z OFE kolejne 17 miliardów zł
Programy prospołeczne jak w cywilizowanych państwach
2020-02-05 00:49:55
Dobrze wspomagać dzieci, rodziców i seniorów, a nie mafie vatowskie.
ala66
2020-02-04 23:03:48
Skoro tak wielu jest przeciw, to dlaczego "budyń" ma takie duże poparcie?
nx
2020-02-04 18:47:39
bzdura. Wysokie podatki oraz system dotacji to ręcznie sterowane rozdawnictwo. Nie byłoby rozdawnictwem obiecywane 8 tys. kwoty wolnej od podatku..
przez tą waszą ...........
2020-02-04 18:08:20
politykę społeczną moja Żołądkowa Gorzka kosztuje 24 zł w Netto , w sklepach wiejskich pewnie 29,99 zł . 500+ spowodowało takie podwyżki że te 500 to teraz 0 ale jak sie ma 4 dzieciaków no to zostanie trochę a i emeryturę dadzą
Ww
2020-02-04 17:45:51
A czemu przyjeżdżają z Ukrainy składają o kartę pobytu i odrazu wendruja po 500+ nieźle dajemy wszystkim kto chce to jest rozdawanie
Odliczający czas ... do PIS-ego upadku
2020-02-04 17:33:52
Wszyscy ładnie rączki składają ...a tak miało być pięknie... no tak na łapówki dla obywateli jest( 500+),ale reszta leży,służba zdrowia,szkolnictwo,0km autostrad,ekologia,sądownictwo,inflacja,drożyzna , brak pieniędzy na dokończenie robot drogowych.mieszkania + mosty na naszych dużych rzekach,windy w budynkach Do czwartego pietra , leki 75+ samochody elektryczne, promy morskie,autobusy do każdej malej miejscowości itd. itd .Może ktoś napisze co udało się zrealizować ??
Następne będą media
2020-02-04 17:25:22
Dlatego trzeba zamknąć usta wszystkim wolnym mediom czyli je repolonizować.
W praktyce to oznacza zlikwidowanie prywatnych mediów ,które sa krytyczne wobec PiS.
Dyktatura Kaczynskiego nie znosi wolnych mediow bo zadaja kłopotliwe pytania.
Kaczynski przyzwyczajony jest do wywiadow w ktorych dziennikarze pytają w pozycji klęczącej.
Przykłady takich scenariuszy widzielismy w wydaniu TVP. Holecka, Ziemiec czy Adamczyk nigdy nie odważa sie zadać pytania z którym prezes miałby kłopot.
Taka wolność i taka sprawiedliwość.
Filipinka
2020-02-04 17:09:00
Oczywiście, że nie rozdawnictwo, zwłaszcza program "KORYTO +", bo przecież "WAM SIĘ NALEŻAŁO".
Co do programu "Maluch+" - powstał za czasów rządów PO-PSL w 2011 roku i z niego były dotowane miejsca w placówkach publicznych i prywatnych. W tym roku rząd przeznaczy o 50 mln zł mniej w porównaniu do roku ubiegłego. Dofinansowanie do miejsca w prywatnym żłobku w 2015 roku wyniosło 400zł, w 2019 jest 100zł, w 2020 roku ma już nie być dopłat do miejsc prywatnych żłobkach.
Krytyk Społeczny.
2020-02-04 16:53:03
PiS wyborów prezydenckich przegrać nie może.Wiecie dlaczego-? Jest im potrzebny prezydent,wiecie dlaczego śpieszno im z reformą kagańcową.Im są potrzebne Sądy,sędziowie spolegliwi i decyzyjni,gotowi na polecenia.Czy wybory będą uczciwe i rzetelne-? sam ich przebieg tak,natomiast to co już się zadzieje w "instancjach" liczących głosy,śmiem twierdzić,że nie.Opozycja musi koniecznie zadbać o to by niezależni unijni obserwatorzy sprawowali nadzór i kontrolę.W każdym innym przypadku uważam na podstawie tego co teraz pisowska władza wyprawia z praworządnością w Kraju wynik wyborów może być sfałszowany.
krys
2020-02-04 16:25:53
Ciekawe co te dzbany powiedzą jak będziemy mieć w kraju hiperinflację.
analityk zachowań wyborców PIS
2020-02-04 16:19:17
Podnoszą podatki firmom więc te muszą podnosić ceny na swoje wyroby. PiS całkowicie wstrzymał inwestycje w przemyśle, nie modernizuje go, bo cała kasa idzie na różne 500 plus. Polska się przestała rozwijać. Niedługo głosy. Ale wybory wygrać muszą. Wiedzą, że jeśli przegrają dogoni nas Białoruś. To są skutki płacenia wyborcom że staną przed sądami za przestępstwa, których się dopuścili , dlatego Duda podpisze wszystko co Kaczor mu podsunie…a Naród ma w "Dudzie" )
alko-mat
2020-02-04 15:15:51
Te programy to jest rozpijanie polskiej patologii.
Pamela
2020-02-04 15:04:04
To jest tzw. kiełbasa wyborcza.
wincej plusów
2020-02-04 14:50:27
a za chwilę będziemy mieli w Polsce hiperinflację
nie, wcale nie jest
2020-02-04 14:30:13
Rozdajecie publiczne pieniądze nierobom, którzy z rodzenia dzieci zrobili sobie źródło utrzymania
Ocenimy to przy urnie
2020-02-04 14:14:53
Zgadza się to nie jest rozdawnictwo.To jest w mojej ocenie "korupcja polityczna" Ubezwłasnowolnienie i uzależnienie waszego elektoratu.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.