Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

PO chce kontroli budowy promu

Data publikacji: 06 listopada 2017 r. 18:12
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:55
PO chce kontroli budowy promu
 

Szczecińscy posłowie Platformy Obywatelskiej chcą kontroli budowy promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Ich zdaniem, nie widać postępów inwestycji. W uzasadnieniu wniosku do Najwyższej Izby Kontroli pytają m.in., na jakiej podstawie powstała stępka pod budowę promu, a także o wartość i harmonogram całej inwestycji. Interesuje ich też procedura wyboru wykonawcy zlecenia.

– Cztery miesiące temu hucznie, w obecności oficjeli, położono stępkę i postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda budowa promu – mówił w poniedziałek (6 listopada) na konferencji prasowej przy bramie Stoczni Szczecińskiej Olgierd Geblewicz, szef szczecińskiej PO.

Jak dodał, posłowie PO odwiedzili stocznię w ubiegły piątek.

– Zobaczyliśmy, co się tam dzieje i zamiast dźwięków i hałasów giętej blachy, zamiast hałasu młotków, zamiast pracujących stoczniowców, zobaczyliśmy pustą pochylnię i usłyszeliśmy hulający wiatr – opowiadał poseł Arkadiusz Marchewka. – Miejsce, w które premier Morawiecki razem z politykami PiS-u stukał młotkiem symbolicznie, dzisiaj przypomina kawałek blachy ze składowiska złomu. Nie możemy pozostać obojętni na to, co się dzieje.

Poseł Norbert Obrycki poinformował o złożeniu przez parlamentarzystów PO wniosku do NIK o przeprowadzenie kontroli procesu inwestycyjnego w ramach umowy dotyczącej budowy promu pasażerskiego, zawartej pomiędzy PŻB i MSR „Gryfia”.

– Od początku trzymamy kciuki, żeby w Szczecinie rzeczywiście budowały się duże jednostki, natomiast musi to wszystko się odbywać na zasadzie biznesowej przejrzystości – podkreślił N. Obrycki. – Chcielibyśmy znać również sytuację i możliwości operacyjne MSR „Gryfia”.

Poseł Sławomir Nitras powiedział, że program rozwoju branży promowej na Bałtyku powstał za rządów PO.

– Nas najbardziej martwi, że jest to robione beż żadnego ekonomicznego uzasadnienia – zaznaczył i zarzucił rządowi PiS, że ten walczy z prywatnymi firmami.

Budowa promu była 26 października jednym z tematów wspólnego posiedzenia sejmowych komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz obrony narodowej. Nagranie i stenogram z tego spotkania są dostępne na stronie internetowej Sejmu. (ek)

Fot. Dariusz GORAJSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Makrela
2017-11-08 15:58:31
Trzymajcie kciuki volksdeutsche żeby się nie udało!
@Realista
2017-11-07 21:12:19
Ty się z Rafałkiem na głowy zamieniłeś? :)))
@Pisowców trzeba pilnować
2017-11-07 19:27:19
W domu wszyscy zdrowi?
Wielkiej fabryce na wyspie Gryfia grozi upadłość !!!
2017-11-07 15:03:06
W rozpieprzonym zakładzie Bilfinger także ze strony polskiego współwłaściciela miało miejsce budzące wątpliwości działanie. Reprezentantem funduszu „Mars” w zarządzie został bowiem 29 letni Jan Stefan Hambura. To syn Stefana Hambury, znanego prawnika, który w 2014 r. bez powodzenia startował do europarlamentu z ramienia partii Polska Razem Zjednoczona Prawica obecnego wicepremiera Jarosława Gowina. Hambura junior nie miał wcześniej doświadczenia w zarządzaniu branżą offshore. Zła sytuacja finansowa spowodowała, że został złożony wniosek o restrukturyzację spółki przez polską część zarządu do Sądu Rejonowego w Szczecinie. Niemieccy udziałowcy chcieli ogłosić upadłość. Co dalej ??? http://niezalezna.pl/201967-niemiecki-zarzad-pograzyl-fabryke-w-szczecinie-ujawniamy-nieznane-szokujace-fakty
Realista
2017-11-07 13:37:39
Teraz się inaczej buduje statki w Szczecinie w etapach (1)stępka / bez planów technicznych i kosztorysu za to z błyskiem fleszy ,(2) prace projektowe ok 10-ciu miesięcy , (3) kosztorys (4 miesiące) , (4) bank powie miało być 120 milionów EUR a jest 160 EUR !! wstrzymanie finansowania, (5) kłótnie polityczne , zwolnienie dyrektorów banku państwowego , (6) przerwa - bo poczekamy na wyniki wyborów parlamentarnych , (7) no i wreszcie budowa - za późno , za drogo , za mały statek - tylko 3000 metrów linii ładunkowej , po co ..... Nowy Zarząd Gryfii tak się zapatrzył na kontrakt PŻB , że teraz jakoś pustawo się w Gryfii zrobiło - za czasów Pani Prezes Hańć i Dyr Porzyckiego naliczyłem ok 10 statków w remoncie - już zaczynali remonty na nocną zmianę ,.... teraz smutnawo .... proszę policzyć ze 2 - 4 statki (luzik) rząd dopłaci / posłowie ochronią.. ciekawe jakie są wyniki w Gryfii za pierwsze półrocze (po nominacjach politycznych) jakoś się nie chwalą.. oby nie było tak , że bankrut ma budować promy . Jest jeden sposób na wybudowanie promu w 2 lata - wydzierżawić na ten okres pochylnie stoczni w Szczecinie Remontowej Shipbuilding z Gdańska lub Christ z Gdyni / ogrodzić / nie ingerować politycznie / zabronić kontroli związkowej ..... ale to się nie da bo Rząd nie znosi wskazanych stoczni... Życzę SUKCESÓW Oby to nie był najdroższy ro-rowiec na świecie (jak "Gawron" / rządowy desantowiec).Kiedyś za "Warskiego" w naszej kochanej stoczni budowano 15-17 statków rocznie . Taki rorowiec dla PŻB by budowano maks 15 miesięcy , a już od stępki mija 7-my miesiąc ... Tutaj nawiązuje do porównań jednego z posłów PO z porównaniem "PIS działa jak za Gierka..." Oj zachęcam pójdźcie sobie do archiwów ... takiej stoczni to ani PO / ani PIS .... nie odbuduje "bez szans" Szczecinianin
Pytanie - do A poszli... (z godz:10:21:28)
2017-11-07 11:50:51
Nie a poszli - tylko A paszli...! No to PO-wymieniaj konkretne przyklady... a nie baw sie w PO-lityczna "Zgaduj-zgadule" ??
Do A poszli....
2017-11-07 10:21:28
Stocznie Szczecińską rozpieprzyła ''Solidarność,,a nie żadne SLD,PO czy inne ugrupowanie , w biznesie liczy się zysk a nie rozdawanie pieniędzy po uważaniu!!!
Pisowców trzeba pilnować
2017-11-07 08:05:17
Najpierw rozwalili fabrykę Bilfingera, a teraz robią jakiś przekręt z promem
Przekręty na wyspie.
2017-11-07 07:47:58
Gryfia to ciepłe posadki dla cwaniaków z SLD , PO i teraz z PIS. Myślałem , że PIS rozgoni to lewackie towarzystwo na wyspie. Nie zrobili tego. Dogadali się. Gryfia od 10 lat nie ma zysku . Tylko kilka milionów zł strat co roku. To złodziejstwo w biały dzień.
]
2017-11-07 06:30:38
Wstydu nie mają, jak i luster w domu, bo by nie mogli spojrzeć sobie w twarz. Ważne, że hajs się zgadza, a za niego ludzie matkę by sprzedali, bo honoru i tak nie mają.
A paszli Wy Won...! ! !
2017-11-06 23:44:50
Najpierw Wasi po-przednicy z PZPR-u wraz z reszta Lewactwa, Silami Bezpieczenstwa... strzelali z ostrej amunicji i pomordowali Ludzi i pod Stocznia, oraz Stocznie po dniu 13-17.12.1981 Silami Bezpieczesntwa Spacyfikowali... gdzie dalej Wasza PO-lityczna Partia rozlozyla Stocznie do reszty po 1989 roku... wyrzucajac na bruk i zawalniajac tysiace zatrudnionych Stoczniowcow !! A Wy teraz macie jeszcze "CZELNOSC to Odstawiac co Odstawiacie"... pod Brama glowna Stoczni - A paszli Wy Won...jak nie chcecie byc do reszty PO-gonieni !!!
POkręceni
2017-11-06 23:41:12
"zobaczyliśmy pustą pochylnię i usłyszeliśmy hulający wiatr – opowiadał poseł Arkadiusz Marchewka." - a jeszcze niedawno mówili że tam pracuje 2000 ludzi w firmach, a przemysł stoczniowy kwitnie. Widać, że kompletnie się nie orientują i nie wiedzą co bredzą i wszystko zależy chyba od tego na czym jadą i co wciągnęli nochem 15 min przed wywiadem.
Stoicie jak debile
2017-11-06 22:40:21
panie Nitras, żeby Ciebie gęś kopnęła, albo lepiej niech Cię indor uszczypnie.Zejdź mi z oczu POpaprańcu.
wulkan
2017-11-06 21:53:12
Likwidatorzy nie chcą pozwolić, aby zniszczyć ich dzieło.
Prawi dobrejzmiany ???
2017-11-06 21:51:48
,,,"Eurodeputowani PiS zatrudniali ludzi na lewych etatach? Będą zwracać pieniądze ? Tygodnik "Newsweek" wrócił do poruszonego dwa lata temu tematu zatrudniania przez europosłów ludzi na tzw. lewych etatach. Po tym tekście wszczęto w Brukseli audyt. Pod lupą służb znalazło się 7 osób, m.in. członek rządu Beaty Szydło, była minister nauki w rządzie PO i polityk PSL. audyt, jak informuje "Newsweek" w najnowszym numerze, zakończył się postępowaniem wobec siedmiu obecnych i byłych deputowanych. Jest wśród nich pięciu polityków PiS: Ryszard Legutko, Beata Gosiewska (etat miał u niej Bartłomiej Misiewicz - przyp. "Newsweek"), Zbigniew Kuźmiuk (jak twierdzi tygodnik dał posadę pracownicy PiS z innego miasta) Tomasz Poręba (miał zatrudniać makijażystkę prezesa PiS i pielęgniarkę jego nieżyjącej mamy), Marek Gróbarczyk (obecnie to minister gospodarki morskiej; miał zatrudnić na etacie drugą z makijażystek, pracownicę partyjnej centrali),,," https://wiadomosci.wp.pl/eurodeputowani-pis-zatrudniali-ludzi-na-lewych-etatach-beda-zwracac-pieniadze-6102755002762369a?src01=6a4c8&src02=facebook_wiadomosci&ticaid=118d30&_ticrsn=5
POśmiecie.
2017-11-06 21:48:56
Geblewicz może pójść niedługo " siedzieć " za utopione setki milionów złotych z naszych podatków na niemiecki przekręt zwany fabryką Bilfinger . To jego ostatnie podrygi. Nitrasa to już nikt nie traktuje poważnie. To kretyn. Marchewka to szuja. łączy ich wierna służba dla niemieckich panów.
nitras
2017-11-06 21:26:19
no tak nitras w akcji jak w czase puczu w sejmie jak to zabawial sie w dokumentaliste nagrywajac jak to stoi na strazy praworzadnosci.
do tonika
2017-11-06 21:14:13
Idiotami zawsze są członkowie PO z Marchewką na czele. I niemieckimi sługusami.
Gonić ich
2017-11-06 21:09:19
Może dobrze że nie było tam stoczniowców, szybko znalazły by się młotki - nad ich głowami... Szczyt hipokryzji - narzekać że nie ma stoczniowców, gdy kilka lat wcześniej sami przyczynili się do naszego zwolnienia.
Gryfia - bankrut
2017-11-06 20:37:22
PO doprowadziło do ruiny byłą stocznię Gryfia i wie , że tam jest więcej ludzi w biurze niż na produkcji. To bankrut. PIS jest w pułapce z własnej winy. Zamiast zlikwidować starą gryfię i odbudować nową Gryfię , z nowymi pracownikami , zatrudnili swoich na ciepłych posadkach. Kiedy skończy się historia bankruta na wyspie ? My , podatnicy , płacimy za te zabawę polityków .
tonik
2017-11-06 20:19:22
Czy komentatorami zawsze muszą być idioci?!
zz
2017-11-06 19:40:07
Agenci Niemiec dostali nową misję nie dopuścić do odbudowy polskiego przemysłu.
Panowie POlitycy
2017-11-06 19:32:54
Mimo przedwyborczych obietnic Platformy Obywatelskiej, po objęciu władzy przez Donalda Tuska nie zrobiono nic, by stocznia rozpoczęła pracę. Wręcz przeciwnie – w 2009 roku wstrzymano produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa, gdyż Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej pomoc dla stoczni gdańskiej i szczecińskiej przez rząd była niezgodna z prawem. Majątek stoczni sprzedano a pracowników zwolniono.Nie zrobiono nic, choć Niemieckie stocznie dostawały podobne dotacje. Zawsze mieliście programy i tylko programami mamiliście wyborców. Teraz chociaż nie przeszkadzajcie PIS nie jest może ideałem ale przynajmniej coś robi.
zodiak
2017-11-06 19:24:16
Panie Marchewka statki buduje się ze stali.Gdyby były budowane z drewna to byłby hałas młotków przy wbijaniu gwożdzi.... Obecnie statki buduje się z sekcji które składane są w całość(statek)na pochylni.Budowa sekcji zazwyczaj odbywa się w innym miejscu i wymaga czasu..
biss
2017-11-06 19:17:17
Z tą stępką to przecież wiadomo że to była jedna wielka ściema pod ciemny lud który to kupi. Z drugiej strony to kpina że ci którzy doprowadzili do likwidacji stoczni teraz chcą sprawdzać czy prom jest budowany, teraz to kolejna ściema pod publikę. Tyle że w Szczecinie dobrze zapamiętamy PO i SLD jako grabarzy stoczni szczecińskiej.
Idiota
2017-11-06 18:44:56
"Poseł Sławomir Nitras powiedział, że program rozwoju branży promowej na Bałtyku powstał za rządów PO"
Owczarki niemieckie
2017-11-06 18:43:25
Chyba ci, którzy są odpowiedzialni za to, że "zamiast dźwięków i hałasów giętej blachy, zamiast hałasu młotków, zamiast pracujących stoczniowców, zobaczyli pustą pochylnię i usłyszeli hulający wiatr" dostali telefon z ambasady Niemiec, że trzeba rzucić się na polski przemysł stoczniowy, który o mein Gott mógł by się w Polsce odbudować.
miki
2017-11-06 18:31:58
Co na to radna Jacyna jako członek RN Gryfii?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA