W maju 2011 roku odbył się ostatni chrzest dużej jednostki w Szczecinie, kontenerowca „Port Gdynia”. Zaczęła go budować Stocznia Szczecińska Nowa. Po jej upadku statek dokończyła stocznia remontowa „Gryfia”. Po pięciu latach wrócił – pod nazwą „Niledutch Luanda” – na remont klasowy.
Kontenerowiec ma 220 m długości i 32 m szerokości. Może przewieźć ok. 3100 kontenerów. Jako „Port Gdynia” wybudowano go dla armatora Pol-Euro Linie Żeglugowe, spółki należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu, a jego właścicielem została Aranda, również spółka ARP.
Jednostkę wyczarterowano. Jeszcze w 2011 r. zmieniła nazwę i pływa jako „Niledutch Luanda”. W sierpniu ubiegłego roku rozpoczęła obsługę linii kontenerowej Ameryka Południowa-Afryka.
W czwartek po południu (2 czerwca) statek wszedł na największy dok – nr 5 – Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Ustawił się nietypowo, bo częścią dziobową w stronę wyspy. ©℗
(ek)
Film: Elżbieta Kubowska
Fot. Elżbieta Kubowska, Marek Klasa