Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Po pięciu latach wrócił do Gryfii [FILM]

Data publikacji: 02 czerwca 2016 r. 21:09
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:04
Po pięciu latach wrócił do Gryfii
 

W maju 2011 roku odbył się ostatni chrzest dużej jednostki w Szczecinie, kontenerowca „Port Gdynia”. Zaczęła go budować Stocznia Szczecińska Nowa. Po jej upadku statek dokończyła stocznia remontowa „Gryfia”. Po pięciu latach wrócił – pod nazwą „Niledutch Luanda” – na remont klasowy.

Kontenerowiec ma 220 m długości i 32 m szerokości. Może przewieźć ok. 3100 kontenerów. Jako „Port Gdynia” wybudowano go dla armatora Pol-Euro Linie Żeglugowe, spółki należącej do Agencji Rozwoju Przemysłu, a jego właścicielem została Aranda, również spółka ARP.

Jednostkę wyczarterowano. Jeszcze w 2011 r. zmieniła nazwę i pływa jako „Niledutch Luanda”. W sierpniu ubiegłego roku rozpoczęła obsługę linii kontenerowej Ameryka Południowa-Afryka.


W czwartek po południu (2 czerwca) statek wszedł na największy dok – nr 5 – Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”. Ustawił się nietypowo, bo częścią dziobową w stronę wyspy. ©℗
(ek)



Film: Elżbieta Kubowska

Fot. Elżbieta Kubowska, Marek Klasa

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

enzo
2016-06-29 11:43:15
Niedoinwestowana puszka..
były prezes
2016-06-03 17:40:32
chester -weź się lecz jad to się tobie uszami wylewa !!! jesteś niedopieszczony i już nie będziesz he he he !!!
Stoczniowiec,
2016-06-02 23:20:41
Brawo Gryfia... tak trzymac i pokazcie co potraficie !!
chester
2016-06-02 21:15:03
To pewnie pierwszy i ostatni remont w Gryfii. Armator po tygodniu będzie miał dość, po dwóch powie, że żałuje, a jak zobaczy rachunek stwierdzi, że nigdy więcej.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA