Wtorek, 03 grudnia 2024 r.  .
REKLAMA

Po skargach pasażerów będzie dodatkowe połączenie z Gryfinem

Data publikacji: 01 lutego 2023 r. 16:32
Ostatnia aktualizacja: 01 lutego 2023 r. 16:37
Po skargach pasażerów będzie dodatkowe połączenie z Gryfinem
Od poniedziałku z Gryfina do Szczecina pojedzie dodatkowy poranny pociąg. Fot. Ryszard PAKIESER  

Z ulgą odetchną mieszkańcy Gryfina. A przynajmniej część z tych, którzy każdego dnia dojeżdżają do pracy czy szkoły w Szczecinie. Ich koszmar, związany z dojazdem do stolicy regionu, będzie nieco mniejszy. Po interwencjach spółka PKP PLK zgodziła się na uruchomienie dodatkowego porannego pociągu. Na trasie pojawi się w najbliższy poniedziałek.

Zapewnienie codziennych połączeń kolejowych pomiędzy Gryfinem i Szczecinem, odpowiadających potrzebom mieszkańców, było tematem spotkania zorganizowanego przez wojewodę Zbigniewa Boguckiego w odpowiedzi na informacje płynące od pasażerów o problemach z połączeniami, które związane są z budową nowego mostu kolejowego nad Regalicą. O problemach pasażerów każdego dnia podróżujących pomiędzy tymi miastami pisaliśmy w ubiegłym tygodniu.

– Spotkanie przyniosło konkretny rezultat w postaci deklaracji uruchomienia od 6 lutego dodatkowego porannego składu na trasie Gryfino – Szczecin – podkreślił wojewoda Zbigniew Bogucki. – To pozwoli przewoźnikowi – Polregio, jak też zarządcy narodowej sieci kolejowej PKP PLK jak najszybciej przetestować dodatkowe połączenie jeszcze przed feriami zimowymi i w razie potrzeby skorygować przyjęte rozwiązanie właśnie w czasie ferii, kiedy liczba korzystających z tej trasy będzie mniejsza, tak aby było ono optymalne dla dojeżdżających do szkoły i pracy.

Na spotkanie do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego przybyli przedstawiciele wszystkich stron odpowiedzialnych za odpowiednie realizowanie połączeń: wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału Polregio Andrzej Chańko, wiceprezes PKP PLK Mirosław Skubiszyński, burmistrz Gryfina Mieczysław Sawaryn, jego zastępca Tomasz Miler, starosta gryfiński Wojciech Konarski oraz dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie Marek Duklanowski. Zdalnie uczestniczył też prezes PKP PLK SA Ireneusz Merchel.©℗

Więcej na ten temat w „Kurierze Szczecińskim” i eKurierze z 2.02.2023 r.

Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pier'Dolnięty
2023-02-03 00:58:38
Gdzie jest JE Marszałek? Już prawie tydzień nie ma zdjęć z jego działalności. Może abdykował, może jest chory a może na feriach? Jestem zaniepokojony.
pkp
2023-02-02 15:07:55
oni już nie wiedzą gdzie tory mają - bo albo rozebrali albo jeszcze nie położyli nowych - linia do Polic.
@@dlaczego
2023-02-02 14:56:55
A nie, mówię o promie dla ludzi, żeby wozić pasażerów a nie pociągi bo to nie mialoby sensu. Co do najazdów to jest to ważny argent tyle że może warto było po prostu wykonac nowe. Dawno nie jechałem tamtędy i nie pamiętam jak wygląda profil terenu. Po prostu zajmie to rok i stąd moje wątpliwości.
@TZ
2023-02-02 13:28:44
Zgadzam się że to dziwne, dla prowadzenia pociągu dla Owsiaka nie trzeba było takich narad widać można nawet pod latarnię podjechać
@dlaczego
2023-02-02 13:27:35
Jak chciałbyś promem przewozić pociągi regio i każde inne? W kwestii mostu ważne są także najazdy na most i one decydują jak most ma przebiegać
TZ.
2023-02-02 12:38:53
Żeby wprowadzić dodatkowy pociąg z Gryfina do Szczecina trzeba było ściągać na miejsce wiceprezesa PLK z Warszawy, angażować wojewódę i różnych lokalnych vipów. Dobrze, że sprawa nie stanęła w Sejmie (Senat byłby przeciw).
Dlaczego
2023-02-02 11:13:27
Nie zbudowano nowego mostu obok istniejącego? Pytam z ciekawości. Skoro stary trzeba rozebrać i dopiero na jego miejscu budować nowy to równie dobrze mozna było przesunąć nowy parę metrow od starego, zbudować go i później rozbierać stary zachowując ciągłość ruchu kolejowego i wodnego. Koszt nie bylby znacząco większy, prywatnie uważam że najlepszy byłby tunel ale rozumiem że koszt byłby zaprowoy w porownaniu do przeprawy mostowej. A może komunikacja promowa i tymczasowe przystanki?
Bob
2023-02-02 10:27:51
Gryfinuanen?? A po co to komu??
Wujek
2023-02-02 09:34:13
Dziwna sprawa w tym urzędzie marszałkowskim bo żeby załatwić darmowy pociąg dla Owsiaka aż pod latarnię morską w Kołobrzegu to sobie sprawnie poradzili a jak trzeba było pochylić się nad pasażerami z Gryfina i poradzić coś to się zasłaniano a to węglem a to mostem. Aż w końcu wojewoda zwołał wspólną naradę i już się udało coś zorganizować w tej sprawie. Nie można było tak jak dla Owsiaka?
@Klara
2023-02-01 22:28:52
Teraz to już nie ma co opadać. Pociągi nie latają w powietrzu, a infrastrukturą kolejową rządzi PKP. Koleje regionalne (te w gestii samorządów) nie mogą uruchomić połączenia bez zgody PKP, a PKP upierały się, że priorytetem jest transport węgla, a nie przewóz jakichś tam osób.
Simca
2023-02-01 20:43:29
Ten przykład świadczy o tym jak bardzo jest potrzebna w naszym mieście i regionie Szybka Kolej Miejska.
robak
2023-02-01 20:13:37
Najlepsza w tym wszystkim obecnośc dwóch niszczycieli komunikacji z Gryfina w postaci vipów- masakra. To własnie oni zniszczyli linie nr 1 , a teraz jeszcze udają że cos ratują! Gdzie byliście, jak likwidowano połaczenia?
Klara
2023-02-01 19:14:44
Wojewoda ma finansować pensje kolejarzy i Przewozy Regionalne zamiast Urzędu Marszałkowskiego? Jakie pojęcie o zadaniach administracji mają aspirujący do rządzenia Polską od pażdziernika, ręce opadają i chyba dobrze że przegrają
@@Klara
2023-02-01 18:48:33
I marszałek jeszcze dorzuca kasę na PR w przeciwieństwie do wojewody. Ale na pewno nie ma wpływu na rozklad jazdy PKP "coś tam", bo to każdy inny odpowiada za bardzo wąski pasek zadań czegoś co ogólnie nazywa się kolej w PL.
Wujek
2023-02-01 18:44:47
Jak to brakuje wiedzy u młodzieżowki i akolitów karmionych sokiem z buraka silnie razem oraz marchewką. Przewozy Regio organizuje marszałek który pozwolił Owsiakowi pomazać pociąg malunkami i ostatnio na koszt podatnika dał pasażerom darmową trasę do Kołobrzegu a datki do puszki Owsiaka zwanego przez Grodzkiego noblistą
@Klara
2023-02-01 17:55:05
Jak się to czyta, to ręce opadają. PKP to firma państwowa i wpływ na nią ma tylko władza centralna (np. blokuje SKM-kę). Regionalnym przedstawicielem władzy państwowej jest wojewoda, marszałek może jedynie apelować, wywierać presję na wojewodę, by ten naprawiał błędy.
ale jazda
2023-02-01 17:28:58
druga jezdnia na Krygiera jest potrzebna.
Warty
2023-02-01 17:28:19
ZGL ZST ZGR ZPL ZKO
ZGR
2023-02-01 16:59:06
Przecież tam powinni tory rozebrać ,ZGR to coś niemiejskiegoo
po co
2023-02-01 16:56:08
Po co ściągać ludzi ze fsi ZGR do miasta ?
Klara
2023-02-01 16:46:58
Jest problem i wojewoda doprowadził do rozwiązania problemu z udziałem odpowiednich stron. Za organizację przewozów odpowiedzialny jest marszałek. Tyle że potrafił tylko narzekać a nie zakasać rękawy czy wydac polecenia. Może nie miał czasu bo malowali z Owsiakiem pociąg?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA