Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Po wypadkach zmiany na Basenie Górniczym

Data publikacji: 09 maja 2019 r. 20:18
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2019 r. 19:59
Po wypadkach zmiany na Basenie Górniczym
 

W związku z powtarzającymi się wypadkami wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w rejonie Basenu Górniczego. Zarekomendował je szczeciński zespół ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego oraz mobilności.

Zespół, w którego skład wchodzą przedstawiciele magistratu, jednostek miejskich, policji oraz specjaliści w dziedzinie ruchu drogowego wskazał cztery działania. Pierwszym ma być demontaż uszkodzonego w wyniku wypadku słupa z kamerą i znakiem elektronicznym oraz przeanalizowanie możliwości zmiany jego lokalizacji. Ustawione mają też zostać separatory wzdłuż łuku po lewej stronie jezdni (w stronę mostu Pionierów) na długości ok. 30–40 metrów. W rejonie słupa pojawią się też specjalne osłony zabezpieczające z wodą (U-15). Ostatnim działaniem ma być przesunięcie istniejących znaków B-33 „70” na wysokość Mostu Pionierów i dodatkowe oznakowanie wcześniejszego odcinka znakami B-33 „50”.

Miasto zapewnia, że rozwiązania te zostaną możliwie jak najszybciej skierowane do realizacji. Zespół wystąpi również do Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o ustawienie w tym miejscu urządzenia do automatycznego pomiaru prędkości.

(k)

Fot. Mirosław Winconek (arch.)

Na zdjęciu: zmiany mają zwiększyć bezpieczeństwo ruchu w rejonie Basenu Górniczego.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

senior
2019-09-15 19:59:17
przecież to naturalna selekcja idjotów
Drapek
2019-05-11 16:47:52
Są barierki zastosowanie w włoskich ulicach skrent w prawo osiąga 25 metrów i jest korytarz wjazdu na most pionierów to jest najlepsze rozwiązanie problemu
m
2019-05-10 16:07:15
@ Ciekaff Problemem są raczej ludzie, którzy nie myślą, tylko powielają bzdury na temat "prędkości, która zabija". W myśl tej dewizy, samoloty powinny latać wolniej, pociągi jeździć wolniej, a dla samochodów to prędkość 50 km/h to już max. Takie programowanie umysłów. Tymczasem powinno być zupełnie odwrotnie i powinno się stwarzać ku temu warunki. Jeśli ktoś nie wie dlaczego, to nie musi czytać dalej, bo go to przerasta. Jeśli na tym odcinku drogi dochodzi do wielu wypadków, to należy poprawić warunki jazdy przez przebudowę drogi. Ograniczenie prędkości powinno być ostatecznością i tylko tymczasowe, na czas przebudowy. Jazda niską prędkością także otępia kierowców i może być przyczyną wypadków. Wolno jadące pojazdy spalają więcej paliwa i bardziej zanieczyszczają środowisko. Myślący człowiek weźmie to pod uwagę. Argumenty rzekomo przemawiające z ograniczeniem prędkości są takie, że i tak kierowcy jadą tam szybciej, więc utrudnijmy im to, zamiast upłynnić ruch. Przez grzeczność nie skomentuję.
Ciekaff
2019-05-10 14:31:03
Po pierwsze to przebudowa pętli Basen Górniczy była bezsensownym wydawaniem publicznych pieniędzy !! Wybudowana za kilkanaście milionów złotych powinna być przed tym pomysłem całkowicie zlikwidowana a pieniądze przeznaczone na poprowadzenie jezdni na wprost do Mostu Pionierów od budynku Węglokoksu. Dla tych kilku linii zupełnie wystaczyłyby 2-4 przystanki po prawej stronie do których dostanie się umozliwia wcześniej wybudowana kladka (też nie za małe pieniądze). To umożliwiałoby bezproblemowe właczanie się do ruchu autobusów zarówno w kierunku Dabie jak i Zdroje ; a tak to na dzisiaj mamy - trzypasmowa droga z ograniczeniem do 50 km/h , problem dla autobusów, nikła rotacja z tramwaju pasazera - z wyjatkiem kierunku Dabie i ... garazowisko pojazdów ZDiTM !!! Brawo Szczecin !! Problemem są ludzie w UM którzy myślą tylko na kilka lat do przodu ; kiedy powinni min. myśleć na kilkanascie a już kilkadziesiąt to dla nich nieosiągalne !! No ale projekt był , dofinansowanie z UE też to i pewnie premia za skuteczność komuś wpadła ;)
i co ?
2019-05-10 09:00:43
Gość "Od skrzyżowania Zdroje-Dąbie w kierunku autostrady prędkości 200 km/h nie są wyjątkiem " Taa..., a na autostradzie to nawet do 400 km/h się rozpędzają. https://24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/urzadzili-sobie-wyscig-na-ul-struga-na-liczniku-170-km-h/ https://gs24.pl/szczecin-jechal-prawie-200-kmh-w-terenie-zabudowanym/ar/13064074
kierowca z bombowca
2019-05-10 08:37:16
proponuję ustawić tam progi zwalniające co 100m i cztery przejścia dla pieszych w tym sztucznych pieszych
Gość
2019-05-10 07:10:31
"Od skrzyżowania Zdroje-Dąbie w kierunku autostrady prędkości 200 km/h nie są wyjątkiem " Taa..., a na autostradzie to nawet do 400 km/h się rozpędzają.
Super Kierowca w Super Furze
2019-05-10 00:55:35
Moje motto: 1. Jeżdzę szybko ale bezpiecznie. 2. Ogranicznia prędkości sa dla frajerów (i emerytów). 3. Ta droga ma na pewno zły profil (szwagier mi mówił a on się zna). 4. Lewy pas to nie kólko rózańcowe. 5. To nie prawda, że samochód z tylnym napędem prowadzi się inaczej niż z przednim. 6. Radary to nabijanie kabzy PiSowi (lub PO - wedle uznania). 7. Nowe opony maja gorsza przyczepność od starych bo w F1 jeżdża głownie na łysych oponach. 8. Wyprzedazny powinien ustąpić drogi wyprzedzajacemu (najlepiej zjechać do rowu). itd, itd, itd...
Myślący
2019-05-09 22:50:52
Jak zwykle działania wymierzone w normalnych kierowców i podatników (wszak za czyjeś-nasze pieniądze trzeba te zmiany wprowadzić) zamiast działań wymierzonych w ,,świetnych,, wozaków. Jeźdźę normalnie i żadne zmiany mi nie są potrzebne.
szok
2019-05-09 22:28:31
"ustawienie w tym miejscu urządzenia do automatycznego pomiaru prędkości" będzie rozpatrzone przez ITD do IIIkw. 2020r.
do gość
2019-05-09 22:21:05
Widać, że mało tamtędy Pan jeździ. Najszybszym pasem na tym odcinku jest pas prawy, po którym notabene niewiele samochodów jeździ.
Przede wszystkim drakońskie kary za przekraczanie prędkości.
2019-05-09 21:33:05
Robi to 90% jadących tamtędy.
Mag
2019-05-09 21:19:07
Uważam te działania za totalną bzdurę albo nabijanie kabzy mandatami i tylko tyle. Ale poczekamy - zobaczymy.
nie zostałem obtrąbiony.
2019-05-09 21:13:03
Dosyć często przejeżdżam Trasą Zamkową do Zdrojów i przez nikogo nie zostałem obtrąbiony. (Może, w niektórych miejscach, jadę niewiele szybciej).
BMW
2019-05-09 21:05:59
Zamiast tego wszystkiego radar z rejestratorem nad każdym pasem ruchu w obu kierunkach.
felixd
2019-05-09 20:57:56
Przede wszystkim trzeba przesunąć w lewo ca 30-50 cm krawężnik przy biało zielonym znaku (strzałki), wraz ze znakiem. Jest tam mało widoczny krawężnik, co powoduje, gwałtowne ruchy kierownicą po jego dostrzeżeniu. Wtedy albo jadą przez krawężnik w słupy albo na środkowy pas przed lub pod inny samochód.
gosc
2019-05-09 20:50:49
Proszę spróbować przejechać trase od Mostu Długiego do węzła Kijewo z dozwoloną maksymalna prędkością .Nawet jadąc prawym pasem zostaniemy obtrąbieni przez Tiry , a wjazd na lewy pas przy prędkości niższej niż 110-120 km/h inni kierowcy uznadzą za "szeryfowanie" . Całkowita bezkarność kierowców powoduje ,że łamanie przepisów stało się normą .Od skrzyżowania Zdroje-Dąbie w kierunku autostrady prędkości 200 km/h nie są wyjątkiem
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA