Przez remont zwodzonego mostu kolejowego nad Regalicą pociągi kursują przez Szczecin Dąbie. Żegluga pod konserwowanym zabytkowym przęsłem odbywa się w wyjątkowych wypadkach i po wcześniejszym zgłoszeniu. Będzie tak do 24 czerwca.
- Planowa konserwacja przęsła zwodzonego mostu na Regalicy rozpoczęła się 13 czerwca, a zakończy 24 czerwca 2016 roku - powiadomił we wtorek Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Pociągi w tym czasie jadą przez Szczecin Dąbie.
W zeszłym roku PKP PLK kosztem 4 milionów zł wyremontowały m.in. zabytkowe przęsło zwodzone (17,35 m długości, 5 m szerokości i i 163 tony wagi), wymieniły mechanizm jego obsługi i system sterowania podnoszeniem na potrzeby odbywającej się pod unikatowym mostem żeglugi śródlądowej. Niestety, mimo to nadal często się psuje.
Jak informuje Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie, z powodu remontu mostu i unieruchomienia jego przęsła zwodzonego nie ma pod nim możliwości żeglugi. W wyjątkowym wypadku konieczność przepłynięcia należy zgłosić wykonawcy robót - spółce TRE Industry - z minimum dwudniowym wyprzedzeniem ! Określi on wtedy termin podniesienia przęsła.
Natomiast pociągi kursują objazdem przez Szczecin- Dąbie, co wydłuża czas ich przejazdu średnio o 20 min. Prace na moście mają trwać do końca przyszłego piątku (do godz.23.59) 24 czerwca. (mag)
Fot. PKP PLK