Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Pociągiem, bez korków…

Data publikacji: 09 czerwca 2018 r. 10:01
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:12
Pociągiem, bez korków…
 

Pociągi do Szczecina z Gryfina i Polic co pół godziny albo i częściej? To już było. Połączenia stopniowo wygaszano w latach 90. Do Polic składy pasażerskie nie kursują już od 2002 r., na linii do Gryfina ruch udało się utrzymać. Ostatnio siatka połączeń została zagęszczona i tendencja ta ma być utrzymana. W kierunku Gryfina, Polic, ale także Stargardu i Goleniowa mają kursować pociągi w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ma to być alternatywa dla transportu kołowego, z którym wiąże się coraz więcej problemów.

REKLAMA

– Prace nad przygotowaniem projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej prowadzone są przez Stowarzyszenie od 2011 roku. Wtedy powstała na zlecenie SSOM „Koncepcja rozwoju transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym” – przypomina Roman Walaszkowski, dyrektor stowarzyszenia. – W następnych latach opracowano kolejne niezbędne dokumenty, czyli Zintegrowaną Strategię Transportu Publicznego SOM na lata 2014–2020, „Studium wykonalności integracji organizacyjnej, taryfowej i biletowej w SOM” oraz „Studium Wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej”.

Jest to pierwszy w Polsce tak kompleksowo przygotowany projekt, który będzie wdrażany przez 10 Partnerów. To PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz jednostki samorządu terytorialnego – Gmina Miasto Szczecin, Gmina Miasto Stargard, gminy: Goleniów, Gryfino, Police, Stargard, Kobylanka, Województwo Zachodniopomorskie oraz Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego – Lidera Projektu. Umowa Partnerstwa nie tylko określa prawa i obowiązki poszczególnych partnerów, ale również stanowi o przyszłym współfinansowaniu i udziale w kosztach eksploatacyjnych SKM po jej uruchomieniu.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 8 czerwca 2018 r.

Tomasz TOKARZEWSKI

Fot. UM

REKLAMA

Komentarze

czytelnik
2018-06-09 21:34:43
Dzięki temu zrujnowano połączenia z Nowogardu? Jeszcze niedawno pociągi dojeżdżały do Szczecina w 58 minut. Teraz dzięki marszałkowi jeździmy popalić papierosy w porcie lotniczym i podróż trwa 1godz. 22 minuty. Aby zminimalizować liczbę podróżnych pociąg poranny zamias wjeżdżać przed 7.00 na Dworzec Główny obecnie wjeżdża tam tuż przed 8.00. Efekt połowa mniej pasażerów. Gratuluję!!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Do gościa
2018-06-09 14:09:27
Na pierwszym zdjęciu, widok w stronę Niemierzyńskiej.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Adam
2018-06-09 13:56:33
W dalszym etapie warto przedłużyć połączenie SKM na zachód do Löcknitz oraz do Tantow. Coraz więcej ludzi mieszka tam a dojeżdża do Szczecina do pracy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Do gościa
2018-06-09 13:07:28
Gdzie masz ma grafice Arkońską ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
hm
2018-06-09 12:59:04
Pociągi bez kół będą kursować? "Ma to być alternatywa dla transportu kołowego, z którym wiąże się coraz więcej problemów."
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Gość
2018-06-09 11:05:11
Ze grafiki wynika, że niedawno wybudowany most na ul. Arkońskiej zostanie wyburzony i zbudowany ponownie jako most wiszący ze stacją kolei. Naprawdę mamy na to pieniądze?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Mirek
2018-06-09 10:51:47
Po co to pisac non-stop. Niech cokolwiek zaczna budowac lub przebudowywac, wtedy uwierze. Kiedy to bedzie, za 10 lat.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
POsPOlici złodzieje i dywersanci zlikwidowali wiele doskonałych instytucji.
2018-06-09 10:23:27
Oczywiście, że taka podmiejska kolej to wyjście z korków i spalin.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA