Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Podpisali umowę na autobusy hybrydowe

Data publikacji: 21 lutego 2018 r. 14:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:04
Podpisali umowę na autobusy hybrydowe
 

Na przełomie listopada i grudnia po szczecińskich ulicach jeździć będzie 17 autobusów hybrydowych. Jeden od kilku lat eksploatuje Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie", umowę na dostawę 16 kolejnych dla SPA "Klonowica" podpisano w środę w Szczecinie.

- Uważamy, że to słuszny kierunek - rozpoczął spotkanie Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. - Spotykamy się w najnowszych szczecińskich Solarisach, dostarczonych w ostatnich tygodniach. Mamy nadzieję, że to jedne z ostatnich autobusów o napędzie diesla, jakie trafiły do miasta.

Zdaniem prezydenta przyszłością są autobusy elektryczne. By jednak można było wykorzystać w pełni ich potencjał, niezbędna jest budowa stacji szybkiego ładowania w różnych punktach miasta - obecnie zasięg takiego pojazdu to zaledwie ok. 100 km. Stąd zakup hybryd, które mają być etapem przejściowym.

Hybrydy, które zgodnie z umową powinny być dostarczone do listopada, to 8 autobusów jednoczłonowych i 8 przegubowych. Wszystkie są niskopodłogowe, niskoemisyjne, z silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym normę emisji spalin EURO VI. Silnik elektryczny ładowany jest podczas hamowania, o co w miejskim ruchu nietrudno. Im częściej pojazd się zatrzymuje, ty, większe oszczędności na paliwie (średnio ok. 25 proc.) i tym mniej zanieczyszczeń trafia do atmosfery. Pojazdy dostosowane będą do potrzeb osób niepełnosprawnych. Trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica, a miasto zapłaci za nie ok. 40 mln zł. ©℗

Tekst i fot. ToT

Na zdjęciu: Umowę na dostawę 16 autobusów hybrydowych podpisali Piotr Krzystek, prezydent Szczecina i Wiesław Cieśla, pełnomocnik prezesa zarządu Solaris Bus & Coach SA.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Trapista
2018-02-22 06:42:49
Tak nawiasem - nie korzystam z pętli na Turkusowej i gorąco namawiam do tego znajomych. Ten potwór, który tam powstał i jego całkowita klapa logistyczna to kolejny policzek od zditm.
Bartek
2018-02-21 23:11:34
Żadne stacje z wtyczkami tylko ładownie indukcyjne na petlach, to jest przyszłość...
Do E
2018-02-21 14:48:40
Czytaj ze zrozumieniem. Kupili hybrydy. Co ma zasięg do rzeczy w tym przypadku?
Czytelnik Łukasz
2018-02-21 14:23:48
I bardzo dobrze, w końcu mamy mieć ogrody. Znaczy, powietrze musi być dobre.
E
2018-02-21 14:21:35
Zasięg 100km, śmiechu warte. Najpierw budować stacje, a potem kupować autobusy, nie na odwrót.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA