Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Podpisali umowę na zakup 11 elektrycznych autobusów dla Szczecina

Data publikacji: 23 stycznia 2019 r. 19:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:31
Podpisali umowę na zakup 11 elektrycznych autobusów dla Szczecina
 

Jedenaście autobusów elektrycznych trafi do Szczecina. W środę podpisano umowę z konsorcjum Ursus Bus na zakup nowych pojazdów.

Niskopodłogowe, jednoczłonowe autobusy z napędem elektrycznym trafią do Szczecina na początku 2020 roku. Pojazdy pomieszczą minimum 75 osób. Wyposażone będą w system odzyskiwania energii podczas hamowania. W kabinie pasażerskiej znajdą się m.in. w dwie dwuportowe ładowarki USB a także wydzielone i oznakowane miejsce dla psa przewodnika.

Koszt zakupu wyniesie 38 289 900 zł i wsparty zostanie dofinansowaniem z dwóch źródeł: 5,7 mln zł pochodzić będzie ze środków w ramach działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, a 6 mln zł miasto otrzymało w ramach programu GEPARD realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Elektryczne pojazdy trafią do Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica.

(k)

Fot. Tomasz Tokarzewski

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

o co chodzi?
2019-01-24 17:57:15
"działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu"
Jesli chodzi o walkę ze smogiem
2019-01-24 13:08:25
To sprawę załatwiłyby autobusy na CNG. Pewnie znacznie tańsze niż pełne autobusy elektryczne. Czekam też na pierwszy pożar takiego elektryka, płonący lit jest bardzo widowiskowy i nie da się go ugasić niczym (co prawda Tesla rekomenduje potężne ilości wody - 1 Tesla S 10000 galonów ok 45000 tys litrów wody ale... straż na całym świecie właściwie nie praktykuje gaszenia elektryków tylko pozwala im się wypalić...). Ciekawe co na takie zakupy straż pożarna - czy ktoś zadbał o jej doposażenie...
cv
2019-01-24 12:08:30
Tak jest. Niemieckie koncerny opracowały technologie będące ślepą uliczką techniki. Teraz muszą trochę tego opchnąć żeby zwróciły się pieniądze wydane na badania. Oczywiście my w ramach jakiejś durnej propagandowej "elektromobilności" musimy kupować autobusy każdy w cenie ponad 3 spalinowych. Ci sami Niemcy 20 lat temu kazali wszystkim kupować pojazdy z silnikami diesla bo rzekomo były tak super ekologiczną technologią, a teraz ten cały złom idzie do nas. Jak zwrócą się im koszty wydane na badania związane z napędem elektrycznym wrócą znów do autobusów spalinowych mówiąc wszystkim że elektryki napędzane są energią ze spalania węgla. Błędne koło unijnego biznesu lewackiego
Ha,ha
2019-01-24 04:55:43
Elekryki muszą mieć prąd. Prąd jest z węgla
Mietek
2019-01-23 23:04:40
Trzeba robić wszystko , by zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i smog.Powinno się jeszcze więcej autobusów wymienić na te mniej szkodliwe dla zdrowia społeczeństwa .
Regina
2019-01-23 21:48:51
Trzeba robić wszystko, by zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i smog. Powinno się jeszcze więcej autobusów wymienić na te mniej szkodliwe dla zdrowia.
Staszek
2019-01-23 21:45:23
Trzeba robić wszystko, by zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i smog. Powinno się jeszcze więcej autobusów wymienić na te mniej szkodliwe.
Dlaczegoś biedny? Boś głupi!
2019-01-23 19:57:03
Kiedyś gdy marzyliśmy, by być zamożnym społeczeństwem domagano się kierowania rachunkiem ekonomicznym. Ale to już było i teraz jest powrót do socjalizmu, który z zamożnością, jak wiadomo się wyklucza. W ramach lewackiej ideologii "walki" ze smokiem czy czymś tam kupuje się 11 autobusów węglowych (O! Przepraszam! Elektrycznych ha, ha, ha.) za cenę 30 niezawodnych, sprawdzonych autobusów spalinowych i fajnie jest! Prawda lewaki?
Sambik
2019-01-23 19:53:59
A teraz czekamy na komentarze "znawców i fachowców". Śmiało !!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA